۰
plusresetminus
استاندار فارس:

نامگذاری بزرگراه شیرازـ کوارـ فیروزآباد ـ فراشبند ـ جم به نام شهدای قشقایی

تاریخ انتشارجمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۰
ایمانیه با اشاره به رشادتهای شهدای ایل بزرگ قشقایی، خواستار نامگذاری بزرگراه شیرازـ کوارـ فیروزآباد ـ فراشبندـ جم بنام شهدای قشقایی شد.
به گزارش حافظ خبر، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس با اشاره به رشادتها و مبارزات تاریخی ایل بزرگ قشقایی و ضرورت توسعه و ترویج نام و یاد شهدای عزیز، گفت: به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌ایم تا این محور 260 کیلومتری بنام "شهدای قشقایی"، نامگذاری شود تا یاد و نام این عزیزان همواره در ذهن ها تکرار شود.
استاندار فارس با تجلیل از اقوام مختلف کشور و استان فارس بیان داشت: ایران اسلامی و استان فارس رنگین کمانی از حضور اقوام و طوایف و اقشار اصیل و رشیدی است که تاریخ این کشور را ساخته اند و امروز در کنار یکدیگر با وحدت و همدلی، پاسدار نظام و ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی هستند. اقوام ترک و لر و عرب و فارس در کنار تیره های مختلف و طوایف متعدد و آداب و رسوم ماندگار خود، فرصتی گرانبها و سرمایه ای الهی برای ایران اسلامی و استان فارس به شمار می آیند.
دکتر ایمانیه به اشاره به تقدیم بیش از 3000 شهید قشقایی برای استقلال و آزادی میهن اسلامی مان در سراسر کشور اظهار داشت: پیشنهاد داده ایم و پیگیری می کنم تا بزرگراه شیرازـ کوارـ فیروزآباد ـ فراشبندـ جم به طول 260 کیلومتر که هم اکنون بخشی از آن تکمیل شده و بخشی از آن در حال اجراست بنام شهدای عزیز قشقایی نامگذاری گردد و امیدواریم با توجه به روح حاکم بر دولت و وزارت راه و همچنین توجه وزیر محترم راه و شهرسازی به استان فارس و پیوست های فرهنگی پروژه های عمرانی، این نامگذاری هرچه زودتر محقق شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۲۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما