۰
plusresetminus

واکنش 22 تشکل دانشجویی شیراز به اظهارات اخیر استاندار فارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
22 تشکل دانشجویی شیراز در نامه ای به استاندار فارس نوشتند: کسی شهدا را سیاسی نمی کند بلکه خود شهدا هستند که راه و آرمان های راستین امام(ره) را به یاد مردم می آورند.
به گزارش ”حافظ نیوز“ به دنبال نامه اخیر استاندار فارس در مخالفت با تشییع شهدای گمنام در استان فارس در شرایط فعلی، 22 تشکل دانشجویی شهر شیراز طی بیانیه ای به این اقدام واکنش نشان دادند. متن این بیانیه که در اختیار هفته نامه ”حافظ نیوز“ قرار گرفته است به شرح زیر می باشد:
«چند صباحی است با دل‌های سرشار از شوق، لبانی پر از لبخند و چشمانی سرشار از اشک، آمدن عزیزانی را انتظار می‌کشیم که قلم‌ها و بیان‌ها از ستودن دلاوری ها، از خودگذشتگی ها و ایمان راسخشان به اسلام ناب محمدی(ص) قاصر است. ولی متاسفانه این اتفاق مبارک به مزاق بعضی از مسئولانمان خوش نیامده و می خواستند ورود شهیدان والامقام به استانمان را به تعویق اندازند. متاسفانه روندی که خواسته یا ناخواسته در استان در برخورد با شهدا و نگه داشتن حرمت آنها شاهدیم اصلا  روند مناسبی نیست. من جمله عدم اطلاع رسانی مناسب برای تشییع شهدای غواص، آن آزادگان دست بسته و همچنین وضع یادمان های شهدا در دانشگاه ها.
اخیرا مطلع شده ایم در تاریخ 19/10/94 از استانداری فارس نامه ای منتشر شده است که خواستار به تعویق انداختن تشییع شهدا به بعد از انتخابات شد و دلایل خود را اینگونه ذکر کردند که در این زمان،ممکن است از تشییع شهدا  بهره برداری های سیاسی بشود حال ان که این کار،خود سیاسی است و شما دارید شاخه ای را قطع می کنید که خود  روی آن نشسته اید. شما که می خواهید جلوی بهره برداری سیاسی را بگیرید با شیوه ای که در پیش گرفته اید بدتر به آن دامن میزند.
کسی شهدا را سیاسی نمی کند بلکه خود شهدا هستند که راه و آرمان های راستین امام(ره) را به یاد مردم می آورند. مگر رهبری در سخنرانی اخیرشان نفرمودند((وقی شما خط انقلابی را زنده نگه میدارید و نمی گذارید مندرس بشود،نمی گذارید رنگ کهنگی بگیرد،در واقع با پیغمبر بیعت کردید.)) یاد و خاطره شهدا موجب حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است؛اگر حقیقتا به دنبال برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم هستید قطعا باید از شهدا مدد طلبید نه اینکه مانع حضور مبارکشان گردید. ما نامه شما را حمل بر غرض ورزی نمی دانیم لکن اصرار شما بر این موضع،موجب ناراحتی مردم انقلابی خواهد شد که عکس العمل آنها را در پی خواهد داشت. در پایان از سردار سرفراز سپاه اسلام سید محمد باقرزاده به پاس تلاش‌هایشان درخصوص برگزاری باشکوه‌تر استقبال از یادگاران حقیقی امام (ره) تشکر فراوان داریم و ان‌شاءالله اجرشان با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا...»
خاطرنشان می گردد بسیج های دانشجویی دانشگاه های شیراز، انجمن های اسلامی، جامعه اسلامی، تشکل دانشجویی آرمان، تشکل دانشجویی وصال، مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز، چند هیئت مذهبی و ستادهای یادواره شهدا از امضا کنندگان این بیانیه هستند.
کد مطلب : ۱۲۷۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما