۰
plusresetminus
پاک فطرت شهردار شیراز:

مهاجرت روستائیان و عشایر به حاشیه شهرها مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است/ شهرنشین کردن این قشر از جامعه بزرگ ترین ضربه را به اقتصاد ملی وارد کرده است

تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
علیرضا پاک‌فطرت اظهار داشت: من به‌عنوان خادم مردم و متخصص شهرسازی می‌گویم این را به صلاح کشور نمی‌دانم که عشایر غیوری که مانند شیر بیشه، دشت و کوه را زیر پا داشتند اکنون در یک‌منزل حداکثر 200 متری مانند شیر، در قفس گرفتار شده‌اند.
پاک فطرت شهردار شیراز
پاک فطرت شهردار شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از فارس، علیرضا پاک‌فطرت اظهار داشت: من به‌عنوان خادم مردم و متخصص شهرسازی می‌گویم این را به صلاح کشور نمی‌دانم که عشایر غیوری که مانند شیر بیشه، دشت و کوه را زیر پا داشتند اکنون در یک‌منزل حداکثر 200 متری مانند شیر، در قفس گرفتار شده‌اند.
وی افزود: عشایری که تا دیروز هم برای خود و هم برای کشور انواع محصولات را تولید می‌کردند به سبب بی‌توجهی‌ها، ساکن شهر شده و از تخم‌مرغ تا گوشت، سبزی و حبوبات را باید به قیمت گران خریداری کنند.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شهری شدن و مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها دلایل متفاوتی دارد که از آن جمله شاید بتوان خشکسالی، عدم مدیریت منابع آب، آماده نشدن طرح آمایش سرزمین و کم‌توجهی به روستاها را به‌عنوان مهم‌ترین مسائل در این زمینه برشمرد.
پاک‌فطرت تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته کسانی که در روستا زندگی می‌کنند از شهری‌ها ثروتمندتر هستند.
شهردار شیراز بیان کرد: امیدوارم با اقدامات صحیح، روزی به‌جایی برسیم که روستاییان به روستاهای خود بازگردند تولید را در روستاهای خود ادامه دهند، صفا و صمیمیت در روستاها احیا شود.
وی ابراز داشت: مهاجرت روستائیان و عشایر به حاشیه شهرها مشکلاتی را ایجاد می‌کند چنانکه از نظر شهرسازی اول باید آماده‌سازی کرد، امکانات را دید، زمین‌ها با کاربری‌های مختلف بررسی و خدمات را جانمایی کرد، بعد مردم بیایند خانه بسازند، نه این‌ که هرکسی بیاید بدون قاعده بسازد و بعد بگویند برق نیست، گاز نیست، بهداشت نیست.
شهردار شیراز با اشاره به اقدامات شهرداری در نقاط حاشیه‌ای و کمتر برخوردار شیراز گفت: ما امروز بیشترین هزینه را در همین مناطق انجام می‌دهیم و البته بیشتر به پروژه‌های بزرگ توجه داریم که عامل انتقال خدمات دیگر به این مناطق شود.
وی در این زمینه مثالی ذکر کرد و بیان داشت: بزرگراه محلاتی که به کوهسار مهدی وصل می‌شود و از جلوی جوادیه و پردیس عبور می‌کند پروژه‌ای است که رونق زیادی به آن مناطق می‌برد ضمن آنکه ما کمربندی جوادیه را کلنگ زدیم و تقاطع غیرهمسطح آن را با وجودی که وظیفه شهرداری نبود شروع کردیم و زمانی که ساخته شود فاصله آن تا کمربندی 300 متر است که به‌عنوان یک المان شهری، زیبایی خاصی ایجاد می‌کند.
شهردار شیراز اضافه کرد: این پروژه برای نقاطی مانند منصورآباد، محمودیه، انجیره و ... قابل‌استفاده است و ارزش املاک منطقه را بالا می‌برد و با انجام این کار دسترسی به درمانگاه و سایر موارد ساده می‌شود.
ساخت فرهنگسراهای متعدد و احداث کانال دفع آب‌های سطحی و فضاهای ورزشی در مناطق حاشیه‌ای از دیگر مواردی بود که وی در زمره اقدامات شهرداری به آن اشاره کرد.
کد مطلب : ۹۱۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما