۰
plusresetminus

زنگ مطالعه در مدارس قیروکارزین به صدا درآمد

تاریخ انتشارجمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با حضور مسئولان محلی زنگ مطالعه در مدارس قیروکارزین نواخته شد.
به گزارش حافظ نیوز، معاون فرماندار قیروکارزین در حاشیه مراسم نواختن زنگ مطالعه در دبستان شهید ابوطالب موزیری که با حضور مسئولان محلی همراه بود، ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: پیشرفت و توسعه هر جامعه درگرو ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

ایوب ظریفی افزود: دنیای امروز دنیای مطالعه و علم است، بنابراین تمام کسانی که در کار علم‌آموزی نقش‌آفرینی می‌کنند، باید دانش‌آموزان را به استفاده هر چه بیشتر از کتاب تشویق کرده و سوق دهند.

وی کتاب را بهترین ابزار برای پرورش و تربیت دانش‌آموزان به‌عنوان سرمایه‌های عظیم جامعه دانست و افزود: اگر بتوانیم مطالعه را در دانش‌آموزان به‌صورت یک عادت درآوریم، ارتباط آن‌ها با جهان دانش و آگاهی، سخت و غیرممکن نخواهد بود.

این مقام مسئول توجه خانواده و نظام آموزشی را به مقوله مطالعه و کتاب‌خوانی و مطالعه کتب غیردرسی خواستار شد و بیان داشت: مدرسه محل مناسبی برای آشنایی با کتاب و تقویت روحیه کتاب‌خوانی محسوب می‌شود و لازمه عادت به مطالعه، لذت‌بخش کردن کار مطالعه است و در این راستا کتابخانه عامل عمده‌ای در تشویق مردم به کتاب‌خوانی بوده و هست.

ظریفی سرانه مطالعه را یکی از شاخص‌های مهم در تشخیص توسعه‌یافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: برای تبیین این فرهنگ باید از دوران ابتدایی و سنین پایین کتاب خواندن را به کودکان آموزش داد تا با کتاب انس گیرند.

معاون فرماندار قیروکارزین در پایان بابیان این‌که ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید از اولویت‌های کاری مدیران و نیز خانواده‌ها باشد، تصریح کرد: امروزه دنیای استکبار بیش از هر زمان، بنیان خانواده‌ها را موردحمله قرار داده‌، زیرا فهمیده‌ است که برای تسلط بر یک کشور باید جامعه و در رأس آن خانواده‌ را متزلزل کرد که این افزایش آگاهی در تمام زمینه‌ها را طلب می‌کند.
کد مطلب : ۱۲۰۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما