۰
plusresetminus

برگزاری «همایش سبک زندگی اسلامی» در اقلید

تاریخ انتشارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۶
با حضور 400 فرهنگی اقلیدی همایش «سبک زندگی اسلامی» در سالن امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، عصر امروز امام‌جمعه این شهر در همایش سبک زندگی اسلامی که با حضور 400 نفر از فرهنگیان در سالن امام رضای این شهرستان برگزار شد با تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: زندگی ایرانی متأثر از اسلام ناب محمدی است.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی بابیان اینکه سبک زندگی تنها منحصر به خوراک، پوشاک، آداب و رسم و... نیست، عنوان داشت: سبک زندگی، تمام زوایای زندگی انسان را شامل می‌شود.

وی افزود: اگر انسان حقیقت دین را به‌درستی درک کند به ارزش زندگی به سبک اسلامی پی می‌برد.

امام‌جمعه اقلید با تأسف از ورود فرهنگ بیگانگان به خانه‌های ایرانی بیان داشت: بسیاری از امور ساده و سطحی که ما توجه چندانی به آن نمی‌کنیم تأثیر فراوانی در تضعیف ارزش‌های اسلامی زندگی ایرانی ما دارد ازاین‌رو خانواده‌ها باید دقت و بصیرت بیشتری داشته باشند.

طالبی با تأکید بر دوری از اسلام متحجر، افراطی و تفریطی و عاری از هر نوع تعصب مغرضانه حفظ و ترویج فرهنگ و اصول سبک زندگی اسلامی را خواستار شد.

وی با اشاره به دو بعد دنیوی و اخروی زندگی انسان بر تلاش افراد در اخلاص عمل و ذخیره توشه آخرت تأکید کرد و افزود: اسلام با زندگی و آسایش دنیوی مخالف نیست بلکه بر اینکه دنیا و مادیات آن هدف زندگی و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی قرار نگیرد سفارش دارد.

امام‌جمعه اقلید در پایان سخنان خود بابیان اینکه اسلام مخالف اسراف است لزوم مساعدت، همدلی و هم‌زبانی مسئولان و مردم در کمک‌رسانی به نیازمندان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) را خواستار شد و گفت: چه‌بسا با کمک به محرومان زمینه پرورش افرادی نخبه و باهوش در راستای پیشرفت کشور فراهم شود که اجری عظیم دارد.
کد مطلب : ۱۰۳۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما