۰
plusresetminus

والیبال ایران چگونه پس از 52 سال المپیکی شد؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
والیبال ایران با شکست دادن لهستان صعود خود به المپیک ریو را قطعی کرد.
صعود والیبال به المپیک
صعود والیبال به المپیک
به گزارش "حافظ نیوز" مسابقات انتخابی المپیك در رشته والیبال از روز شنبه 8 خرداد ماه در ژاپن آغاز شد. ایران در اولین مسابقه خود به مصاف استرالیا رفت و با شكست دادن این تیم، گام اول را محكم برداشت. شاگردان لوزانو كه از همان اول هدف خود را تحقق رویای 52 ساله اعلام كرده بودند، با اراده‌ای قوی می‌خواستند سرانجام طلسم عدم حضور والیبال ایران در المپیك را بشكنند.
لوزانو در سابقه با استرالیا نشان داد كه والیبال ایران مجددا متولد شده و دوباره مردم باید به این تیم امیدوار باشند. دوباره مردم می‌توانستند تصاویری از شادی ملی پوشان والیبال ایران ببینند كه در راه صعود به المپیك گام اول را محكم برداشته بودند.
ملی پوشان ایران در مسابقه دوم هم توانستند كانادا را شكست دهند تا ثابت كنند كه واقعا برای صعود به المپیك مصمم هستند. تیم ملی والیبال ایران که دو ست اول را به کانادا باخته بود، به یکباره به بازی برگشت و توانست دو ست دوم را با پیروزی پشت سر بگذارد و در ست پنجم هم برنده شد تا این برد شیرین و حیاتی را به دست بیاورد.
پیروزی مقابل كانادا باعث شد ایران با دو برد، صدرنشین روز دوم باشد و این اقتدار والیبال ایران را نشان می داد. اما در همان روز خبری بد رسید؛ اینكه امیر غفور مسابقه با فرانسه را از دست داده است. در نبود غفور، ایران مسابقه با فرانسه را با بدترین نتیجه باخت؛ سه بر صفر. اما این باعث نشد والیبالیست‌های ایران امید خود را از دست بدهند. لوزانو خیلی زود گفت كه ایران فقط به شكست دادن ژاپن در بازی بعدی فكر می‌كند و سعید معروف هم گفت كه شكست مقابل فرانسه را فراموش كرده ایم.
اتفاقا ملی پوشان والیبال ایران به هدف خود هم رسیدند. آن ها با نتیجه سه بر یك ژاپن را شكست دادند تا نشان دهند همچنان بهترین تیم آسیایی هستند. با این برد، ایران كه چند پله سقوط كرده بود به رده سوم رسید. البته ایران به سختی توانست ژاپن را شكست بدهد و این موضوعی بود كه كاپیتان تیم ملی هم به آن اشاره كرد. سعید معروف پس از بازی با ژاپن گفت: «خوب نبودیم اما بردیم.»
تیم ملی چین قربانی بعدی والیبال ایران در راه رسیدن به المپیك بود. در این مسابقه چین نشان داد كه پیشرفت خوبی در والیبال كرده و اگر به سطح ایران نرسیده، حداقل توانسته خودش را تا سطح ژاپن بالا بكشد. سرانجام نوبت به مسابقه با لهستان رسید. لهستان كه سابقه قهرمانی جهان را هم دارد، حریف سرسختی برای ایران بود. البته این تیم پیش از این صعودش به المپیك را قطعی كرده بود. ایران به سختی توانست این رقیب را هم شكست دهد و به المپیك صعود كند.
ایران با شكست دادن لهستان المپیكی شد و خنده روی لب تمام اهالی والیبال ایران نشست.  پس از این برد پیام های تبریك یكی یكی به سمت تیم ملی والیبال روانه شد.  چهره های مختلف ورزشی و غیر ورزشی هم در صفحه اینستاگرام خود به این صعود تاریخی واكنش نشان دادند.
این صعود به قدری اهمیت داشت و تاریخی بود كه مرندی، لیبروی تیم ملی والیبال پس از آن از شدت خوشحالی غش كرد! لوزانو هم با اینكه تازه وارد ورزش ایران شده، از اهمیت این صعود با خبر بود و گفت: «این یك روز خاص در تاریخ ورزش ایران است.» سعید معروف كاپیتان تیم ملی والیبال هم گفت: «تاریخ ساز شدیم.»
ساعاتی بعد از صعود، تیم ملی والیبال ایران حریفان خودش برای حضور در المپیک را شناخت. بر این اساس تیم‌های صعود کننده به المپیک بر اساس رتبه‌ای که در پایان سال 2015 میلادی در رده‌بندی فدراسیون جهانی داشته‌اند، در این دو گروه قرار می‌گیرند.  برزیل، ایتالیا، آمریکا و فرانسه در "گروه A "  قرار دارند  و ایران به همراه تیم های لهستان،روسیه، آرژانتین و ایران در "گروه B "قرار می‌گیرند.

منبع: خبرآنلاین
کد مطلب : ۱۴۳۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما