۰
plusresetminus

1117 کارت درمانی برای مددجویان نی‌ریز صادر شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
مدیر کمیته امداد نی‌ریز از صدور یک‌هزار و 117 کارت درمانی برای مددجویان زیرپوشش این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز، انوشیروان کیوان عصر امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: انسان در مسیر زندگی خود همواره با یک‌رشته عوامل ناراحتی نظیر درد، رنج و بیماری دست‌به‌گریبان است و کمتر کسی را می‌توان یافت که در طول عمر خود مبتلا به این درد و رنج نشده باشد.

وی با بیان اینکه درد و رنج‌های جسمی به علت سوتغذیه، عدم پیگیری کامل امور درمانی و ... است که اغلب سراغ محرومان و نیازمندان می‌رود، افزود: این در حالی است که فقط سرانه درمانی مددجویان زیرپوشش ساکن در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت مانند شهر نی‌ریز به این نهاد تخصیص داده می‌شود، اما سرانه درمانی مددجویان ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و روستائیان به اداره بیمه سلامت اختصاص می‌یابد.

مدیر کمیته امداد نی‌ریز تصریح کرد: مددجویانی که کارت‌های درمانی این نهاد را در دست دارند برای گرفتن خدمات درمانی باید ابتدا به پزشکان خانواده طرف قرارداد و سپس با اخذ برگ ارجاع به پزشکان متخصص و یا فوق‌تخصص طرف قرارداد در مطب‌ها و یا درمانگاه‌ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: برای دریافت خدماتی از قبیل دارو و یا فیزیوتراپی، آزمایش و ... باید با در دست داشتن سرنسخه ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به مراکز طرف قرارداد مراجعه و برای انجام اعمال جراحی و بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد نیز با اخذ گواهی از بیمارستان به واحد بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) همان شهرستانی که در آن شهر بستری است مراجعه و در مرکز استان نیز به اداره بهداشت، درمان و امور بیمه اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس  مراجعه و سپس معرفی‌نامه دریافت کنند و به بیمارستان مربوطه تحویل دهند.

کیوان اضافه کرد: مددجویان ساکن روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت که قصد بستری در بیمارستان‌های دولتی را داشته باشند پیش از انجام اعمال جراحی و یا بستری شدن در بیمارستان و یا حتی قبل از ترخیص چنانچه از این کمیته معرفی‌نامه دریافت کنند بخش اعظمی از هزینه‌های بیمارستانی آنان توسط اداره بهداشت، درمان و امور بیمه تقبل می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان نی‌ریز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 117 نفر از مددجویان ساکن شهر نی‌ریز به پزشکان خانواده و صدور کارت درمانی برای آنان صادر و بستری مناسب برای اخذ کامل خدمات درمانی با تقبل هزینه درمان توسط این نهاد فراهم ‌شده است.
کد مطلب : ۱۱۹۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما