۰
plusresetminus
دو عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با حافظ نیوز

حقنگر: «انتظار داریم هیئت دولت توجه ویژه به معضل کم آبی و عدم وجود تصفیه خانه در شیراز داشته باشد»/ سیف: «دولت برای توسعه گردشگری در فارس سرمایه گذاری کند/تکمیل پروژه ورزشگاه میانرود یکی از مطالبات شورا از دولت است»

تاریخ انتشارسه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۷
محمد حقنگر و سعید سیف، دو تن از اعضای شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار ما، مهمترین مطالبات شورانشینان شهر شیراز از هیئت دولت را تشریح کردند.
حقنگر: «انتظار داریم هیئت دولت توجه ویژه به معضل کم آبی و عدم وجود تصفیه خانه در شیراز داشته باشد»/ سیف: «دولت برای توسعه گردشگری در فارس سرمایه گذاری کند/تکمیل پروژه ورزشگاه میانرود یکی از مطالبات شورا از دولت است»

به گزارش "حافظ نیوز" محمد حقنگر و سعید سیف، دو تن از اعضای شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار ما، مهمترین مطالبات شورانشینان شهر شیراز از هیئت دولت را تشریح کردند.
مهندس حقنگر رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورا ضمن تبریک میلاد مولای متقیان، درخواست شورای اسلامی شهر شیراز از هیئت دولت و ریاست محترم جمهور را اینچنین ابراز داشت:
«با توجه به اینکه جناب رئیس جمهور به اهالی شهر تهران قول راه اندازی شش تصفیه خانه را داده بودند که هزینه چهار عدد آن پرداخت شده و دو عدد دیگر نیز در حال راه اندازی می باشد؛ ما نیز از ایشان تقاضا داریم به مشکل کم آبی شیراز توجه ویژه ای داشته باشند چرا که شیراز پس از گذشت سی سال، همچنان دو عدد تصفیه خانه دارد که ناقص است.
مردم ما سی سال است منتظر ساخت این تصفیه خانه ها هستند در حالی که در شهر تهران شش عدد تصفیه خانه اهدا شده است.
وی در ادامه افزود: نباید این مسئله را نادیده بگیریم که سطح آب ها و سفره های زیرزمینی در شیراز فروکش کرده و ته نشین شده و با مشکل شدید کم آبی روبرو هستیم.
نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به نیاز مهم مردم شیراز اشاره و اظهار داشت: کم آبی و عدم وجود تصفیه خانه دو نیاز مهم مردم شیراز است که برای حل این معضل، بودجه مناسبی نیاز دارد.
حقنگر در ادامه تصریح کرد: مشکلات زیست محیطی به وجود آمده در شیراز نیز وابسته به کمبود آب در این کلان شهر است.
محمدحقنگر توجه بیشتر نسبت به بافت تاریخی را نیز از خواسته های شورای اسلامی شهر شیراز از رئیس جمهور در سفر ایشان به کلان شهر شیراز دانست و گفت: امیدواریم رئیس جمهور توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند و ما بتوانیم از خروجی این کار، مشکلات فضای سبز شهرمان را بهبود ببخشیم.

سیف: دولت برای توسعه گردشگری در فارس سرمایه گذاری کند/تکمیل پروژه ورزشگاه میانرود یکی از مطالبات شورا از دولت است
سعید سیف دیگر عضو شورای شهر شیراز بود که در خصوص مطالبات و انتظارات شورای شهر شیراز از ریاست محترم جمهور با خبرنگار ما به گفتگو پرداخت.
عضو کمیسیون گرشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خوشبختانه طرح «تهیه نیازهای شهر شیراز و مکتوب کردن خواسته های شورای اسلامی شهر شیراز از رئیس جمهور» در جمعی از اعضای شورای شهر، صورت گرفت و به صورت مکتوب درآمد.
به گفته سعید سیف از جمله مواردی که برای کلان شهر شیراز داری اهمیت بسیاری است، جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف به ویژه با هدف توسعه گردشگری می باشد.
نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به ورزشگاه نیمه تمام پنجاه هزار نفری میانرود اشاره کرد و آن را از جمله پروژه های مهم به حال خود رها شده شهر شیراز معرفی کرد و بیان داشت: تکمیل این ورزشگاه دارای اهمیت بسیاری است چرا که با وجود این زیرساخت مهم، می توان جمعیت زیادی از جوانان شیرازی و دیگر شهرستان های فارس را برای انجام مسابقات ورزشی و یا تماشای آن به این شهر جذب کرد.
وی تکمیل پروژه ورزشگاه میانرود را مسئله مهمی دانست که بر روی فعالیت سالم و ورزش جوانان تأثیر خواهد گذشات.
سعید سیف همچنین در ادامه به شروع و تسریع روند پروژه قطار شهری در خط اول و دوم اشاره و عنوان کرد: پروژه قطار شهری شیراز سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد که این موضوع در لیست درخواست های شورای شهر اشاره شده است.
عضو کمیسیون گردشگری و زیارت شورا مطالبه مهم دیگر شورای شهر از رئیس جمهور را بافت های تاریخی شیراز و احیای آنها دانست و گفت: مسائل دیگری نیز در کنار این موارد، تنظیم و مکتوب شده که ان شاءالله به رئیس جمهور و هیئت دولت عرضه خواهد شد.
 
کد مطلب : ۶۴۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما