۰
plusresetminus

داعش صدها کودک عراقی را جذب کرده است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
كميساريای حقوق بشر در عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش 500تا 800 کودک عراقی را برای فعالیتهای تروریستی جذب کرده است.
به گزارش حافظ، "مسرور اسود" عضو این کمیساریا (وابسته به پارلمان عراق) دیروز در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری آناتولی با اشاره به این موضوع گفت: آمارهایی که از طریق شاهدان عینی و نیز در گفتگو با آوارگان به دست آورده ایم نشان می دهد تعداد کودکانی که برای فعالیتهای تروریستی توسط داعش جذب شده اند به 500 تا 800 نفر می رسد. 
وی سن این کودکان را 9 تا 18 سال اعلام کرد. 
اسود خاطرنشان کرد: کسانی که توسط داعش جذب شده اند از استانهای موصل، کرکوک، صلاح الدین، دیالی و الانبار هستند. ... این در حالی است که طبق معاهدات بین المللی، استفاده از کودکان در منازعات مسلحانه ممنوع است. 
"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق هفته گذشته خواستار کمک محافل بین المللی برای جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح و صدور قطعنامه ای در سطح بین الملل شده بود که به موجب آن استفاده از کودکان در منازعات "جنایت علیه بشریت" تلقی شود. 
داعش روز دهم ژوئن 2014 شهر موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق را به اشغال خود درآورد و پس از آن بخشهای وسیعی از شمال، غرب و شرق عراق و شمال شرق سوریه را اشغال کرد و در همان ماه تأسیس به اصطلاح، "دولت خلافت" مدنظر خود را در مناطق اشغال شده اعلام کرد.


منبع:مشرق
کد مطلب : ۷۷۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما