۰
plusresetminus

نیروهای عراقی منطقه «البغدادی» را آزاد کردند

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
نیروهای عراقی روز جمعه موفق شدند عناصر گروه تروریستی داعش را از شهر البغدادی در غرب این کشور بیرون رانده و کنترل یک مرکز پلیس و ۳ پل بر روی رودخانه الفرات را به دست گیرند.
ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای عشایر استان الانبار با پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف توانستند شهر البغدادی را آزاد کنند.
بر اساس بیانیه ارتش آمریکا، نیروهای عراقی با کمک عشایر استان انبار همچنین توانسته اند در این پیشروی ها بر سه پل رود فرات تسلط یابند و گروهک تروریستی و تکفیری داعش را از هفت روستا در شمال غربی البغدادی خارج کنند.
عناصر مسلح داعش در سپتامبر گذشته پل های اطراف البغدادی را اشغال کرد و درگیری ها در اطراف این منطقه طی چند هفته اخیر تشدید شده است.
شهر البغدادی نزدیک پایگاه هوایی «عین الاسد» واقع شده است که در آن صدها نیروی آمریکایی در حال آموزش سربازان عراقی هستند.
از سوی دیگر، «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق، روز گذشته ابراز امیدواری کرد مناطق شرقی منطقه «الکرامه» در شهر «الفلوجه» در استان الانبار از اشغال تروریست های داعشی آزاد شود.
العبیدی این سخنان را در جریان بازدید از عملیات نظامی نیروهای عراقی برای استرداد این مناطق از چنگال گروه تروریستی داعش، ایراد کرد.
نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای بسیج مردمی عصر دیروز موفق شدند شهرستان «الدور» در جنوب شهر تکریت را آزاد و کنترل خود بر این منطقه را تثبیت کنند.
 به گفته کارشناسان نظامی، آزاد سازی شهر تکریت، مسیر عملیات برای آزادسازی موصل را هموار خواهد کرد. تکریت، زادگاه صدام بین موصل و بغداد قرار دارد.
نزدیک به 30هزار سرباز عراقی و نیروهای داوطلب مردمی در این عملیات مشارکت دارند.
 
منبع: تسنیم
کد مطلب : ۵۳۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما