۰
plusresetminus
واکنش‌ها به بازگشایی سفارت بریتانیا؛2-

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز: آزادی‌های دولت تنها شامل دگراندیش‌ها و طرفداران دولت می‌شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۲
در این بیانیه آمده است: رفتارهای امروز دولت باید در تاریخ علوم سیاسی جهان ثبت شود تا همه بدانند کسانی که در عرصه سیاست خارجی در پی سازش و نفی استقلال کشورند در عرصه داخلی نیز آزادی‌های فردی را نفی می‌کنند و این سرنوشت محتوم همه‌ دیکتاتورهای تاریخ است.
ضرب و شتم دانشجویان
ضرب و شتم دانشجویان
به گزارش "حافظ نیوز"، بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در پی بازگشایی سفارت بریتانیا در ایران و ضرب و شتم تعدادی از دانشجویان که به جرم شعار "مرگ بر انگلیس" بازداشت شدند، بیانیه شماره ۲ خود را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

لاَّ يُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا

ایران اسلامی این روزها اتفاقات تلخی را تجربه می‌کند. کشوری که خود را ام القرای استکبار ستیزی می‌داند، اکنون روزهایی را می‌گذراند که مسئولینش با سرعت هر چه بیشتر او را در آغوش غرب می‌برند.

اشتیاق و علاقه مسئولین دولت یازدهم برای همراهی و رابطه با غرب آن چنان زیاد است که در طی این مسیر ابتدایی‌ات شعارهای خود را نیز رعایت نمی‌کند.

این بار اما پس از دستگیری و ضرب و شتم دانشجویان در شیراز بخاطر مطالبه فکت شیت ایرانی و دستگیری طلبه فرزند شهید در اصفهان بخاطر دست نوشته «مرگ بر آمریکا»، نوبت به دستگیری و ضرب و شتم دانشجویان معترض به بازگشایی سفارت انگلیس شد.

این رفتارها که تنها در قاموس امنیتی‌ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی می‌گنجد، نشانه‌های خطرناکی را با خود به همراه می‌آورد. مسیری که دولت یازدهم آن را برای هم آغوشی و مغازله با غربی‌ها طی می‌کند، این بار پس از نقض متعدد استقلال ملی در مقیاس سیاست خارجی نوبت به آزادی‌های فردی رسیده است.

ظاهراً آزادی‌هایی که دولت یازدهم از آن یاد می‌کند فقط شامل دگراندیش‌ها و طرفداران دولت می‌شود و با منتقدین باید با زبان تهدید و ضرب و شتم استفاده شود.

رفتارهای امروز دولت باید در تاریخ علوم سیاسی جهان ثبت شود تا همه بدانند کسانی که در عرصه سیاست خارجی در پی سازش و نفی استقلال کشورند در عرصه داخلی نیز آزادی‌های فردی را نفی می‌کنند و این سرنوشت محتوم همه‌ی دیکتاتورهای تاریخ است.

کلید تدبیر دولت این روزها تنها مشکل گشای دشمنان است و مشکل آفرین برای جوانان. و اما دولت تدبیر و امید در این میانه باید بداند که جنبش‌های دانشجویی هماره فلسفه خود را در استکبار ستیزی، استبداد ستیزی و اختناق ستیزی یافته‌اند و حیات خود را در پیگیری این اصول می‌بینند و به همین جهت است که از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که رژیم سفاک پهلوی دانشجویان استکبار ستیز را به خاک و خون کشید تا امروز که دولت تدبیر و امید صدای مظلومیت ملت ایران در برابر ظلم‌های چندصد ساله دولت روباه پیر را که از حلقوم پاک دانشجویان بیدار بیرون می‌آمد را خفه کرد همواره بر این اصول ثابت قدم مانده است و هیچ گاه اجازه نمی‌دهد که دولتی زمینه امضای سند ننگ و عار ملت ایران را فراهم کند.

دولت باید بداند که جریان دانشجویی این روز را به عنوان یکی از تلخ‌ترین روزهای انقلاب اسلامی به خاطر می‌سپارند که خون جوانان و دانشجویان را فرش بنفش زیر پای روباه پیر خبیث فراهم آمد.

آیا برای مسئولین دولتی نظر و اعتقاد راستین جامعه نخبگانی و دانشجویان ارج و قرب دارد یا زوزه آزادانه روباه پیر در خیابان‌های کشور؟ مسئولین امر باید هرچه سریع‌تر نسبت به اتفاقات تلخ و دردآور روز گذشته تهران از عموم دانشجویان عذرخواهی کنند، قوه قضائیه با آمرین برخورد کند و بدانید دانشجویان عملکرد تسامح گونه مسئولین را نسبت به روباه پیر که نیامده پروژه آغاز فتنه ای دیگر را آغاز کرده، از یاد نخواهند برد.

سلام بر امام روح الله که ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس را بیرق احقاق حق مظلومان عالم ساخت... سلام بر دانشجویان آزاده ای که به رغم آزارهای فراوان خط امام و شهدای گران قدر را ترک نگفته‌اند... سلام بر حلقوم پاک دانشجویان بیداری که ندای مظلومیت ملت را مظلومانه سر می‌دهند... سلام بر استقلال، سلام بر آزادی، سلام بر آزادگی.
کد مطلب : ۱۰۱۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما