۰
plusresetminus

هاشمی رفسنجانی: مردم به هیچ وجه عوام فریبی و هتاكی‌ها را نمی‌پسندند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۸
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ذات مردم ما به خاطر اسلام، اعتدالی است و به هیچ وجه عوام فریبی و هتاكی‌ها را نمی‌پسندند و در انتخابات نشان دادند كه با فریاد خاموش رأی، هتاكان را كنار می‌گذارند.
به گزارش"حافظ نیوز" به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی  در دیدار اعضای شورای مركزی و مدیران استانی حزب كارگزاران سازندگی، سالگرد شهادت امام هادی(ع) را تسلیت گفت و با اشاره به فرازهایی از زندگی سراسر سعادت آن امام همام، گفت: حاكمان جور تا مرحله‌ای ایشان را با محدودیت‌ها، تحمل می‌كردند، اما وقتی محبوبیت‌شان را در جامعه دیدند، ایشان را در مركزی نظامی محصور و سرانجام شهید كردند.
وی با یادآوری شروع این شیوه برخورد مستبدان با ائمه معصوم، به توصیه‌های معاویه به پسرش، یزید اشاره كرد و گفت: تصمیم یزیدیان برای مقابله با امام حسین(ع) و شهادت مظلومانه یاران عاشورایی در همین راستاست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان ابیاتی از فرزدق شاعر درباره اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) و ظلم امویان، گفت: در طول تاریخ بسیار اتفاق افتاد و تقریباً در زندگی همه ائمه ما بود كه حاكمان جور از ترس محبوبیت آنها و بعضاً به خاطر تحریك اطرافیان، آن بزرگان را به شهادت می‌رساندند.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به خود حق‌پنداری بعضی از مستبدان، مخصوصاً در زمان زندگی ائمه معصوم(ع)، گفت: به انواع تهمت‌ها و توهین‌ها متوسل شدند كه از این نوع اتفاقات در زندگی امام هادی(ع) فراوان است.
وی در بخش دیگری از سخنانشان، به مسایل این روزهای جامعه، مخصوصاً در ابعاد سیاست داخلی اشاره كرد و با بیان ویژگی‌های دو انتخابات اخیر، یعنی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه 1394، گفت: انتخابات نشان داده كه مردم به خاطر گسترش ابزار اطلاع‌رسانی، آگاه شده‌اند و مردم آگاه در تصمیمات سیاسی، به ویژه در انتخابات، آینده‌نگری دارند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از موضع‌گیری‌های مردم در فضاهای خانوادگی، دوستانه و جمع‌های محدود، گفت: مردم به مرحله‌ای رسیدند كه فریب وعده‌های احساسی را نمی‌خورند و حتی درباره موضع‌گیری‌های نامزدها و طرفداران آنها هم تحقیقات جامع و عمیق می‌كنند كه ببینند برای خدا، مردم، كشور و انقلاب است، یا اهداف جناحی دارند؟!!
هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش به تشریح چرایی و چگونگی تأسیس حزب كارگزاران سازندگی در سال‌های آخر دولت سازندگی به ویژه در مقطع آغاز فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری دوره هفتم اشاره كرد و گفت: با جامعه روحانیت كه حالت پدری در میان گروه‌ها و جناح‌ها داشت، صحبت شده بود كه از انحصار در معرفی نامزدها بپرهیزند و بگذارند افراد دیگر، مخصوصاً از مدیران دولتی هم وارد میدان شوند.
وی با یادآوری خاطرات خود از گفت‌وگوهای خویش با آیت‌‌الله خامنه‌ای در خصوص تشكیل حزب كارگزاران سازندگی و بیان ضررها و فواید معرفی نامزدهای مستقل از سوی كارگزاران، گفت: رهبری به حضور اكثریت مردم در انتخابات و داغ شدن تنور رقابت‌ها فكر می‌كردند كه حتی هنوز هم مواضع پسندیده‌ای است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان سیر تاریخی انتخابات ریاست جمهوری در دولت‌های هفتم تا دهم و فراز و فرود نگاه دولت‌ها به فعالیت‌های احزاب، گفت: درست است كه در هر شرایطی درصدی از مردم در انتخابات حضور می‌یابند، اما حضور فراگیر مردم كه با فعالیت احزاب جدّی‌تر می‌شود، اعتبار داخلی و بین‌المللی نظام را بالا می‌برد.
هاشمی رفسنجانی سیاست‌های دولت نهم و دهم را در بعد داخلی و خارجی به ضرر نظام و كشور دانست و با بیان این نكته كه «مردم فهمیدند ادامه این سیاست‌ها برای كشور خطرناك است»، گفت: مردم با درك درست از واقعیت‌های موجود و علی‌رغم فشارهای امنیتی، برای آگاهی اقشار مختلف جامعه وارد میدان شدند و دیدید كه چه حماسه‌ای خلق كردند.
وی با بیان مصادیقی از اصرارهای مردم برای حضور در انتخابات، با یادآوری جمله معروف خویش كه «نمی‌گویم نمی‌آیم»، گفت: آن جمله را در یكی از دیدارهای مردمی گفته بودم كه فشار خانواده‌های شهدا و جانبازان برای اعلام حضورم زیاد شده بود و حتی به یاد دارید كه پس از آن جمله، جریان مخالف، با نگرانی‌های خاص خود، به دنبال راه‌های دیگر رفتند كه نهایتاً به ردّ صلاحیت رسیدند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخاب دكتر روحانی را حاصل آگاهی مردم از شرایط خطرناك جامعه دانست و گفت: انصافاً دولت یازدهم، با تدبیر و امید، سایه جنگ را از سر كشور دور و با حل مشكل هسته‌ای، راه را برای حركت كشور به سوی پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی هشت ساله هموار كرده است.
هاشمی رفسنجانی با بیان جزییاتی از ویژگی‌ها و بندهای توافقات هسته‌‌ای، گفت: با توجه به بومی بودن دانش هسته‌ای در كشور، ایران در این مذاكرات و توافقات سود برده است و الان وقت آن است كه با رونق تولید، اشتغال را در جامعه فراگیر كنیم تا خانواده‌ها و جوانان با دسترنج خود زندگی كنند.
وی استفاده درست از نقدینگی‌های موجود در بانك‌ها و برگشت فعالیت‌های تولیدی به كارخانجات گوناگون را یكی از عوامل مهم برای رونق اقتصادی دانست و گفت: حق مردم و مسؤولان بخش خصوصی است كه از نقدینگی كشور در جهت برگشت كار و تولید استفاده و وظیفه دولت است كه به آنها كمك كند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جدیت دولت برای ساماندهی امور در داخل كشور را مهم دانست و گفت: دولت می‌تواند با استفاده از تجربیات این چند سال و با نگاه عاقلانه به نقدهای منصفانه و نه توهین‌ها و تهمت‌های تخریب كنندگان برای تقویت امید در جامعه تلاش كند.
هاشمی رفسنجانی افزود: ذات مردم ما به خاطر اسلام، اعتدالی است و به هیچ وجه عوام فریبی و هتاكی‌ها را نمی‌پسندند و در انتخابات نشان دادند كه با فریاد خاموش رأی، هتاكان را كنار می‌گذارند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توصیه به اعضا و هواداران حزب كارگزاران سازندگی كه باید برای اعتلای كشور بكوشید، گفت: در جریان حزبی هم به خواسته‌های مردم توجه داشته باشید و در فضای دموكراسی، این مردم هستند كه مسیر را مشخص می‌كنند.
در آغاز این دیدار، آقای كرباسچی دبیر كل حزب با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حزب كارگزاران سازندگی، در خصوص شهادت امام هادی(ع) و عدم آشنایی درست جوانان از شخصیت آن امام همام، گفت: زندگی سیاسی امام هادی(ع) هم مثل این روزهای بارگاه آن امام، مظلوم واقع شده است.
دبیر كل حزب كارگزاران در خصوص نامزدهای اعضای این حزب در انتخابات مجلس شورای اسلامی 7 اسفندماه، گفت: اگر چه اكثر اعضای حزب ردّ صلاحیت شدند، اما آنان كه باقی ماندند، رأی آوردند و امیدواریم در انتخابات میان دوره‌ای، موفقیت‌های دور اول تكرار شود.
وی با بیان فراز و فرودهای زندگی امامان هشتم و نهم شیعیان، گفت: نكته جالب در زندگی امام هادی(ع) تلاش دشمنان برای اتهامات گوناگون است و در تاریخ فراوان آمده كه مأموران حكومتی به كرات شبانه وارد منزلشان می‌شدند تا به بهانه واهی از محبوبیت ایشان بكاهند.
کد مطلب : ۱۳۶۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
احمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
غارت اموال بیت المال توسط آقازاده ها وجاسوسی علیه انقلاب اسلامی وتوطعه و اغتشاش وکارگردانی فتنه ها و تهمت تقلب و فرافکنی ومظلوم نمائی هم می تواند ازمصادیق وصفات بارز هتاکان باشد.