۰
plusresetminus
متن و حاشیه هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر شیراز

صندلی های خالی پرشمار جایگاه خبرنگاران، حاشیه را بر متن غالب کرد/ بزرگان شورا مامور پایان دادن به اختلافات شدند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۲
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز علاوه بر مأمور کردن پنج نفر از بزرگان شورا برای رسیدگی و حل اختلاف فی مابین، امیدواری خود را مبنی بر گذشت دو طرف به حرمت ایام الله دهه فجر ابراز کرد.
به گزارش "حافظ نیوز" غلام مهدی حقدل بعد از ظهر امروز در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اتفاقی که در حاشیه جلسه قبل شورا رخ داد و در این راستا خبرنگاران جراید به آن اعتراض کردند، گفت: متاسفانه این مسئله بسیار بزرگنمایی شده و برخی به جای آن که آتش را خاموش کنند بر آن بنزین می ریزند و این در حالی است که آن فردی که مخاطب اصلی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا بود به صراحت پس از اتمام جلسه اعلام کرد من اعتراضی ندارم .
وی با بیان اینکه حق نیست رسانه ها اینگونه پشت شورایی که تمام قد از تمامیت این شهر دفاع می کند را خالی کنند افزود: این مسئله به سادگی قابل حل است و نیاز نبود که برخی مقامات وارد موضوع شده اظهار نظر کرده و آن را بزرگ کنند.
وی گفت: رئیس کمیسیون فرهنگی شورا برای دفاع از این مرز و بوم در جبهه های حق علیه باطل به درجه جانبازی اعصاب و روان نائل آمده و گاه برخی تلخی هایی که دارد ناشی از این آسیب است و همانگونه که خود ما فریادهای به حق یا ناحق ایشان بر سر هیئت رئیسه را می شنویم خبرنگاران نیز نباید یک تذکر کوچک را توهین تلقی کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: محمدرضا هاجری نیز به صراحت می گوید آن جمله توهین آمیز را نگفته و تنها لفظی را از موضع گلایه دوستانه به کار برده اند که نمی شود آن را توهین تلقی کرد.
حقدل با بیان اینکه شوراهای شهری به سبب مردمی بودن، از دور اول تاکنون همواره جراید محلی را تکریم و احترام کرده و در آینده نیز چنین خواهند کرد، خاطرنشان کرد: موضع شورا نسبت به جراید موضع خاضعانه است چرا که تا به حال بر خود لازم می دانستیم که موضع حریت و دفاع از قلم را حفظ کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه علاوه بر مأمور کردن پنج نفر از بزرگان شورا برای رسیدگی و حل اختلاف فی مابین، امیدواری خود را مبنی بر گذشت دو طرف به حرمت ایام الله دهه فجر ابراز کرد.
 رئیس کمیسیون فرهنگی شورا: مناطق کم برخوردار شهر باید در اولویت اول بودجه قرار بگیرند

نماینده شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی به تعبیر امام راحل و فقید در وصیت نامه سیاسی- الهی، تحفه و هدیه الهی بر ملتی بود که لایق و شایسته آن بودند.
محمد رضا هاجری اظهار داشت: رمز پیروزی و بقاء انقلاب اسلامی ایران، انگیزه الهی، وحدت کلمه، رهبری فقیه زمان و حضور مردم در صحنه بوده و خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: خود را مدیون انقلاب می دانیم و طلبکارانه و کاسبکارانه با این ودیعه الهی برخورد نکرده و نخواهیم کرد چرا که مفتخریم در چنین فضایی رشد کرده، هویت پیدا نموده و بالندگی بدست آورده ایم.
نماینده شوری اسلامی شهرشیراز از ایران اسلامی امروز به عنوان ام القرای جهان اسلام یاد کرد و گفت: کانون بیداری اسلامی جزیره امن و ثبات و اقتدار و مرکز جوشش و خروش آرمان بلند، استکبارستیزی، برائت از ظالمین و عدالت خواهی است.
این نماینده شورای شهر با اشاره به اینکه سنگرهای کلیدی جهان در حال فتح شدن توسط امت واحده اسلامی هستند، گفت: ما ثابت کرده ایم که می توانیم و خواهیم توانست همان طور که شاهد فتح کردن گام به گام قله های علم، تکنولوژی و آخرین فناوری نوین جهان توسط دانشمندان جوان هستیم.
هاجری همچنین اظهار داشت: موج های منفی شرق و غرب را نادیده گرفته و از منظومه فکری مان خارج ساختیم و نگذاشتیم این فشارها و موجها باعث خودباختگی مان شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اعلام دغدغه ها و احساس خطر نماینده ولی فقیه در استان فارس از وضعیت فرهنگی شهر و استان در دو جلسه شورای فرهنگ عمومی و جامعه روحانیت شیراز، آمادگی خود را برای حمایت از اجرای برنامه های متنوعی که در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) باشد را اعلام می داریم چرا که قداست در این شهر مقدس باید فراگیر شود.
هاجری تصریح کرد: ما موظفیم مطالبات و توقعات مردم را همواره در دستور کار قرار دهیم تا رضایت آنها را جلب و امید به آینده روشن و پربرکت را در شهر گسترش دهیم چرا که مردم ما تشنه خدمت بی منت، تعامل میان مسئولان و سبقت در کارهای خیر عمرانی، مذهبی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی بوده و رغبتی به حاشیه سازی، جوسازی و غوغاسالاری ندارند.
وی بیان داشت: نباید محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) را با مصاحبه ها و تولید کردن کلماتی قصارگونه تحت الشعاع قرار دهیم.
نماینده شورای اسلامی شهرشیراز با تأکید براینکه از عمق وجود از زحمات و تلاشهای شبانه روزی تمامی مدیران شهرداری که در تهیه بودجه 2600 میلیارد تومانی شهرداری برای سال 94 نقش داشته اند تقدیر و تشکر می کنم، افزود: بدون شک، عملیاتی شدن این بودجه که به اندازه بودجه عمرانی 6 تا 7 استان کشور می باشد می تواند، تحولی گسترده و امیدوار کننده بر جای بگذارد.
هاجری اضافه کرد: دو گله هم به بودجه دارم که امیدوارم در طول بررسی در کمسیونهای تخصصی، کمسیون تلفیق و صحن شورا اصلاح گردد چرا که بودجه و برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای سال 94 نمی تواند متناسب با شأن و توقعات فرهنگی شهر باشد.
وی ابراز داشت: قرار بود تمامی فعالیت های فرهنگی با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) و همراه با بسته های فرهنگی لحاظ شود در حالی که این اتفاق نیفتاده و هنوز هم نگاه عمرانی با مقیاس بالا بر نگاه فرهنگی فزونی گسترده دارد.
همچنین گفت: نیاز است که نگاه فرهنگی به شهر، در تصویب نهایی بودجه و برنامه ها، فزونی گیرد.
نماینده شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در توزیع بودجه های عمرانی، فرهنگی و خدماتی متاسفانه هنوز نگاه به شمال بر جنوب فزونی دارد که لازم است به منظور توزیع عادلانه و متوازن بودجه و طرح های شهری، مناطق کم برخوردار شهر در اولویت اول قرار گیرد تا شاهد شکاف طبقاتی در شهر در ارائه خدمات نباشیم.
هاجری خاطرنشان کرد: از آنجائی که کارآمدترین و کاربردی ترین طرح در شرایط فعلی، اقتصاد مقاومتی است و شهرداری با ایجاد دهها هزار فرصت شغلی همچنان جلودار خدمات شهری می باشد تقاضا داریم در برنامه و بودجه سال 94 به این امر مهم که از مظلوم ترین طرح ها بوده و نجات کشور به عملیاتی کردن آن می باشد، اهتمام ویژه نشان دهند.
این نماینده با اشاره به اینکه لازم است به منظور ساماندهی مناسب تبلیغات شهری تمامی متولیان مربوطه، همدل و همراه دور هم جمع شده، دستورالعملی تهیه تا چهره مجروح تبلیغات شهری مرهم گذاری شده، زیبایی تبلیغات شهری را متناسب با موقعیت سومین حرم اهل بیت(ع) جایگزین نمایند، گفت: چهره تبلیغات شهری شیراز زیبنده این شهر مقدس نبوده و نیست، برندهای خارجی اشربه و اطعمه و البسه و امثالهم چهره شهر را زشت و نا زیبا کرده است.
هاجری اضافه کرد:  بدون شک مردمی ترین، آسان ترین و فراگیرترین همه پرسی مردم یا همان رفراندوم در راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس همه ساله به نمایش گذاشته می شود. امسال بدون شک این همه پرسی مردمی همچون اربعین حسینی، نمایشی مقتدرانه خلق و دشمنان خارجی را در اهداف شوم و پلیدشان ناکام خواهد گذاشت.
وی ابراز داشت: به عنوان عضو کوچکی از مجموعه رسانه ای فارس برای خبرنگاران صادق و خالص استان و شهر آرزوی موفقیت و سربلندی در همراهی با انقلاب اسلامی ایران دارم و از خداوند متعال برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.
 
گزارشگر: نیلوفر پرتو
کد مطلب : ۴۹۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما