۰
plusresetminus

شهریور95؛ وعده زمانی اتمام پروژه های ورزشی قیروکارزین

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از اتمام پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام شهرستان قیروکارزین تا شهریور سال آینده خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز، حیدرعلی کامیاب کلانتری صبح امروز پس از بازدید از اماکن و پروژه‌های ورزشی قیروکارزین در جمع مسئولان و روسای هیئت‌های ورزشی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری قیروکارزین با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: امروز در حوزه فرهنگی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و ضرورت دارد اخلاق، کردار نیک و جوانمردی و پهلوانی که در دین ما سفارش شده و در ورزش به آن اعتقاد داریم سرلوحه کار ورزشکاران باشد.

وی با بیان این‌که افتخار ما زندگی در کشوری شیعی است افزود: افتخار ما دارا بودن فرهنگ غنی و پربار ایرانی اسلامی بوده که در دهه‌های اخیر مورد هجوم برخی فرهنگ‌های نوظهور و ساختگی و متاثر از رشد سریع تکنولوژی شده است.

کامیاب کلانتری از نبودن ردیف اعتباری خاصی برای امور جوانان گله کرد و بیان داشت: ادغام دو مقوله ورزش و جوانان در یک وزارتخانه درصورتی‌که به امور جوانان توجهی نشود جای اشکال دارد و از تعلق نگرفتن اعتباری متناسب با امور جوانان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقوله‌های جامعه جای گلایه است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به این‌که نزدیک به 33 درصد جمعیت قیروکارزین را جوانان تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: باید برای احیای امور جوانان سازمان‌های مردم‌نهاد احیا شوند و ضمن بررسی عدم فعالیت پنج سازمان مردم‌نهاد در قیروکارزین، فعالان فرهنگی نیز در این حوزه حضور یافته و با مشارکت خود مدل کاری طراحی کنند.

این مقام مسئول از تعطیل بودن سازمان‌های مردم‌نهاد قیروکارزین گلایه کرد و ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان نقش بسیار مهمی در ارتقای رشد فکری و استفاده از توانمندی‌های جوانان دارند.

وی بابیان این‌که مهم‌ترین مشکل ورزش ما نبود برنامه‌ریزی بود تصریح کرد: دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان با صرف اعتباری خاص برای ورزش کل کشور  برنامه‌ریزی کاملی به‌عنوان سند توسعه ورزش تدوین کرد که بر اساس آن باید تا سال 2018 ایران سرآمد کشورهای آسیایی در حوزه ورزش در آسیا باشد.

کامیاب کلانتری بر مشارکت بخش خصوصی در ساخت‌وسازهای ورزشی تأکید کرد و بیان داشت: درصورتی‌که بخش خصوصی برای احداث بناهای ورزشی مانند استخر که قیروکارزین فاقد آن است از بانک تسهیلات دریافت کند اداره کل ورزش و جوانان سود این تسهیلات را به‌صورت بلاعوض به آنان پرداخت می‌کند به‌طوری‌که تسهیلات بانکی گرفته‌شده توسط بخش خصوصی به‌نوعی شکل قرض‌الحسنه به خود می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس از برداشتن معافیت‌های مالیاتی در برنامه پنجم توسعه گلایه کرد و افزود: با حذف معافیت‌های مالیاتی در برنامه پنجم به حوزه ورزش لطمه وارد شد چراکه منابع درآمدزا حذف شد که باید در برنامه ششم موردتوجه قرار گیرد.

وی از افتتاح تمام پروژه‌های نیمه‌تمام قیروکارزین تا شهریورماه سال آینده خبر داد و افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام سالن ورزشی امام‌شهر و سالن ورزشی مبارک‌آباد، سالن ورزشی دهستان هنگام، تعویض کف‌پوش سالن‌های ورزشی شهرهای قیر و افزر، اصلاح چمن استادیوم ورزشی شهر کارزین و عملیات چمن‌کاری زمین استادیوم ورزشی امام‌شهر ازجمله پروژه‌هایی است که تا پایان نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول ادامه داد: پیگیری وضعیت احداث سالن ورزشی در دهستان زاخرویه و همچنین ارسال مجموعه کامل اقلام و تجهیزات ورزشی برای شهر قیر و روستاها در روزهای آینده و پیگیری مسائل و مشکلات هیئت‌های ورزشی و ورزش بانوان قیروکارزین نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فارس، در این جلسه که با حضور امام‌جمعه قیروکارزین، نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قیروکارزین، بخشداران، ورزشکاران و مسئولان هیئت‌های ورزشی این شهرستان همراه بود مشکلات ورزشی قیروکارزین موردبحث و بررسی قرار گرفت.
کد مطلب : ۱۱۴۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما