۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار مطرح کرد:

شورای نگهبان؛ حافظ جمهوریت و اسلامیت/ مجلس ششم؛ مجلسی هزینه‌ساز برای نظام/ این مجلس دیگر تکرار نخواهد شد

تاریخ انتشارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
نماینده شیراز در مجلس گفت: مجلس ششم مجلسی بود که با حضور عناصر افراط گرا و تندرو، تبدیل به مجلسی شد که از مطالبه خواسته‌های ملت فاصله چشمگیری گرفت و به دنبال حواشی سیاسی رفت و در سالهای انتهایی کار خود نیز برای نظام اسلامی حاشیه ساز و بلکه هزینه ساز شد.
ذوالانوار
ذوالانوار
به گزارش "حافظ نیوز"، سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: شورای نگهبان طی دهه‌های گذشته، نظام جمهوری اسلامی را همانند دژی مستحکم در برابر نفوذ نااهلان حفظ کرده و استقرار و تداوم مفهوم جمهوریت و اسلامیت در کشور ما، به دلیل وجود شورای نگهبان قانون اساسی است.

وی همچنین با اشاره به برخی هجمه‌های صورت گرفته علیه شورای نگهبان قانون اساسی طی چند وقت اخیر گفت: با توجه به اینکه جایگاه این شورا در قانون اساسی تعریف شده و هیچگونه ابهامی در آن نیست و از طرفی، هجمه علیه نظارت استصوابی و این نهاد انقلابی سابقه ای طولانی دارد باید کسانی که این روزها علیه این نهاد فریاد اعتراض سر می‌دهند را به دو گروه تقسیم کرد.

نماینده مردم شیراز در تشریح گروه نخست گفت: نخستین دسته ای که شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند سیاسیونی هستند که همسویی مجلس آینده برای آ‌ها بسیار مهم است و با توجه به احتمالاتی که در خصوص رد صلاحیت برخی افراد نزدیک به طیف خود می‌دهند، از هم اکنون تلاش می‌کنند این نهاد را تحت فشار قرار داده تا مبادا نامزدهای مد نظر آن‌ها رد صلاحیت شوند این در حالی است که این گروه نمی‌دانند با این عمل، جایگاه قانونی این نهاد حساس را مورد هجمه قرار می‌دهند و در واقع آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

ذوالانوار همچنین با توصیف دومین گروهی که به تخریب شورای نگهبان می‌پردازند نیز گفت: دومین گروهی که در این ایام، به تخطئه شورای نگهبان می‌پردازند در واقع مغرضانی هستند که سودای تکرار مجلس ششم را در سر می‌پرورانند این در حالی است که مجلس ششم و رویکردهای افراط گرایانه و ساختارشکنانه آن به همراه حضور برخی نا اهلان در خانه ملت، دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی تکرار نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجلس ششم گفت: مجلس ششم مجلسی بود که با حضور عناصر افراط گرا و تندرو، تبدیل به مجلسی شد که از مطالبه خواسته‌های ملت فاصله چشمگیری گرفت و به دنبال حواشی سیاسی رفت و در سالهای انتهایی کار خود نیز برای نظام اسلامی حاشیه ساز و بلکه هزینه ساز شد.

وی همچنین تصریح کرد: حال عده ای به خیال خام خود، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بار دیگر با کنار زدن شورای نگهبان، مجلسی برپا کنند که خواسته‌هایش نه از جنس خواسته‌های مردم، بلکه همسو با خواسته‌های بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی باشد تا بدین طریق، پروژه استحاله از درون را در کشور پیاده سازی کنند و به گمان باطل خود، انقلاب اسلامی را به سمت اضمحلال پیش ببرند.

ذوالانوار در پایان گفت: ملت ما بارها اثبات کرده است که هرگاه آرمان‌ها و باورهایش تحت هجمه‌های شدید دشمن قرار می‌گیرد، مقتدرانه و به سرعت در صحنه حاضر می‌شود و از کیان نظام اسلامی دفاع می‌کند که ما معتقدیم در انتخابات اسفندماه نیز ملت، حماسه ای دیگر خواهد آفرید و امید دشمنان داخلی و خارجی را به یاس و نا امیدی تبدیل خواهد کرد.
کد مطلب : ۱۰۳۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما