۰
plusresetminus
ورزشهای همگانی استان فارس:

مسابقات لیوان چینی در نی ریز

تاریخ انتشاريکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۴
مسابقات لیوان چینی فارس بمناسبت هفته دفاع مقدس در نی ریز برگزار شد .
مسابقات لیوان چینی در نی ریز
به گزارش حافظ خبر، علیرضا غلامیان سرپرست ورزش همگانی استان فارس گفت : مسابقات لیوان چینی بمناست هفته دفاع مقدس به میزبانی شهرستان نی ریز و در سطح دختران و پسران  به میزبانی شایسته این شهرستان برگزار شد .

وی افزود : رشته لیوان چینی قدمت ده ساله در استان فارس دارد و این رشته مورد استقبال زیاد نوجوانان و کودکان است بیشترین بازیکنان این رشته در دو رده سنی هستند این رشته باعث افزایش تمرکز و هماهنگی بین عصب و عضله و ایجاد افزایش عملکرد دو نیمکره مغز میشود.

سرپرست ورزش همگانی فارس ادامه داد: کودکانی که دارای دوچار گچ نویسی و با فاصله نویسی هستند و یا دچار مشکل در محاسبات ریاضی هستند با تمرین و فعالیت در این رشته تا حد زیادی این اختلال برطرف خواهد شد.

غلامیان گفت:  برگزاری این رشته را به جهت رفع اختلال یادگیری به عموم سفارش میکنیم و در واقع این بازی یک بازی انفرادی ، تیمی است که در سن کودکی و نوجوانی که باعث می شود  کار گروهی بالا برود و کودکان در کنار هم بودن را بیشتر حس کنند .
سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس افزود : ایجاد همدلی و وحدت را در این رشته باعث می شود در آینده کودکان و نوجوانان با تمرکز بالا و با دقت بالا یا هوشمندی را داشته باشند و کار گروهی باعث وحدت می شود .
نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

غلامیان افزود : نگاه توسعه ورزش همگانی در فارس به سوی گسترش از دور ترین نقاط تا مرکز استان است و انتصاب های مسئولین کمیته ها نشان از برنامه ریزی مدون هیئت رئیسه برای ارتقای و توسعه ورزش همگانی است.

  فرهنگ زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نی ریز گفت : پنجمین دوره از مسابقات لیوان چینی یادواره ی سرداران شهید نی ریز و قهرمانی فارس به میزبانی نی ریز برگزار شد .

وی افزود به مناسبت هفته دفاع مقدس این مسابقات با حضور تیم های از نی ریز ، داراب، خفر ، استهبان، کازرون و جهرم برگزار شد .
کد مطلب : ۲۸۰۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما