۰
plusresetminus

یک چهره اصلاح طلب: آقای روحانی پل های پشت سرت را خراب نکن

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۲۰
محمدجواد حق شناس عضو ارشد حزب اعتماد ملي در گفت‌وگو با روزنامه آرمان به تحليل و ارزيابي انتخابات هيات رئيسه مجلس پرداخت.
محمد جواد حق شناس چهره برجسته جريان اصلاحات گفت: «در سه سال گذشته رئیس جمهور به مطالبات جريان اصلاحات به عنوان مهم‌ترين جريان سياسي حامي دولت توجه جدي نكرده و به محض اينكه از پل گذشت ديگر به پشت سر خود نگاه نكرد. به نظر من آقاي روحاني نبايد پل‌هاي پشت سرخود را خراب كند، چون اين مساله پيامدهاي ناخوشايندي براي دولت تدبير و اميد وجريان اصلاحات به همراه خواهد داشت».
 
وی در ادامه این گفت و گو افزود: از يك سو آقاي عارف با كناره‌گيري استراتژيك خود از صحنه انتخابات سبب هماهنگي بين طيف‌هاي جريان اصلاحات و اعتدال گرايان شد و از سوي ديگر باقي ماندن آقاي ولايتي در صحنه انتخابات سبب به هم خوردن آرايش سياسي رقيب و زمينه‌سازي براي پيروزي جريان اصلاحات شد. در نتيجه آقاي عارف و ولايتي به يك اندازه در پيروزي جريان اصلاحات در انتخابات رياست‌جمهوري سال۹۲ نقش داشتند.
 
حق شناس با اشاره به شکست جریان اعتدال در صورت مطرح کردن خود به عنوان جریان سوم گفت: جريان اعتدالي به دليل اينكه توانايي حضور مستقل در فضاي انتخابات رياست‌جمهوري را ندارد به صورت طبيعي مجبور است به سراغ يكي از جريان‌هاي اصلاح‌طلب یا اصولگرا برود. در نتيجه خيلي زود مجبور است ماهيت خود را آشكار كند. به همين دليل بايد تا مهر ماه كه انتخابات رياست‌جمهوري كليد مي‌خورد منتظر ماند كه آيا جريان اعتدالي قصد دارد خود را به عنوان يك جريان سوم در فضاي سياسي ايران معرفي كند يا خير. سابقه سياسي در ايران نشان داده كه هر جرياني كه قصد داشته خود را به عنوان جريان سوم به فضاي سياسي ايران معرفي كند در نهايت راه به جايي نبرده و به موفقيت مهمي دست پيدا نكرده است.
کد مطلب : ۱۴۳۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما