۰
plusresetminus

سید حسن خمینی: چشم را به روی هر تباهی و ناهنجاری نبندید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۲۳
یادگار گرامی امام با اشاره به جرائم انسان نسبت به جامعه و حقوق مردم اظهار داشت: مراقبت کنید چشم را به روی هر تباهی و ناهنجاری موجود در جامعه نبندید زیرا جرم در هر بعد و فساد در هر اندازه ای بد است و منتخبین مردم چشم و گوش آنان بوده و به ازای نعمت انتخاب شدن توسط مردم باید توجه شان به این بعد بیشتر باشد.
به گزارش حافظ به نقل از جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با اعضای شورای عالی استان ها و جمعی از نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور با اشاره به سخن حضرت موسی علیه السلام با خداوند اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که موسی علیه السلام می فرماید: «پروردگارا به پاس نعمتى که بر من ارزانى داشتى هرگز پشتیبان مجرمان نخواهم بود.» (سوره مبارکه قصص - آیه 17) این بدان معناست که من خدا را در ازای این همه نعمت شکر می‌کنم و آن شکر این است که هرگز از مجرمین نخواهم بود.

وی با بیان این که منتخب و معتمد مردم بودن یکی از نعمت های الهی است، افزود: این نعمت به شکر احتیاج دارد و طبق آیه شریفه ذکر شده باید مراقب باشیم که از مجرمین قرار نگیریم. البته جرم به دو نوع تقسیم می‌شود، یک نوع جرم درونی و دیگری نسبت به حقوق مردم است؛ لذا مراقب باشید که اگر تصدی امور کردید جرم تان این نباشد که در دل هایتان غرور پیدا شده و نوع نگاه تان به جامعه در مقایسه با گذشته تفاوتی کرده باشد. از ویژگی‌های امام بزرگ ما توجه دائمی به خدا و پالایش دائمی روح خویش بود.

یادگار امام با اشاره به جرائم انسان نسبت به جامعه و حقوق مردم گفت: مراقبت کنید چشم را به روی هر تباهی و ناهنجاری موجود در جامعه نبندید زیرا جرم در هر بعد و فساد در هر اندازه ای بد است و منتخبین مردم چشم و گوش آنان بوده و به ازای نعمت انتخاب شدن توسط مردم باید توجه شان به این بعد بیشتر باشد.

سید حسن خمینی با اشاره به این که شوراها یکی از اهداف بلند انقلاب اسلامی بود که از چند دوره پیش تحقق یافته و بالنده شده است، افزود: شوراها با تصدی و تکامل خود فاصله دارد و روز به روز اعتماد جامعه نسبت به این که تصدی امور به آن‌ها واگذار می‌شود باید بیشتر شود که این واگذاری در امور سیاسی در قالب انتخابات رخ داده است اما تحقق این هدف در امور اجتماعی بر عهده شوراها ست و بنابر این تشکیل شوراها گام بزرگی بود که در این راستا برداشته شد.

یادگار امام تصریح کرد: هرچقدر کشور به سمت حضور بیشتر مردم در تصمیم گیری‌ها برود جامعه عمق و ثبات بیشتری می‌یابد که این امر مورد هدف امام بوده است و امیدواریم که در آینده این هدف بیش ار بیش تحقق یابد.

پیش از سخن یادگار امام، آقای غلامحسین بصیری پور رئیس شورای عالی استان‌ها گزارشی را از فعالیت شوراهای سراسر کشور ارائه کرد و با اشاره به جایگاه مهم شوراها در جمهوری اسلامی یاد آور شد: شوراباور‌ترین انسان قرن اخیر حضرت امام (س) بود که بلافاصله پس از تشکیل جمهوری اسلامی فرمان تشکیل شوراها را صادر کردند و همه پیروان خط امام نیز باید به تبعیت ایشان شورا باور باشند.
کد مطلب : ۶۴۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما