۰
plusresetminus
سید ذبیح اله سعادت قاری ممتاز قرآن کریم در گفتگو با «حافظ نیوز»

بهترین راهکار مقابله با هجمه های فرهنگی، روی آوردن به قرآن است/ توجه به مفاهیم قرآنی موجب جلوگیری از انحرافات فکری و اخلاقی می شود/ هیچ نهادی همچون خانواده در تربیت قرآنی فرزندان موثر نیست

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
سید ذبیح اله سعادت یکی از قاریان ممتاز قرآن کریم در استان فارس است که هفته قبل، تلاوتهای حزینش در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و همچنین در شبکه قرآن صدا و سیما طنین انداز شد و مورد استقبال واقع شد. در آستانه ماه رمضان و به دعوت دفتر خبری "حافظ نیوز" میزبان این قاری ممتاز قرآن در زادگاهش گراش بودیم تا پس ازسالها به سئوالات خبرنگار ما در این شهرستان پاسخ دهد .
بهترین راهکار مقابله با هجمه های فرهنگی، روی آوردن به قرآن است/ توجه به مفاهیم قرآنی موجب جلوگیری از انحرافات فکری و اخلاقی می شود/ هیچ نهادی همچون خانواده در تربیت قرآنی فرزندان موثر نیست
وی در ابتدا، در مورد خود و انگیزه هایی که سبب هدایت وی به سمت قرائت قرآن شد گفت: ۳۱ ساله وکارشناس ارشد حسابداری می باشم وتلاوت قرآن مجید را از ۲۵ سال پیش با استفاده از نوارهای تلاوت حاج جوادفروغی (قاری بین المللی وقت) که در خواب وبیداری گوش میکردم آموخته زیرا اندیشه من این است که انسان درکودکی و بخصوص بنحو شنیداری ، آمادگی یادگیری بیشتری دارد.
وی با تاکید بر برتری آموزش شنیداری بر کلاسهای تئوری افزود: درهفته گذشته بمنظور غبارروبی و عطر افشانی بارگاه مقدس حضرت معصومه (ع) و ضبط و پخش برنامه مفتاح ازشبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی (بطورزنده) دعوت بودم که برحقیرمنت نهادند تا تلاوت کلام وحی بوسیله من انجام شود که این مراسم جنبه آموزش نغماتی نیز داشت و یکی ازاساتید بصورت تئوری تدریس می کرد.
این قاری بین المللی قرآن کریم در ادامه اظهارکرد: ازسن ۷ سالگی توفیق یافتم که قرائت قرآن کریم را بصورت صوت و ترتیل و به سبک شحات انور پدر (ازقاریان بزرگ مصری) بیاموزم که مهمترین عامل را در آن زمان ترغیب والدین و شوق و علاقه خود میدانم.
این قاری قرآن در پاسخ به خبرنگارما پیرامون اهمیت حفظ و قرائت کلام وحی اظهارکرد: بطورقطع هرکس باکتاب الهی قرآن مانوس میشود و برقرائت آن توفیق می یابد باید برمفاهیم آیات و سوره ها آگاهی داشته ولذا همین امرباعث میشود که قاری ، برحفظ کلام الله مجید نیز توفیق یابد که این ازعنایات الهی است و من هرچند نتوانسته ام حافظ قرآن باشم ولی چندین جزء را حفظ می باشم وبزرگترین آرزویم حفظ کل کلام الله مجید است که دراین زمینه ساعی و امید به توفیق دارم .
وی بهترین شیوه آموزش قرآن مجید را در سنین کودکی برشمرد و در رابطه با وظایف والدین خاطرنشان نمود: پدر و مادر نخست باید خود با این کتاب آسمانی مالوف شوند ودرخانه الگوی فرزندان باشند. سعادت که در زمینه آموزش صوت ولحن با مجمع القرآن فاطمیون (س) گراش همکاری داشته  و قرآن پزوهان را آموزش میدهد نسبت ترویج فرهنگ قرآنی رادرشهرستان وکشور خوب توصیف اما گفت : این کافی نیست و میطلبد که همه ارگانها وبخصوص آموزش وپرورش که قشر عظیمی ازکودکان و نوجوانان رادر اختیار دارد اهتمام خاصی دراین زمینه انجام دهند. قاری ممتاز قرآن در ادامه اضافه کرد: آنگاه که والدین برآموزش قرآن ساعی باشند کودکان نیز بر آن راغب شده و اثرات معنوی بسیاری برجای مینهد و نباید صرفا به کلاسها امید صد درصد داشته باشند. وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان برفراگیری عمومی این کتاب الهی تصریح نمود و درمورد بسط فرهنگ قرآنی درشهرستان گراش نیز اظهار کرد: خوشبختانه امروزه، مجمع القرآن فاطمیون(س) توانسته است هرسال ۳۰ نفر حافظ کل قرآن کریم را ازمناطق مختلف کشورداشته باشد و درسال جاری که بخش خواهران نیز اضافه کردیده امید است سالیانه تعداد کثیری حافظ کل قرآن کریم ازاین مجمع داشته باشیم که کلاسها بصورت آکاد میک تشکیل . درصورتی که چندسال پیش اینگونه امکانات درگراش اندک بود . سخن پایانی این قاری فروتن تقدیرازاساتیدی بود که بنحوی او رامورد مساعی آموزشی قرارداده اند . ضمن اینکه ازحجت الاسلام دکترعبدالحمید نجاتی سرپرست دانشکده علوم قرآنی که بانی وباعث حضوراین قاری توانمند دردفتر خبری ، تحلیلی وقرآنی گراش وانجام این گفتمان شده اند بغایت سپاسگزاریم.
کد مطلب : ۷۶۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما