۰
plusresetminus

اهتزار پرچم گنبد حضرت عباس(ع) در نمایشگاه قرآن

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
پرچم گنبد مطهر حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در بیست و سومین نماشگاه بین المللی قرآن کریم به اهتزاز درآمد.
به گزارش حافظ به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی قرآن، پرچم گنبد مطهر حضرت ابوالفضل (ع) که در ماه شعبان سال 1435 هجری تعویض شده بود، اکنون در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن به اهتزاز درآمده و بازدیدکنندگان امکان تبرک آن را دارند.
غرفه آستان مقدس حضرت ابالفضل العباس (ع) که مهمان ویژه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است علاوه بر پرچم گنبد مطهر این آستان که برای تبرک بازدیدکنندگان به نمایش درآورده، امکان زیارت به نیابت را برای مشتاقان ابوالفضل العباس (ع) فراهم کرده است.
علاقه مندان به زیارت به نیابت حضرت عباس (ع) می توانند به پایگاه اینترنتی الکفیل به نشانی www.alkafeel.net مراجعه کنند و با ثبت نام در این بخش زیارت به نیابت داشته باشند. 
در فرآیند زیارت به نیابت خادمان حرم علاوه بر زیارت، دو رکعت نماز نیز می خوانند و گزارش زیارت خود را به صورت ایمیل به افراد متقاضی ارایه می کنند.
 بیش از 200 هزار درخواست زیارت به نیابت در بازه زمانی دهم تا بیستم ماه صفر در این پایگاه ثبت شده است.
یشترین بازدیدکنندگان این پایگاه به ترتیب از کشورهای عراق، آذربایجان، ایران و بحرین هستند و پایگاه الکفیل با نصب 6 دوربین مدار بسته در حرم امکان زیارت آنلاین و پخش مستقیم را نیز فراهم کرده است.
این پایگاه اینترنتی به 6 زبان فارسی، انگلیسی، فرانسوی، اردو، عربی و کردی خدمت ارایه می دهد.
غرفه آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگه هایی را منتشر کرده است با عنوان دل نوشته برای افرادی که دوست دارند حرف های دلشان را به حرم حضرت ابوالفضل (ع) برسانند. در این غرفه دل نوشته های چاپ شده در قالب عریضه، در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد و مسوولان غرفه آنها را به داخل ضریح خواهند انداخت.
این غرفه همچنین درباره ضریح حضرت عباس (ع) که اکنون در کربلا ساخته می شود اطلاع رسانی می کند. 
نخستین ضریح آن حضرت در سال 1970 به دستور آیت الله سید محسن حکیم در اصفهان ساخته شد اما به علت زیبایی منحصر به فرد آن دستور داده شده که مجددا ضریح جدید با کپی برداری از آن ساخته شود. این ضریح در زمان حاضر در نخستین کارگاه ضریح سازی در کربلا در حال ساخت است.
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 23 تیرماه مصادف با 27 ماه مبارک رمضان در باغ موزه دفاع مقدس پذیرای بازدیدکنندگان است.
کد مطلب : ۸۰۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما