۰
plusresetminus

دومین نمایشگاه بزرگ آفتاب هنر در لامرد افتتاح شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۶


با حضور مسئولان و هنرمندان و به‌منظور کمک به بیماران سرطانی، دومین نمایشگاه بزرگ آفتاب هنر در لامرد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، فرماندار این شهرستان عصر امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بزرگ آفتاب هنر که در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید نعیمی برگزار شد اظهار داشت: نمایشگاه آفتاب هنر با هدف ارزشمند کمک به بیماران سرطانی توسط هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی لامرد برگزار شده و از سوی دیگر هنر فرآیندی از ارزش‌ها است که برای انتقال مفاهیم احساسات و عواطف و خلق یک معنا به‌کار می‌رود.

عبدالرضا منصوری افزود: امروز در این مجموعه فرهنگی، در قالب تصویر، نوشته و شعر هنرمندان لامردی هنر خود را عرضه کرده‌اند و به‌یقین باهدف ارائه مفاهیم بوده که یکی از آن مفاهیم احساسات و عواطف است.

وی خاطرنشان کرد: با دیدن این تصاویر ذهن و فکر انسان به سمت فضیلت‌ها و ارزش‌ها می‌رود که همان خدمت به هم‌نوع خود است که باید این خدمت در سطح جامعه تقویت شود.

منصوری اضافه کرد: در برگزاری این نمایشگاه‌های بزرگ که باهدف خیرخواهانه است می‌توان به تمام مردم نیز فراخوان داد تا کسانی که علاقه‌مند هستند بتوانند در این کار خیرخواهانه شرکت کنند.

نماینده عالی دولت در لامرد بابیان اینکه کمک به فرهنگ و هنر وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است گفت: هنر جایگاه ویژه در جامعه دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند نقش هنر را در بیداری ملت‌ها نادیده بگیرد و اگر امروز هنرمندان در میان آحاد مردم، عزیز هستند به خاطر معرفت و حرکت‌های بسیار زیبایی است که از خود به نمایش می‌گذارند و همیشه در کارهای انسان‌دوستانه پیش‌گام بوده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد نیز با اشاره به اینکه در کوتاه‌ترین زمان از راه‌اندازی انجمن هنرهای تجسمی بهترین فعالیت‌ها از سوی این انجمن صورت گرفته است تصریح کرد: همدلی و هم‌زبانی هنرمندان لامرد مصداق برگزاری نمایشگاه آفتاب هنر بوده و وحدت هنرمندان شهرستان‌های لامرد و مهر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

محمد هنرپیشه ادامه داد: در نمایشگاه آفتاب هنر لامرد زیبایی‌ها توسط هنرمندان به نمایش گذاشته شده زیرا هنر زیبایی است و زمانی که به کار خیر و انسان‌دوستانه نیز ادامه یابد زیباتر می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با خرید آثار زیبای هنرمندان در این نمایشگاه، کمک شایانی به بیماران سرطانی زیر پوشش بنیاد آفتاب لامرد صورت گیرد.

هنرپیشه در ادامه بیان داشت: هنرمندان لامردی در تمام جشنواره‌های هنری حرف برای گفتن داشته‌اند.

در ادامه این مراسم رئیس انجمن هنرهای تجسمی لامرد نیز گفت: سه روز پیش از برگزاری نمایشگاه آفتاب هنر لامرد یک سالن ورزشی بزرگ با همت بلند هنرمندان به یک سالن هنری تبدیل شد.

سلمان هاشم‌پور ادامه داد: آثار هنرمندان در نمایشگاه بزرگ آفتاب هنر کم‌نظیر بوده و می‌توان گفت جز نمایشگاه‌های کم‌تر برپا شده در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیار خوشحال هستیم که بتوانیم در عرصه هنر کمک شایانی به بیماران سرطانی زیر پوشش بنیاد آفتاب لامرد انجام دهیم.

هاشم‌پور از آماده شدن طرح راه‌اندازی دانشگاه غیرانتفاعی هنر در لامرد نیز خبر داد و اذعان داشت: در حدود یک سال گذشته طرح راه‌اندازی این دانشگاه آماده ‌شده است چراکه لامرد در زمینه هنر ظرفیت‌ها و اساتید بسیار قوی دارد.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه بزرگ آفتاب هنر از امروز تا 25 شهریورماه جاری هر‌روزه از ساعت 17 تا 23 در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید نعیمی شهر لامرد آماده استقبال از علاقه‌مندان در عرصه هنر و کمک به بیماران سرطانی است.
کد مطلب : ۱۰۶۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما