۰
plusresetminus

هنگامی که «جنگ زدگان» رویای متمولان قطری را نقش بر آب می کنند/ عراق هم به المپیک رفت و ما غرق تماشای «نود» هستیم!

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
صعود عراق به المپیک نشان داد لیگ برتر عراق نه تنها از کیفیت پایینی برخوردار نیست که برعکس مولد بازیکنانی است که حالا بلیت سفر به برزیل و حضور در المپیک را دریافت کرده‌اند. ایمن و جوانان جویای نام شاغل در لیگ عراقش قطعا با حضور در المپیک برزیل 2016 افق روشن‌تری را پیش روی خود خواهند داشت.
صعود عراق به المپیک
صعود عراق به المپیک
به گزارش "حافظ نیوز" امیدهای عراق با شایستگی از سد میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 در آسیا گذشتند تا بلیت سفر به ریو را دریافت کنند. عراقی‌ها با وجود تمام مشکلات داخلی کشورشان در گروه سوم رقابت‌ها با کسب 7 امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر از کره‌جنوبی روی پله دوم ایستادند.

شاگردان عبدالغنی شهاد در مرحله حذفی، امارات متحده را با تمام ادعاهایش 3 بر یک شکست دادند. جالب این‌که نتیجه این دیدار در وقت‌های معمول بازی با تساوی یک – یک خاتمه پیدا کرده بود. آن هم در شرایطی که ابتدا علی‌اعلا به اشتباه (75) دروازه خودی را هدف قرار داد و بعد علی حسین (77) آب رفته را به جوی عراق بازگرداند. پس از آن بود که عرافی‌ها با مهند عبدالرحمن (103) مهاجم کابیلیه الجزایر و امجد اطوان (4+120) امارات پرادعا را به توپ بستند.

به این ترتیب تیم شایسته عراق به جمع 4 تیم پایانی رقابت‌ها رسید.

* گلزنی بازیکن دسته دومی ژاپن بعد از یک سال و نیم

عراقی‌ها برای رسیدن به فینال رقابت‌های انتخابی المپیک هم شانس زیادی داشتند. زور ژاپن و ستاره‌هایش به عراق کم‌ادعا نمی‌رسید تا این‌که در دقیقه 90 به اضافه 3 هاراکاوا گل پیروزی بچه سامورایی‌ها را وارد دروازه فهد طلیب کرد.

گلر عراق یک قدم مانده به فینال ابتدا مغلوب ضربه دقیقه 26 لژیونر ژاپنی‌ها یویا کوبو شد. همان مهاجمی که برای یانگ بویز در فصل جاری لیگ برتر سوییس 4 گل به ثمر رسانده است.

 با این حال عراقی‌ها بیکار ننشستند. در واقع ضربه دقیقه 43 سعد ناطق اجازه خودنمایی را از گلر ژاپن کوشیبیکی گرفت. سعد دوضربه سر پی در پی زد که اولی برگشت داده شد اما ضربه دومش به دور از دست‌های کشف افشین قطبی در شیمیزو اسپالس وارد دروازه ژاپن شد. شاگردان عبدالغنی شهاد در ادامه عملکرد قابل قبولی داشتند تا این‌که شوت پای چپ مهاجم تیم دسته دومی کیوتوسانگ ژاپن معادلات را برهم زد.

این از بخت بد عراقی‌ها بود. ریکی‌ هاراکاوا طی 29 بازی فصل و 2116 دقیقه تلاش موفق به گلزنی در جی لیگ 2 ژاپن نشده بود؛ آن وقت در سومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده آن‌قدر توپ برگشتی – پشت محوطه جریمه عراق- خوب روی پای چپش جفت و جور شد که ضربه مهار ناشدنی‌اش رویای فینالیست شدن عراق پرتلاش را بر باد داد.

 ریکی آخرین گل باشگاهی‌اش را در دقیقه 50 جی‌لیگ 2 سال 2014 برابر تیم اهیمه به ثمر رسانده بود. در واقع از آخرین شادی گل باشگاهی این ژاپنی یک سال و 6 ماه می‌گذشت و این در نوع خود جالب توجه بود.

عراق هم به المپیک رفت و ما غرق تماشای «نود» هستیم!

مجتبی دانشطلب فعال رسانه ای در آخرین پست خود در شبکه اجتماعی گوگل پلاس نوشت:" ما به اندازه عراق فوتبال بلد نیستیم؟ یا پول و امکانات نداریم؟ یا به اندازه آنها حاشیه و جنجال نساختیم؟ عراق به شدت درگیر فساد و نیازمند اصلاحات است اما زمانی که عراق به المپیک رفت ما مشغول درگیری بر سر فساد در فوتبال بودیم!‌ کجا فساد نیست که فوتبالمان پاک باشد؟! فوتبال فاسد قدرتمند مثل ایتالیا بهتر از فوتبال ژورنالیستی و جنجالی مثل ایران است که نود همه کاره‌‌اش شده و الگو و افقش هم انگلیس که رسانه‌های زرد و سطحی نمی‌گذارند به قدری که لیاقتش را دارد برسد.

این جو رسانه‌ای بدترین مانع برای رشد فوتبال است که نود به پشتیبانی کامل صدا و سیما به مدت ۱۶ سال تمام ادامه‌ش داده و کارشناسان بعد از هر شکست "در نود" جمع می‌شوند تا درباره ناکامی‌ها علت پیدا کنند! در فوتبال ایران یک نفر به تنهایی جریان سازی و جنجال سازی می‌کند، مربی‌ها و بازیکن‌ها طبق نسبت‌شان با او محبوب یا منفور می‌شوند، می‌تواند هر سیاست یا تصمیمی را به میل خودش تخریب کند، و خیلی از اهالی فوتبال چون دیده شدن برایشان اهمیت دارد قدرت مخالفت با منبع جنجال را ندارند و سعی می‌کنند خودشان را با او تنظیم کنند.

اگر برنامه ‏نود را حتی به مدت دو سه سال تعطیل کنند و صدا و سیما جلوی هر نوع گزارش‌ و برنامه جنجالی را بگیرد و با روزنامه‌های ورزشی هم سختگیری و ‌برخورد کنند به احتمال فراوان نشانه‌های پیشرفت هم به تدریج در فوتبال ایران دیده ‌خواهد شد. ‏اصلاح فوتبال هم مثل تعمیر کشتی در حال حرکت است، اما آنهایی که با ایده آل‌گرایی درش جنجال دائمی و درگیری و دعوا درست می‌کنند در واقع دنبال خودنمایی و کاسب‌کاری خودشان هستند‌، نه واقعا به دنبال پیشرفت فوتبال."
کد مطلب : ۱۲۹۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما