۰
plusresetminus

دستگیری «هوش سیاه» در کازرون

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۷
فرمانده انتظامی فارس از دستگیری هکری ۲۰ ساله در شهرستان «کازرون» خبر داد و گفت: این هکر از ۸۰۰ حساب بانکی در سراسر کشور برداشت کرده بود.
دستگیری «هوش سیاه» در کازرون
سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: در پی مراجعه یک شهروند کازرونی به پلیس فتا این شهرستان و ارائه مرجوعه قضائی در خصوص رسیدگی به برداشتی غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: در رصدهای سایبری، مأموران پلیس فتا با یک سایت فروش کتاب مواجهه و در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد درگاه متصل به این سایت جعلی بوده و متصرف آن با استفاده از تبلیغات در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی قربانیان را به درگاه جعلی کشانده و با سرقت اطلاعات بانکی و سوءاستفاده از رمز دوم حساب آنان اقدام به برداشت از حساب قربانیان کرده است.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این راستا اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا در خصوص شناسایی متهم انجام و با هماهنگی مقام قضائی، وی طی یک اقدام غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.
سردار حبیبی تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اقرار و اظهار کرد که با طراحی ربات و ارسال لینک جعلی به اطلاعات کارت کاربران دسترسی پیدا کرده و با برداشت از حساب آنها اقدام به خرید شارژ و سپس شارژهای خریداری شده را با قیمت پایین‌تر به افراد می فروخته است.
وی افزود: این متهم ۲۰ ساله با روش فیشینگ از ۸۰۰ حساب بانکی مربوط به قربانیان در نقاط مختلف کشور، مبلغ ۴ میلیارد ریال برداشت کرده که در این خصوص پرونده تشکیل و در دست بررسی است.
فرمانده انتظامی استان فارس از شهروندان درخواست کرد با بالا بردن سطح سواد اینترنتی از دادن اطلاعات بانکی خود به سایر افراد خودداری و اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از آپ استوری های شناخته شده و معتبر دریافت و به هیچ عنوان به اپلیکیشن‌هایی که در گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، اطمینان نکنند.
سردار حبیبی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا بخش فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.
کد مطلب : ۲۳۴۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما