۰
plusresetminus
فرماندارسروستان:

پرستاری ، دمیدن روح امید در تن رنجور بیمار و زنده نگاهداشتن چراغ جان بیمار است

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
فرماندار سروستان در مراسم تجلیل از پرستاران حوزه بهداشت و درمان شهرستان،به مناسبت میلاد حضرت زینب (س)، عقیله بنی هاشم را پرستار نهضت و انقلاب حسینی نامید.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری سروستان، سلیمان کرمی در مراسم تجلیل از پرستاران حوزه بهداشت و درمان شهرستان، ضمن تبریک زاد روز میلاد حضرت زینب (س)، علت نامگذاری این روز به نام پرستار را به دو دلیل یکی تجلیل از مقام شامخ و شخصیت والای آن حضرت و دیگری الگوسازی و تقویت روحیه زینب گونه در میان پرستاران و تقدیر از نقش پر ارزش آنها در جامعه دانست و اظهار داشت: حضرت زینب (س) آموزگار بزرگ ایثار و پرستاری بود که در طول دوران زندگی خود از پنج امام معصوم (ع) پرستاری کرده است.
رئیس شورای بهداشت سروستان با اشاره به نقش سرنوشت ساز حضرت زینب (س) در شکل‏ گیرى و موفقیّت نهضت خونین عاشورا،تصریح کرد: هر چند پرستاری وظیفه ارزشمند و سنگینی است اما مقام این بانوی بزرگوار آنقدر والاست که باید ایشان را پرستار قیام و نهضت امام حسین (ع) بدانیم چرا که ایشان نقش نگهدارى از قیام خونبار حسینى را بر عهده داشت.  
وی در ادامه افزود: پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملایمات براى انجام خدمتش ‏را داشته باشه چرا که چنین کارى از عهده هر کس بر نمی آید و این توفیقی برای شماست که برای جلب رضایت خدا، از بیماران مراقبت می کنید.
فرماندارسروستان با بیان اینکه پرستاری هنری بی نظیر و تخصصی بی همتاست، تاکید کرد:پرستاری تنها مراقبت از علائم حیاتی بیمار نیست بلکه دمیدن روح امید در تن رنجور بیمار و زنده نگاهداشتن چراغ جان بیمار است.
رئیس مجمع مشورتی توسعه سروستان در پایان با اشاره به توجه ویژه به حوزه سلامت و رشد و پویایی آن در دولت یازدهم اظهار امیدواری کرد: علیرغم تمام مشکلات و محدودیت ها ، با اجرایی شدن بخش حساسی از قانون اساسی امیدواریم که در برنامه ششم توسعه شاهد اقدامات بیشتر و توجه بیش از پیش به قشر پرستار نیز باشیم.
در پایان این مراسم از خدمات پرستاران و کارکنان بیمارستان و شبکه بهداشت و مراکز درمانی شهرستان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.
 
 
کد مطلب : ۵۱۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما