۰
plusresetminus

صفار هرندی: حمله برخی به سفارت آمریکا از روی هوس بود!

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
محمد‌حسین صفار هرندی، مشاور فرهنگی فرمانده سپاه گفته حمله برخی از افراد در آبان سال ۱۳۵۸ به سفارت آمریکا در تهران از روی «هوس» بوده است. صفار هرندی نامی از این افراد نبرده٬ اما افزوده عده‌ای تا دیروز از دیوار سفارت آمریکا بالا می‌رفتند، امروز به ‌دنبال پهن کردن «فرش قرمز» برای آمریکا هستند.

وی اضافه کرده‌‌‌ همان فردی که در زمان «تسخیر لانه جاسوسی» از دیوار سفارت بالا رفت، امروز به «مدافع سر‌سخت» آمریکا تبدیل شده و حرف از موافقت با آمریکا می‌زند. صفار هرندی گفت: برخی هنوز خود را سردمدار انقلاب مطرح می‌کنند، سر سفره انقلاب می‌نشینند و خط امام (ره) و انقلاب را انحصار به خودشان می‌دانند، در حالی که به امام عقیده‌ای ندارند؛ حالا نسبت‌های فامیلی و بچه محل بودن چنین حقی را ایجاب نمی‌کند. صفارهرندی با انتقاد از دسته‌بندی در جریان انقلاب گفت: امام گفت ما چپ و راست نداریم، اما کسانی بعد از انقلاب برای ما چپ و راست درست کردند. چطور این اتفاق افتاده است؟ آنهایی که تفسیرهای چپ و راستی از انقلاب درست کردند، همان‌ها علم اعتدال به دست گرفتند. سابقه برخی از این افراد نشان می‌دهد که آن‌ها افراطی‌ترین عناصر یکی از دو شاخه بودند.

وی ادامه داد: کسانی که در دهه شصت خود را تئوری‌پرداز بحث ولایت مطلقه فقیه می‌دانستند و دیگران را به این بهانه که از آن اطاعت نکرده‌اند، محکوم کردند و فقهای بزرگوار را به این بهانه که اسلام آمریکایی دارند، هو کردند؛ امروز خود اصل ولایت فقیه را زیر سؤال می‌برند. این‌ها باید پاسخ دهند که کدام یک درست است؟ تبیین تاریخی تکلیف این نوع افراد را روشن می‌کند. صفارهرندی یاداور شد: کاش این افراد می‌گفتند که ما عوض شدیم و یا امام و انقلاب ما را اغفال کردند که این حرف از نظر اخلاقی خوب است. نامردی اینجاست که این طور فکر می‌کنند، اما هنوز خود را سردمدار انقلاب مطرح می‌کنند، سر سفره انقلاب می‌نشینند و خط امام (ره) و انقلاب را انحصار به خودشان می‌دانند درحالی که به امام عقیده‌ای ندارند؛ حالا نسبت‌های فامیلی و بچه محل بودن چنین حقی را ایجاب نمی‌کند.
 
کد مطلب : ۶۹۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما