۰
plusresetminus
ورزشهای همگانی استان فارس:

گامی بلند برای توسعه ورزش همگانی

تاریخ انتشارجمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۳
محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس عنوان می‌کند: خوشبختانه با تلاش و همکاری تمامی دستگاه‌ها امروز نگاه ورزشی، فرهنگی موثر و مداومی در این حوزه شکل گرفته است که زمینه را برای اجرا نیز مناسب می‌کند و به همین دلیل است که اکنون تمام مسوولان با مفهوم جامع مناسب‌سازی آشنا هستند.
گامی بلند برای توسعه ورزش همگانی
به گزارش حافظ خبر، جعفری  با تاکید بر اجرای عدالت در حق معلولان با مناسب‌سازی شهری اظهار می‌کند: معلولان که مانند سایر شهروندان عوارض شهری پرداخت می‌کنند باید از خدمات مناسب برای تردد برخوردار باشند تا شاهد حضور و توانمندسازی آنها در جامعه باشیم.

وی باور دارد: تا معلول در جامعه به آسانی حضور نداشته باشد امکان توسعه ورزشی، اشتغال و توانمند شدن وی وجود ندارد و با مناسب‌سازی موثر، بی‌شک کاهش مشکلات روحی و روانی و افزایش بهره‌وری ورزشی و حتی اقتصادی در جامعه را در پیش خواهیم داشت.

وی افزود :  در مناسب‌سازی ۳ اصل استقلال فردی، آزادی و امنیت معلول باید در نظر گرفته شود و خدمات نیز به گونه‌ای باشد که درگاه ورودی معلولان با سایر شهروندان تمایزی نداشته باشد تا بدین ترتیب معلول خود را از جامعه جدا نداند.
جعفری گفت : رویکرد گسترش مناسب سازی شهری  برای توسعه ورزش همگانی نابینایان یک  رویکرد انسانی است .
با پیگیری و دعوت از نابینایان توسط انجمن ورزش های همگانی دریافتیم عدم استقبال این عزیزان  و خانواده ها از رویکرد های ورزشی که موجب انزوا و گوشه گیری بعضی از نابینایان شده است عدم مناسب سازی شهری منزل تا محل ورزش و  هزینه های ایاب و ذهاب است .
با تعاملاتی و مطالبه گری که از شهرداری برای توسعه مناسب سازی و تسهیل ایاب و ذهاب معلولان شده است تعداد محدودی ون برای انتقال عزیزان نابینا و کم بینا و معلولان در نظر گرفته شده که جای تقدیر دارد، اما پاسخگوی نیاز افراد دارای معلولیت نیست و انتظار از شهرداری و شورای اسلامی این است که علاوه بر توسعه مناسب سازی شهری،  در بحث خدمات شهری و ایاب و ذهاب معلولان خاصه نابینایان و کم بینایان تسهیگری و پیگیری بیشتری را داشته باشند .

قطعا  توسعه ورزش همگانی باعث نشاط اجتماعی خواهد شد و توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس باعث کشف استعداد های جدید ورزشی برای کسب افتخارات بیشتر در میادین کشوری و بین المللی خواهد بود .

 جعفری در ادامه گفت : در جلساتی که با دکتر مرادپور ریاست محترم هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس داشتیم تاکید ایشان بر رویکرد توسعه فراگیر ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس است و انجمن ورزش های همگانی  تمام تلاش خود را برای حضور گسترده نابینایان و کم بینایان بکار بسته است .
برگزاری مسابقات ورزشی  آنلاین و حضوری ، تولید محتواهای مجازی ، پیگیری و مطالبه گری برای توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان،  تعاملات بین بخشی جذب خیرین ورزشی ، اجرای پویش های ورزشی، فرهنگی ، اجتماعی و مناسبتی  بخشی از فعالیت انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس است.
با عنایت به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) برای توسعه نشاط و امید آفرینی  اهتمام خود را برای توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس بکار بسته است. 

وی در خاتمه از خیرین و خیراندیشان درخواست کرد تا در کنار انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان برای توسعه ورزش،  نشاط اجتماعی و ایجاد انگیزه گام بردارند حامی این عزیزان باشند.
کد مطلب : ۲۷۶۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما