۰
plusresetminus
همایش ملی «سومین حرم اهل بیت(ع)»؛ 4-

آیت‌الله مکارم شیرازی: امید است نام‌گذاری شایسته شیراز به «سومین حرم اهل بیت(ع)» از سوی رهبری معظم باعث هوشیاری و تلاش بیشتر مردم و مسئولان استان برای مقابله با جریان‌های خطرناک فکری و فرهنگی شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
مرجع بزرگ تقلید شیعیان در این پیام اظهار داشت: اصولاً تاریخ گواهی می‌دهد که مردم فارس و شیراز همواره دین‌دار و ولایت‌مدار بوده‌اند به نحوی که در زمان آل بویه، اولین حکومت دینی در این خطه ایجاد شد.
آیت الله  مکارم شیرازی
آیت الله مکارم شیرازی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی پیامی به نخستین همایش ملی «سومین حرم اهل بیت(ع)» در حرم حضرت شاهچراغ(ع) صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

در ابتدا از برگزارکنندگان همایش علمی ـ پژوهشی سومین حرم اهل بیت(ع) تشکر می‌کنم و لازم است قدردانی ویژه‌ای از امام جمعه محترم، استاندار محترم و تولیت بزرگوار آستان قدس احمدی و محمدی(ع) کنم.

خداوند همگان را به خادمی این امامزادگان قدسی مآب موفق بدارد. استان فارس با برخورداری از حدود 1800 امامزاده و بقعه متبرکه حائز رتبه اول در کشور از این جهت است که والاترین آنان سه امامزاده بزرگوار یعنی حضرت احمد بن‌موسی، سیدمحمد بن‌موسی و سیدعلاءالدین حسین(ع) است.

علاوه بر وجود این ستاره‌های درخشان در آسمان فارس، باید به وجود حوزه‌های علمیه متعدد و علما و مراجع بزرگوار و مردم متدین این خطه در طول تاریخ اشاره کرد که همگی بر افتخارات فارس می‌افزاید.

اصولاً تاریخ گواهی می‌دهد که مردم فارس و شیراز همواره دین‌دار و ولایت‌مدار بوده‌اند به نحوی که در زمان آل بویه، اولین حکومت دینی در این خطه ایجاد شد. شواهد فراوان تاریخی نیز مانند ساخت مسجد جامع نو یا شهدا در زمان اتابکان فارس قابل توجه است که من در سخنرانی اخیر خود در شیراز به آن اشاره کردم و عرض کردم مساحت این مسجد از مسجد جامع کوفه بیشتر است و شاید گنجایش بیش از 40 هزار نفر را دارد اما این مسجد در زمانی ساخته شده است که شاید جمعیت شیراز 40 هزار نفر بوده، یعنی شیراز در آن زمان این همه نمازگزار داشته است.

متأسفانه در زمان رژیم طاغوتی پهلوی اول و دوم تلاش‌های بسیاری برای معنویت‌زدایی از این استان عزیز و ترویج فرهنگ غیردینی در آن به عمل آمد که برپایی جشن‌های فرهنگ و هنر به مدت 11 سال در شیراز اوج این تلاش‌ها بود. این روند علی‌رغم وقوع انقلاب اسلامی و فداکاری‌های مردم فارس در پیروزی آن کم و بیش ادامه یافت و دشمنان میهن اسلامی از داخل و خارج از کشور به تهاجم فرهنگی و تخریب پایه‌های اعتقادی مردم کوشیدند و از غفلت یا تغافل بعضی مسئولان کشور برای جذب جوانان ما استفاده کردند.

بنده قبلاً هم عرض کرده‌ام که این شهر آبرومند است و باید آبروی این شهر را حفظ کنیم. مسائل اخلاقی نباید در شیراز تزلزل پیدا کند، همه ما مسئولیم باید با زبان نیکو امر به معروف و نهی از منکر کنیم و برای حفظ هویت دینی استان و ارتقای آن تلاش کنیم.

امید است نام‌گذاری شایسته شیراز به سومین حرم اهل بیت(ع) از سوی رهبری معظم باعث هوشیاری و تلاش بیشتر مردم و مسئولان استان برای مقابله با جریان‌های خطرناک فکری و فرهنگی شود و مردم دین‌مدار و فرهیخته استان را بیشتر متوجه تاریخ پرافتخار گذشته و سرمایه ارزشمند و پربرکت امامزاگان عالی مقام فارس بنماید.

امیدوارم نتایج این همایش‌ها و سخنرانی‌ها بر روی کاغذ نماند و به تصمیمات اجرایی منتهی شود.
کد مطلب : ۱۰۰۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما