۰
plusresetminus
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

طولانی شدن زمان پاسخ به استعلام زیست محیطی طرح توسعه پالایشگاه شیراز نگران کننده است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۹
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: طولانی شدن پاسخ به استعلام زیست محیطی طرح توسعه پالایشگاه شیراز، نسبت به منتفی شدن این طرح بزرگ ملی شدیدا نگران هستیم.
به گزارش حافظ نیوز، دکتر جعفر قادری درجمع خبرنگاران گفت: بیش از سه ماه از استعلام زیست محیطی این پروژه یک ونیم میلیارد دلاری می گذرد ولی سرمایه گذاربرای شروع پروژه پاسخی دریافت نکرده است.در شرایطی که کشورشدیدا به سرمایه گذازی نیازمند است وحل مشکل اشتغال ، پایین بودن درآمد وتامین نیازهای داخلی در گرو توجه به سرمایه گذاری های اینچنینی است تاخیر در حل مشکل سرمایه گذاران جای سوال دارد.
وی افزود: مردم فارس با تجربیات تلخی که از منتفی شدن سرمایه گذاری چند صد میلیاردتومانی بر روی پروژه مجتمع آموزشی وتفریحی نفت بخاطر تنگ نظری برخی مسولین محلی در ذهن خود دارند، شدیدا نگران منتفی شدن این پروژه هستند.
نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه برخی نگاههای ملوک الطوایفی در سطح ادارات استان فرصت های زیادی را از استان ربوده است از مسولین استان خواست تا در جذب سرمایه گذارتوجه جدی داشته وبرای مشکلات محدود وقابل هضم ، سرمایه گذاران را از استان فراری ندهند.
دکتر قادری با بیان اینکه دریافت مجوز خوراک و موافقت اصولی این طرح به آسانی بدست نیامده که براحتی بتوان از آن چشم پوشید، از نماینده ولی فقیه دراستان واستاندار فارس تقاضا نمود تا با ورود جدی تر به موضوع ، اجازه ندهند این فرصت هم از دسترس فارس خارج شود.
عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با اشاره به اینکه برخی افراد در وزارت نفت مترصدفرصت هستند تا اگر در فارس نسبت به اجرای این طرح تعلل شود سهمیه خوراک آن را بجای دیگری اختصاص دهند، تعصب وتعلق خاطر بیشترمسولین به مردم را متذکر شد.
وی با اشاره به اینکه جبران عقب افتادگی های تاریخی فارس مستلزم سعه صدر و بازکردن مسیرهای سرمایه گذاری است، از اهتمام وجدیت هلدینگ پارسیان در پیگیری اجرای این طرح به عنوان یک مجموعه وابسته به شرکت غدیروسازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تقدیروتشکر نمود وبرای همراهی با بخش های غیر دولتی در اجرای طرح های سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرد.
کد مطلب : ۴۹۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما