۰
plusresetminus

اعلام حمایت رئیس‌جمهوری مصر از بشار اسد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵
روزنامه الدیار چاپ لبنان نوشت: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در جریان سفر سرلشگر علی مملوک رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه به قاهره، حمایت خود از رئیس جمهوری سوریه را اعلام کرد و گفت: من با سوریه و بشار اسد هستم.
اعلام حمایت رئیس‌جمهوری مصر از بشار اسد
اعلام حمایت رئیس‌جمهوری مصر از بشار اسد
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی الدیار، سرلشکر علی مملوک و عبدالفتاح السیسی به تازگی در این دیدار، تحولات سوریه و زمینه های گسترش مناسبات دمشق و قاهره را بررسی کردند.

رئیس جمهوری مصر خطاب به مملوک گفت: «به بشار اسد بگو که دشمن ما یکی است و تکفیری ها از جمله دشمنان ما هستند. من با سوریه و بشار اسد هستم و از فضای بین المللی در واشنگتن و اروپا اطلاع دارم و به بشار اسد بگو که من با تو هستم.»

السیسی با تاکید بر اینکه بشار اسد سقوط نخواهد کرد، افزود: «هر دو در مقابل تکفیری ها خواهیم ایستاد؛ سوریه و مصر در نبرد علیه دشمنان خود پیروز خواهند شد و جنگ سوریه به نفع دمشق پایان خواهد یافت.»

براساس این گزارش، عبدالفتاح السیسی از رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر خواست به ریاست سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) اعلام کند که امنیت مصر و سوریه به هم پیوسته است. السیسی تاکید کرد که سرنوشت بشار اسد و نظام سوریه برای مصر بسیار اهمیت دارد.
به گزارش ایرنا، بعد از آنکه تونس اعلام کرد روابط دیپلماتیک را با سوریه از سر می گیرد، قاهره نیز بر امکان تماس با مقامات سوری تاکید کرد.

مصر و سوریه توافق کرده اند که روابط دیپلماتیک را فعال کرده و به زودی سفیران بین دو کشور تبادل شود.

براساس اعلام رسانه ها، قاهره آماده می شود تا احمد حلمی از دیپلمات های سفارتخانه مصر در بیروت را به عنوان کنسول مصر در سوریه معرفی کند.

سوریه در سال 2012 یوسف الاحمد سفیر خود را از قاهره فراخواند و پیش از آن، مصر شوقی اسماعیل سفیر خود را از دمشق به بهانه رایزنی فراخوانده بود.

بشار اسد چندی پیش در مصاحبه با شبکه المنار گفت که روابط بین سوریه و مصر در صحنه عربی، روابطی متوازن است و دمشق معتقد است با ارتش و ملت مصر در رویارویی با تروریست ها در یک سنگر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد که تماس های بین مصر و سوریه «مستقیم و در سطح مقام های مهم و به طور مشخص امنیتی قرار دارد و برخی دستگاه های مصری قطع روابط با سوریه را رد کرده اند».

همزمان با سفر ژنرال مملوک به قاهره، ماه گذشته میلادی سردبیران و روزنامه نگاران مصری با هماهنگی وزارت خارجه مصر به دمشق سفر و با مقام های سوری از جمله ولید المعلم وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کردند.
کد مطلب : ۱۰۸۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما