۰
plusresetminus

اشتغالزایی برای ۵۸۲۰ نفر در فارس با احداث طرح های صنعتی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: تعداد ۱۸۵ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۸۰درصد در فارس در دست احداث است که با به ثمر رسیدن این طرح ها پنج هزار و ۸۲۰ نفر مشغول به کار می شوند.
فریبرز رضا زاده در گفتگو با مهر بیان کرد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۱۳۴ واحد صنعتی با سرمایه گذاری سه هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای دو هزار و ۱۲۳ نفر موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند که گروه صنایع کانی غیرفلزی با ۳۰ واحد و پس از آن گروه صنایع شیمیایی و پلاستیک با ۲۸ واحد بیشترین تعداد پروانه بهره برداری را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: از نظر سرمایه گذاری گروه های صنعتی کانی غیر فلزی با هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در رتبه اول و گروه صنعتی شیمیایی و پلاستیک با ۵۱۸ هزار میلیارد ریال در رتبه دوم بیشترین سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده اند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: گروه صنایع غیر فلزی با اشتغالزایی برای ۶۷۰ نفر بیشترین اشتغال را به خود اختصاص داده اند و گروه صنایع فلزی نیز با ایجاد اشتغال برای ۵۰۱ نفر در رتبه بعدی قرار می گیرند.
رضازاده در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در سال جاری تعداد هزار و ۵۲۵ جواز تاسیس با میزان سرمایه گذاری ۴۷ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال در استان صادر شده که بیشترین سرمایه گذاری در گروه صنعت کانی غیرفلزی به میزان ۱۲ هزار و ۲۴ میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: در سال جاری تعداد ۶۹ طرح برای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی به میزان ۱۹ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال سه هزار و ۶۵۵ نفر به بانک ها معرفی شدند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: همچنین تعداد ۳۳ واحد تولیدی جهت تامین سرمایه در گردش به میزان ۴۵۲ میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده اند.
رضا زاده اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون تعداد ۸۷ نیز واحد برای دریافت تسهیلات از محل اعتبارات بنگاه های زود بازده به مبلغ هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال به کارگروه اشتغال معرفی شده اند.
کد مطلب : ۵۰۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما