۰
plusresetminus
استاندار فارس:

برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و قطر در شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۴
استاندار فارس گفت: نهمین اجلاس کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و قطر آذرماه امسال به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار خواهد شد.
به گزارش حافظ خبر،  محمد هادی ایمانیه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه اغلب ایرانیان مقیم کشور قطر اهل فارس هستند از وزیر نیرو درخواست کردیم که فارس به نیابت از وزارت نیرو این اجلاس را برگزار کند.
وی ادامه داد: به منظور برگزاری هرچه بهتر این اجلاس ما در استانداری فارس در کنار بخش خصوصی و اتاق بازرگانی فارس خواهیم بود و به برگزاری هرچه بهتر آن کمک خواهیم کرد.
 ایمانیه اظهار کرد: در این اجلاس ۱۲۰ نفر از تجار، بازرگانان و مسئولان اقتصادی کشور قطر حضور خواهند داشت و قطعا این اجلاس می تواند برای آینده اقتصادی استان گام خوبی باشد.
استاندار فارس گفت: از هشت دوره گذشته این اجلاس ۶ دوره در شهرهای تهران و دوحه قطر، یک دوره در اصفهان و یک دوره در مشهد برگزار شده است.
ایمانیه، با اشاره دیدار رو در رو و چهره به چهره سرمایه گذاران با استاندار فارس برای حل مشکلات آنها گفت: مهمترین درخواست سرمایه گذارن در این دیدارها دریافت تسهیلات بانکی است.
او افزود: اگر سرمایه گذاران مسائل و مشکلاتی را با ادارات و مجموعه های دولتی همچون منابع طبیعی، برق، آب، راه و گردشگری داشته باشند اکثر آنها را سعی کرده ایم برطرف کنیم اما پرداخت تسهیلات بانکی در اختیار ما نیست و بانک ها هم محدودیت های خاص خود را دارند.
وی، از اتاق بازرگانی فارس خواست که راههای دیگری به جز پرداخت تسهیلات برای حمایت و کمک مالی به سرمایه گذاران را شناسایی کند.
ایمانیه گفت: علاوه بر بازار سرمایه و بورس، از طریق موسسه های تامین مالی که در تمام دنیا نیز مرسوم است می توان از سرمایه گذاران حمایت مالی کرد.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، انعکاس و پوشش خبری سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس که بیستم و بیست و یکم مهرماه امسال انجام شد را بسیار خوب و قابل قبول توصیف کرد و گفت: اگر در انعکاس اخبار سفر خوش سلیقگی نمی شد، این سفر آنگونه که باید جلوه نمی کرد.
ایمانیه گفت: امیدواریم بتوانیم آنچه که شایسته استان فارس و مردم خوب آن است را انجام دهیم و مشکلات بیشتری رفع کنیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۱۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما