۰
plusresetminus

اختلاف داخلی بین داعشی ها در بیجی عراق

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
یک منبع امنیتی در عراق از بروز اختلاف جدی داخلی در داعش در بیجی عراق خبر داد و گفت این اختلاف ناشی از شکست‌های متوالی اخیر داعش از نیروهای عراقی است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس، یک منبع امنیتی عراقی که خواست نامش فاش نشود گفت: نیروهای اطلاعات بسیج مردمی اطلاع یافتند به دلیل شکست عملیات‌های متعدد تروریست‌های داعش در اشغال کامل شهرستان بیجی طی یک ماه گذشته اختلاف شدیدی بین گروه‌های داعش در آن مناطق رخ داده است.

این منبع گفت که از جمله این گروه‌ها، گردان موسوم به «الانصار (الشیشان)» و عناصر عراقی عضو داعش ایجاد شده است و گروه چچنی تهدید کرده است در صورت افزایش اختلافات با گروه‌های متعدد تروریستی داعش مناطق اطراف شهرستان را ترک و به خاک سوریه عقب‌نشینی خواهد کرد.

طی یک ماه گذشته گروه‌های مختلف داعش عملیات‌های متعددی را به همراه ده‌ها خودروی انتحاری جهت اشغال شهرستان بیجی و پالایشگاه بیجی آغاز کرده‌اند و در روزهای اول عملیات توانستند بخش‌هایی از شهرستان را تحت اشغال خود درآورند که با اعزام نیروهای جدید بسیج مردمی (الحشد الشعبی) به منطقه، پیشروی تروریست‌ها متوقف شد و در بعضی از مناطق با حملات وسیع نیروهای مردمی مجبور به عقب‌نشینی از منطقه شدند.

هدف از عملیات یک ماه گذشته اشغال شهرستان بیجی و پالایشگاه بیجی و شکست محاصره نیروهای خود در شهرک چینی بوده است که در صورت موفقیت عملیات پیشروی خود را به سمت شهر تکریت آغاز کنند که با هوشیاری نیروهای بسیج مردمی این عملیات ناکام ماند.
کد مطلب : ۱۰۹۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما