۰
plusresetminus

اجرای طرح پایش سلامت بانوان شهرداری شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۳
مشاور شهردار شیراز در امور بانوان، با اشاره به ارتقای نظام سلامت در جامعه، از اجرای طرح سبا (سلامت بانوی ایرانی) در شهرداری شیراز خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، پروین حکمت‌آمیز با اشاره به تأکید شهردار شیراز بر لزوم توجه به حوزه بانوان به‌ویژه سلامت زنان اظهار داشت: سلامت زنان رکن اساسی سلامت جامعه است.
وی با بیان اینکه شهرداری در مورد افزایش ضریب سلامت زنان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان خواهد کرد افزود: با توجه به اینکه نیروی انسانی در فرآیند توسعه هر جامعه از ارکان اصلی محسوب می‌شود و زنان نیمی از جمعیت را شامل می‌شوند بنابراین سلامت زنان زیربنای سلامت، رشد و شکوفایی خانواده و جامعه است.
مشاور شهردار شیراز در امور بانوان خاطرنشان کرد: طرح سبا که برگرفته از واژه‌های «سلامت بانوی ایرانی» است به‌منظور سنجش سلامت زنان و پیشگیری از بیماری‌ در جامعه بانوان توسط شهرداری شیراز در این شهر به‌طور مستمر اجرایی می‌شود.
حکمت‌آمیز با اشاره به نقش بی‌بدیل سلامت زنان در نظام سلامت خانواده و جامعه عنوان کرد: تأمین سلامت زنان تأمین سلامت جامعه خواهد بود چراکه بانوان محور سلامت جسمی، روانی و اجتماعی هستند.
وی تصریح کرد: به دستور شهردار شیراز و با تأکید وی در سالروز گرامیداشت روز خانواده از بیست‌ و سوم مهرماه سال گذشته کارکنان زن شهرداری با هزینه‌ای‌ بیش از 250 میلیون ریال زیر پوشش طرح سبا قرار گرفتند.
مشاور شهردار شیراز در امور بانوان بابیان اینکه بیش از 90 درصد کارکنان زن شهرداری شیراز از سلامتی کامل برخوردار بودند اظهار داشت: درصد کمی نیز در مرحله پیشگیری قرار دارند.
حکمت‌آمیز با اشاره به برگزاری کارگاه خودمراقبتی و تشکیل پرونده بهداشتی کارکنان زن شهرداری شیراز، تصریح کرد: بانوان مشمول طرح سبا تحت آزمایش‌ها پاراکلینیکی و تخصصی زنان (پاپ اسمیر) قرار گرفتند.
وی گفت: طرح سبا به مدت هشت ماه حسب درخواست شهرداری شیراز و انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی این شهر، بخش بهداشت شهدای انقلاب صورت گرفت.
مشاور شهردار شیراز در امور بانوان بیان کرد: طرح سما (سلامت مردان ایرانی) ویژه پایش سلامت مردان شاغل در شهرداری شیراز از دیگر برنامه‌های پیش روی شهرداری شیراز خواهد بود.
کد مطلب : ۱۲۹۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما