۰
plusresetminus

عربستان صادرات نفت را کاهش داد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۲
صادرات نفت خام عربستان در ماه اوت به رغم تولید بالا روزانه 278 هزار بشکه کاهش یافت در حالی که مقدار صادرات فرآورده‌های نفتی پالایش شده این کشور به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.
به گزارش حافظ نیوز، موسسه اطلاعات نفتی جودی اعلام کرد: عربستان در ماه اوت روزانه شش میلیون و 998 هزار بشکه نفت صادر کرده که نسبت به آمار ماه ژوئیه که روزانه هفت میلیون و 276 هزار بشکه بود کاهش نشان می‌دهد.

بزرگ‌ترین صادر‌کننده نفت جهان تولید نفت خود را در ماه اوت روزانه حدود 100 هزار بشکه کاهش داده و به 10 میلیون و 265 هزار بشکه در روز رسانده است، اما همچنان سطوح بالای تولید را در راستای استراتژی دفاع از سهم بازار خود حفظ کرده است.

عربستان و دیگر اعضای سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) ماهانه آمار صادرات نفت خود را به موسسه جودی اعلام می‌کنند و این آمار در وب‌سایت این موسسه منتشر می شود.

عربستان در ماه‌های گرم تابستان نفت بیشتری را برای تولید برق مورد نیاز دستگاه‌های تهویه هوا استفاده می‌کند.

این کشور همچنین نفت خام بیشتری را به پالایشگاه‌های داخلی عرضه کرده تا صادرات فرآورده‌های نفتی را افزایش دهد.

مقدار تولید پالایشگاه‌های داخلی عربستان در ماه اوت بدون تغییر نسبت به ماه قبل دو میلیون و 214 هزار بشکه بوده و همچنین مقدار نفتی که به طور مستقیم برای تولید برق مصرف شده در ماه اوت بدون تغییر روزانه 848 هزار بشکه بوده است.

صادرات فراورده‌های پالایش شده در ماه اوت از روزانه یک میلیون و 75 هزار بشکه به روزانه یک میلیون و 347 هزار بشکه در ماه اوت افزایش یافته که یک سطح بی‌سابقه(از دستکم سال 2002 زمانی که موسسه جودی شروع به کار کرد) می‌باشد.

حرکت سریع عربستان به سمت تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین پالایش‌کنندگان نفت جهان یک بعد جدید به بازارهای نفتی جهانی می‌افزاید.

شرکت نفت آرامکوی عربستان بیش از پنج میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت در داخل و خارج از این کشور دارد که این شرکت را به یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان فرآورده‌های نفتی در جهان تبدیل می‌کند.
کد مطلب : ۱۱۵۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما