۰
plusresetminus
تاملی بر ادبیات سخیف علی مطهری در نامه به امام جمعه شیراز

از هتاکی، تهدید و ایراد اتهام به نماینده ولی فقیه تا داعشی خواندن مخالفان و فراموشی گذشته خود!/ واکنش استاندار و نمایندگان فارس چه خواهد بود؟

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۹
حال باید دید استاندار محترم فارس که طی روزهای گذشته برای دلجویی از علی مطهری به دفتر کار وی رفته و با وی ملاقات کرده است، در برابر اظهارات سخیف و اتهامات بی پایه و اساس این فرد واکنش مناسب نشان خواهد داد یا خیر
به گزارش "حافظ نیوز" پس از خطبه های دیروز نماز جمعه شیراز، علی مطهری اقدام به نگارش نامه ای خطاب به آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نمود. لینک
مطهری در ابتدای این نامه خطاب به آیت الله ایمانی می نویسد: «گفته اید اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست آیا باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید مگر نه این است که طوفان درو می کنید؟ با این دو جمله از ضاربان اینجانب حمایت و کار آنها را تأیید کرده اید. خوشحالم که نقش خود در این حادثه را آشکار نمودید و طبعاً هیئت تحقیق وزارت کشور باید به شما به عنوان متهم بپردازد.»
یک بار دیگر کلام آیت الله ایمانی را مرور می کنیم: اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست آیا باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ به راستی علی مطهری از کجای این جمله استنباط می کند دستور حمله به وی توسط نماینده ولی فقیه در استان صادر شده است؟ آیا مطهری که خود در رثای زیرپا گذاشته شدن اخلاق سیاسی فریاد سر می دهد نمی داند نسبت دادن چنین اتهام بی پایه و اساسی فارغ از بار حقوقی، غیر اخلاقی و غیر شرعی نیز هست؟ آن هم در شرایطی که در زمان سفر مطهری به شیراز آیت الله ایمانی در اجلاسیه خبرگان رهبری و در تهران حضور داشته است؟ آیت الله ایمانی با این کلام تلویحا رویکردهای ناصواب مطهری را در برانگیخته شدن خشم عمومی علیه وی که می تواند منجر به تحریک عناصر خودسر نیز شده باشد موثر می دانند که این مساله نیز صحیح می باشد.
مطهری در ادامه این نامه می نویسد: «ظاهرا از نظر شما این که عده ای مزدور به سخنران مدعو دانشگاه شیراز که از قضا نماینده مجلس هم هست به قصد کشت حمله کنند، صرفا یک مسئله سیاسی و نه انسانی و اخلاقی و حقوقی است و قابل اعتنا نیست.»
باید اذعان نمود حقیقت آن است که حمله به مطهری سیاسی نیست، اما تبدیل شدن این موضوع به تیتر یک بسیاری از رسانه های اصلاح طلب و گرفتن انگشت اشاره همسو با رسانه های ضد انقلاب به سوی برخی ارگان های خاص، قطعا سیاسی است. چطور می توان این مساله را سیاسی ندانست در حالی که حمله وحشیانه به یک جانباز کرمانی در سخنرانی هفته گذشته اصلاح طلبان در کرمان هیچ جایی در رسانه های اصلاح طلبان نداشته است، کف گرگی! علی مطهری به یکی از نمایندگان معترض به وی در هفته گذشته آن هم در صحن علنی مجلس از چشم این رسانه ها پوشیده مانده است اما حمله صورت گرفته به مطهری در شیراز، چندین و چند روز است که به تیتر اول این رسانه ها تبدیل شده است؟ آیا مطهری که در شیراز مورد حمله قرار گرفت همان مطهری نیست که هفته گذشته نماینده منتقدش را با کف گرگی مورد نوازش قرار داد و در توجیه کار خود نیز گفت کف گرگی برخی اوقات لازم است؟! اگر اغتشاش محکوم است چرا هیچ کدام از رسانه هایی که در این چند روز همچنان حمله به مطهری را موضوع اول کشور تشخیص می دهند نسبت به حمله به یک جانباز معترض به اصلاح طلبان در کرمان واکنش نشان نداده اند؟
مطهری در ادامه این نامه می گوید: «معلوم نیست چه ارتباطی بین مشکلات یک شهر و ضرورت لغو یک سخنرانی فکری و علمی وجود دارد، در حالی که ممکن است همین سخنرانی ها به حل آن مشکلات اجتماعی و اقتصادی کمک کند. با این حساب، همه مجالس سخنرانی مذهبی و علمی و فکری در شیراز باید تا زمان حل مشکلات این شهر تعطیل شود»
در پاسخ به این مدعای مطهری نیز باید گفت هنگامی که دعوت از هادی غفاری به عنوان یک سخنران در محیط آکادمیک دانشگاه را کنار دعوت از چهره هایی نظیر الهه کولایی و صادق زیباکلام و البته علی مطهری می گذاریم، متوجه می شویم پروژه حضور سخنرانان حاشیه ساز و التهاب آفرین در دانشگاه ها در حال پیاده سازی است حال اگر آقازاده شهید مطهری از درک این مساله ناتوان است این گناه خود اوست!
و اما اوج ناآگاهی مطهری آنجا عیان می شود که وی در ادامه این نامه می نویسد: «علاوه بر این، برگزاری یک جلسه سخنرانی در دانشگاه یک شهر چه ربطی به امام جمعه آن شهر دارد. مگر امام جمعه باید در همه مسائل شهر خود دخالت کند؟»
در واقع با این بیان، علی مطهری اوج جهالت خود را به نمایش گذاشته است چرا که همانگونه که رهبر جامعه حق دارد و می تواند در همه امور جامعه اظهار نظر کند، حق اظهار نظر در خصوص مسائل استانی برای نمایندگان ولی فقیه در آن استان نیز محفوظ است و این، اساسا کارکرد و وظیفه نمایندگان ولی فقیه در استان است که اگر جز این باشد، وظیفه ائمه جمعه و بلکه رهبر جامعه را باید منحضر در اقامه نماز و جمع آوری خمس و زکات و پاسخگویی به مسائل شرعی دانست!
مطهری در ادامه این نامه باز هم نماینده ولی فقیه در استان را حامی اراذل معرفی می کند و تلویحا تهدید می کند که نوبت شما هم خواهد رسید! و در ادامه می گوید: «اینجانب در کجا حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکسته ام؟ تا آنجا که به خاطر دارم درباره خبرگان رهبری گفته ام که باید به وظیفه نظارت خود از جمله نظارت بر دستگاه های زیرمجموعه رهبری بپردازند، چیزی که خود مقام رهبری بر آن تأکید دارند و نص قانون اساسی است.»
به نظر می رسد آلزایمر سیاسی نیز به دیگر شاخصه های علی مطهری افزوده شده است! مطهری چندی پیش در همایش تبیین حماسه حسینی که توسط انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد طی سخنانی حریم خبرگان رهبری را مورد خدشه قرار داد و گفت: «مجلس خبرگان وارد هر موضوعی غیر از وظایف خود می شود و روی رهبری نظارتی ندارد و آنها سالی دو بار دور هم جمع می شوند و نهاری می خورند و ...»
به راستی آیا از این عبارات، برداشتی جز توهین به خبرگان رهبری می توان استنباط نمود؟
و در انتها، مطهری باز هم نماینده ولی فقیه را مورد اتهامات بی پایه و اساس قرار می دهد و در انتها می گوید: «شما و دوستانتان در شیراز سنگ را بسته و سگ را رها کرده اید. اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می آورند.» در واقع مطهری گرچه در جایی از این نامه، حمله کنندگان به خود را تلویحا چند جوان احساسی نامیده بود اما در پایان آنها را داعشی های وطنی خواند! البته تکفیر مخالفان و منتقدان (که رفتار برخی از آنها در جای خود قابل نقد و غیر قابل دفاع است) توسط مطهری سابقه ای طولانی دارد اما تعجب برانگیز آنجاست که مطهری همچنان خود را پایبند به آزادی بیان و جذب حداکثری می داند و از لزوم شنیدن صدای مخالف نیز سخن می گوید.


واکنش استاندار و نمایندگان فارس چه خواهد بود؟
حال باید دید استاندار محترم فارس که طی روزهای گذشته برای دلجویی از علی مطهری به دفتر کار وی در تهران رفته و با وی ملاقات کرده است، در برابر اظهارات سخیف و اتهامات بی پایه و اساس این فرد واکنش مناسب نشان خواهد داد یا خیر؛ همچنین این انتظار از کلیه نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد که در برابر اتهامات بی پایه و اساسی که مطهری به نماینده ولی فقیه در فارس وارد نموده واکنش مناسب نشان دهند.

کد مطلب : ۵۵۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
سعید
feedback
Romania
فیلم داعشی های وطنی، دانلود کنید...<br />
http://bayanbox.ir/download/4867429953023700629/30313.blog.ir.mp4