۰
plusresetminus

بازداشت یک طلبه در اصفهان تکذیب شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۸
این منابع با اشاره به سوابق ایجاد تنش در اینگونه مراسمها در اصفهان تصریح کردند شهدا متعلق به هیچ گروه، دسته، حزب و باند سیاسی نیستند و متعلق به ملت رشید ایران هستند و لذا اینگونه مراسمهای فرهنگی و ارزشی بایستی به نمادی عظیم از وحدت و همدلی و همزبانی تبدیل شود.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا، منابع امنیتی استان اصفهان در واکنش به مطالب منتشره در برخی رسانه ها ازجمله شبکه های اجتماعی مبنی بر بازداشت یک طلبه در اصفهان همزمان با مراسم تشییع پیکر شهدای غواص، این مطالب را کذب، خلاف واقعیت و نوعی حاشیه سازی و حرکتی اختلاف افکنانه عنوان کردند .

در بیانیه این منابع که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا گذاشته شد آمده است: با گذشت چند روز از حماسه عظیم حضور مردم اصفهان در تشییع پیکر شهدای غواص، حاشیه سازی ها همچنان ادامه دارد و در برخی شبکه های اجتماعی و جراید مطالبی در این زمینه منتشر شده که موجب حیرت همگان شده است .

در برخی از شبکه های اجتماعی چنین عنوان شده که همزمان با مراسم تشییع در اصفهان حوالی ساعت ۱۷ طلبه ولایی م- ا فرزند شهید به حکم شورای تامین استان و بخاطر تهیه بیرقها و سربندهای مرگ بر آمریکا دستگیر و در راستای جمع آوری پلاکاردهای با موضوع استکباری ستیزی، به چند کانون فرهنگی تعرض شده است.

این در حالیست که در جریان مراسم تشییع شهدای غواص در استان اصفهان پلاکاردها و پارچه نوشته هایی علیه آمریکا وجود داشت و شعارهای گسترده ای علیه استکبار سرداده شد.
از طرفی همراه با این شبکه ها، برخی نشریات ارزشی نیز با درج مطالب کذب به این موضوع دامن زدند البته متعاقبا از مردم شریف و انقلابی اصفهان پوزش خواستند.

منابع امنیتی استان اصفهان همچنین تصریح کردند که در جریان تشییع شهدا، شعار مرگ بر آمریکا حتی بصورت رسمی بر روی تریلرهای حامل پیکر شهیدان وجود داشت و در تریبون مراسم بطور مداوم سر داده شد. همچنین پلاکاردهای حاوی این شعار و حتی پلاکاردهای دست نویس در نقد توافقات هسته ای وجود داشت.

این منابع با اشاره به سوابق ایجاد تنش در اینگونه مراسمها در اصفهان تصریح کردند شهدا متعلق به هیچ گروه، دسته، حزب و باند سیاسی نیستند و متعلق به ملت رشید ایران هستند و لذا اینگونه مراسمهای فرهنگی و ارزشی بایستی به نمادی عظیم از وحدت و همدلی و همزبانی تبدیل شود.

این منابع با اشاره به ضرورت رعایت قانون و مقررات و دستور العمل صادره از مدیریتهای امنیتی و انتظامی استان تصریح کردند: طبق این مقررات و نظرداشت احتمالات و پیش بینیها، برخی عناصر - که گمان می رفت برخی تحرکات داشته باشند- توجیه و از آنها خواسته شد با احترام به مقام شامخ شهدا از طرح مسایل اختلاف افکنانه دوری جویند که خوشبختانه اکثریت افراد با پذیرش موضوع به جمعیت صد هزار نفری مردم مومن خداجوی اصفهان پیوستند و تنها یک نفر از این افراد با اصرار بر مواضع غلط و افراطی خود سعی در اخلال در مراسم داشت لذا از ایشان «دعوت و با وی گفت وگو شد».

براساس این بیانیه، «به رغم صدور مجوز قانونی از سوی مقامات قضایی برای برخورد با هرگونه تشنج آفرینی، از این مجوز استفاده نشد و عملا به وساطت بزرگان، علمای شریف و نمایندگان محترم استان دستگیری رخ نداد لکن فرد یاد شده (م -ا )با اعلام موارد کذب و بزرگنمایی، به دستگیری خود در منزل اشاره کرده که این موضوع نیز کاملا کذب است».

این بیانیه می افزاید: شخص مذکور این مطلب کذب را در تماس با خبرگزاری ها و برخی جراید مطرح کرده که این اقدام تضعیف نهادهای قانونی کشور می باشد.

از طرفی منابع مسئول در استان اصفهان تصریح کردند برخلاف انچه توسط مدعیان بیان شده شورای تامین امکان صدور مجوز دستگیری را ندارد و این موضوع نیز کاملا کذب است لذا بطور حتم شورای تامین وظیفه ایجاد امنیت و آرامش را دارد ولی هیچ اقدامی را بدون صدور مجوز قضایی انجام نداده و نخواهد داد و این امر برای همگان امری روشن و بدیهی است.

«از سوی دیگر تمامی شرکت کنندگان در مراسم شاهدند که شعارهای استکبار ستیزانه و مرگ بر آمریکا در این مراسم مقایسه با مراسمهای مشابه کاملا مشهود بود و متاسفانه این موضوع نشانه دیگری بر کذب بودن اظهارات مغرضانه افراد افراطی و فرصت طلب است».
کد مطلب : ۹۹۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما