۰
plusresetminus

ساماندهی و بسترسازی مناسب برای گردشگران در مرودشت

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۹
معاون فرماندار مرودشت خواستار بازخوانی و تدوین طرح ساماندهی و بسترسازی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی در حوزه شهرستان مرودشت شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از مرودشت، سید مختار امیری بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری این شهرستان که با حضور اعضا و در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد از صنعت گردشگری و توریسم به‌عنوان یکی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم شهرستان مرودشت یاد کرد و اظهار داشت: بسترسازی و ایجاد تجهیزات و زیرساخت‌ها در مسیر مجموعه آثار تاریخی تخت جمشید و دیگر بناها و فضاهای تاریخی و طبیعی موجب جذب گردشگر و توریسم خواهد شد.

وی از صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از مشاغل پردرآمد ارزی بعد از نفت یاد کرد و افزود: در تحقیقات به‌عمل‌ آمده کشور ما در رتبه‌های نخست جاذبه‌های باستانی و تاریخی در جهان و یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار مرودشت بیان دشت: فرهنگ‌سازی بین شهروندان به‌ویژه افراد مواجهه با گردشگران داخلی و خارجی می‌تواند کارنامه موفقی را برای این شهرستان در این زمینه از خود به‌جای بگذارد.

معاون فرماندار مرودشت از تخت جمشید به‌عنوان نماد تمدن ایران‌زمین و کارنامه هویت تاریخی کشور در سراسر ایران و جهان یاد کرد و گفت: این نام و برند در صنعت گردشگری و توریسم در واقع نوعی ایجاد اطمینان است که باید آن را حفظ کرد چراکه تصویر ذهنی گردشگران بر اساس دیده‌ها، شنیده‌ها و رفتارهای ما شکل می‌گیرد.

وی در ادامه خواستار بازخوانی و تدوین طرح ساماندهی چگونگی و نحوه استقبال و میزبانی متولیان امر از گردشگران داخلی و خارجی در سطح این شهرستان شد و تصریح کرد: یکی از تسهیلات مهم برای گردشگران، ایجاد فضاها و مکان‌های مناسب برای بیتوته و همچنین ایجاد بازارچه گردشگری و امکانات تفریحی و رفاهی است.

انتهای پیام/2448/ط20/ژ
کد مطلب : ۱۰۷۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما