۰
plusresetminus

برداشت انگور از تاکستان های بوانات/بوانات مقام اول تولید انگور در استان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۲
برداشت انگور در شهرستان بوانات از شرقی ترین نقطه بوانات و مرز استان یزد در تیرماه آغاز شده و تا پایان مهرماه در غربی ترین نقطه بوانات به طول می انجامد.
برداشت انگور از تاکستان های بوانات/بوانات مقام اول تولید انگور در استان
به گزارش حافظ نیوز به نقل از حرف رسا، استان چهار فصل فارس که محل تولید همه میوه های سرد سیری و گرمسیری می باشد یکی از قطبهای تولید انگور در کشور به حساب می آید و شهرستان بوانات در شمال این استان بزرگترین تولید کننده انگور استان فارس است.

برداشت انگور در شهرستان بوانات از شرقی ترین نقطه بوانات و مرز استان یزد یعنی روستای منج (monj) در تیرماه آغاز شده و تا پایان مهرماه در غربی ترین نقطه بوانات منطقه جولانی و دهستان سیمکان بطول می انجامد.

 موسوی معاون فنی اجرایی  جهاد کشاورزی شهرستان بوانات ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: این شهرستان مقام اول تولیدانگور استان فارس را دارا می باشد و سالانه 120 هزار تن از انواع این محصول درشهرستان بوانات برداشت می شود که به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر این میزان با کاهش15 درصدی مواجه شده است.

 موسوی افزود: در بوانات بیش از  12 نوع انگور از ارقام خلیلی، سیاه، ریش بابا، بی دانه، صابونی، یاقوتی، بتک، خوانساری و بش تولید می شود.

نوع قند بالا و مخصوص و ماندگاری انگور بوانات به دلیل محکمی پوست آن موجب شده است تا در شهرها و استانهای شمالی و حتی کشورهای حوزه دریای خزر تمایل به خرید انگور بوانات زیاد باشد و بیشتر انگور تولیدی این شهرستان به این مناطق ارسال می شود.

اما عدم حمایت طرح خرید تضمینی کشمش در بوانات باعث شده که بیشتر باغداران  انگور خود را به کشمش تبدیل نکنند و بصورت تر و تازه به فروش برسانند که این موضوع خود موجب کاهش قیمت انگور شده است.

البته حضور واسطه ها و دلالان خرید و فروش انگور بوانات در کاهش قیمت انگور این شهرستان بی تاثیر نبوده است.
کد مطلب : ۱۰۳۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما