۰
plusresetminus
صدا و سیمای مرکز فارس :

حمایت صدا و سیما از گروه های هنری فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
مدیرکل صداوسیمای فارس: رسانه ملی در استان با تمام ظرفیت برای تبلیغ و اطلاع رسانی در جهت رونق تئاتر شیراز آمادگی دارد.مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: همه ظرفیت‌های صدا و سیما در خدمت پویایی و موفقیت هنر فارس است.
به گزارش حافظ خبر،  مدیرکل صدا و سیمای فارس در بازدید از تمرین تئاتر اسب قاتلین، کاری از گروه نمایشی اردیبهشت شیراز با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان این تئاتر گفت: چشم ها به هنرمندان شیراز خیره است و همه ما به هنر و هنرمندان فارس و شیراز افتخار می‌کنیم.

مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه تفاوت ها و فاصله ها در فضای هنری می ریزد افزود: صداوسیمای فارس با تمام ظرفیت ها برای تبلیغ و اطلاع رسانی تئاتر شیراز به هر نحو ممکن آمادگی دارد و می تواند بخش هایی از تئاترهای روی صحنه را زنده پخش کند.

دکتر پهلوانیان پخش زنده تئاترها را موجب اشتیاق مخاطب، رونق سالن های تئاتر و ایجاد شور و نشاط در فضای هنری جامعه دانست.
دکتر پهلوانیان با بیان این که شیراز، ظرفیت برگزاری برنامه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر، موسیقی و نمایشگاه‌های نقاشی را دارد افزود: پویایی و موفقیت هنر فارس سبب افتخار مردم و مسئولان می‌شود بنابراین همه ظرفیت صدا و سیمای استان را برای ارتقا هنر فارس در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.
مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور جوانان استاندار فارس نیز قول دادند از گروه‌های نمایشی برای شرکت در جشنواره‌های مختلف حمایت مادی و معنوی کنند.
تئاتر "اسب قاتلین" نمایش تحسین‌شده جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در جشنواره تئاتر کارتاژ تونس که از 11 تا 19 آذر برگزار می‌شود، به عنوان نماینده کشورمان در جمع ۱۱۰ گروه هنری از ۳۸ کشور جهان روی صحنه می رود.جشنواره کارتاژ معتبرترین جشنواره تئاتر تونس است و مهم‌ترین جشنواره تئاتر قاره آفریقا در میان کشورهای عربی هم محسوب می‌شود.
این اثر عناوینی چون نمایش برگزیده به مفهوم مطلق، رتبه اول کارگردانی، جایزه ویژه گروهی و رتبه برتر برای تمامی بازیگران و بازی‌سازان، تقدیر گریم و تقدیر موسیقی را از چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کسب کرد.
"اسب قاتلین" نوشته رضا گشتاسب و کارگردانی محمدهاشم زاده با شرکت ۱۵ بازیگر در جشنواره کارتاژ تونس به زبان فارسی اجرا می‌شود اما خلاصه کامل متن به صورت کاتالوگ به زبان انگلیسی در اختیار داوران و تماشاگران قرار می‌گیرد.
برترین‌های جشنواره تونس به جشنواره‌های تئاتر در دیگر کشور‌های دنیا راه خواهند یافت.متن نمایش "اسب قاتلین" با نگاهی به نمایش‌هایی چون مکبث و دیگر آثار شکسپیر درباره جاه‌طلبی و رسیدن به قدرت نوشته‌ شده است و فضایی لامکان و لازمان دارد؛ در طراحی صحنه، دکور، موسیقی، گریم و حضور فرم‌ها به فضای اکسپرسیونیستی توجه شده‌ است.مریم شکری، امیر صادقی، فرزاد پریدار، رباب کیانی، محمد ابوعلی، ایمان زارع، علیرضا اصلاحی، محمدحسین نعمتی، محمدابراهیم جنتی، نازنین ترنگ و نعیم فرزام در این اثر بازی می‌کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما