۰
plusresetminus
عزای امت اسلام/ واکنش تشکل‌های دانشجویی فارس به فاجعه تلخ سرزمین وحی؛

کمیته حقیقت‌یاب تشکیل و حقوق قربانیان استیفا شود/ دولت با موضع‌گیری قاطع، مرهمی بر قلب‌های داغدار باشد/ اخراج سفیر عربستان مطالبه دانشجویان شیراز است+ در حال تکمیل

تاریخ انتشارجمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار داشتند: امروز بار دیگر کلیدداران خانه امن الهی در پی جنگ قدرت این خانه را برای میهمانانش ناامن و با فاجعه بزرگ در مِنا قلب امت اسلام را جریحه‌دار کردند.
فاجعه منا
فاجعه منا
به گزارش "حافظ نیوز"، در پی فاجعه ناگوار منا که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از امت اسلام شد، پیام‌ها و بیانیه‌ها و مواضع زیادی صادر شده است.

متن نامه و بیانیه‌های تشکل‌های دانشجویی فارس بدین شرح است:

نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس به دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی: کلیدداران خانه امن الهی درپی جنگ قدرت این خانه را برای میهمانانش ناامن کردند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس در واکنش به حوادث دلخراش اخیر برای حجاج در هنگام انجام مناسک حج در عربستان نامه‌ای سرگشاده خطاب به دبیرکل محترم سازمان همکاری‌های اسلامی صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

جناب آقای اَیاد بن امین مدنی

دبیرکل محترم سازمان همکاری‌های اسلامی

سلام علیکم

اگر می‌خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کلیدداران کنونی کعبه لیاقت میزبانی سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تأمین آمریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان کاری از دستشان برنمی‌آید، بدین خوبی نمی‌توانستیم بیان کنیم و اگر می‌خواستیم به دنیا ثابت کنیم که حکومت آل سعود، این وهابی‌های پَست بی خبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند، به این اندازه که کارگزاران ناشی و بی‌اراده حاکمیت سعودی در این قساوت و بی رحمی عمل کرده‌اند، موفق نمی‌شدیم و حقا که این وارثان ابی سفیان و ابی لهب و این رهروان راه یزید روی آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‌اند.

پس از گذشت سال‌ها از بیانات نورانی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران رفته رفته برتمام مسلمین جهان عمق نگاه ایشان در مورد خباثت‌های رژیم آل‌سعود آشکار می‌شود امروز نیز بار دیگر کلیدداران خانه امن الهی درپی جنگ قدرت این خانه را برای میهمانانش ناامن و با فاجعه بزرگ درمِنا قلب امت اسلام را جریحه‌دار کردند.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس نیز ضمن عرض تسلیت برای بازماندگان و طلب مغفرت و برای جان‌باختگان از رئیس و اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی اسلامی می‌خواهیم تا با تشکیل جلسه فوق‌العاده و پیگیری موارد زیر التیامی بر قلب داغ‌دیدگان مردم مسلمان جهان اسلام باشند.

با توجه به اثبات عدم کفایت آل‌سعود در ادوار گذشته دو شهر مقدس مکه و مدینه را از زیر یوغ آل‌سعود خارج کرده و با بین المللی اعلام کردن این دو شهر اسلامی- مذهبی، امت اسلامی را عهده‌دار حفظ حرمت آن کنند.

مناسک عظیم حج که بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان جهان است از این به بعد توسط "کمیته‌ای بین المللی حج"با عضویت تمام کشورهای اسلامی برگزار شود.

3- برای حادثه سقوط بالابر و فاجعه تاسف‌بار مِنا کمیته حقیقت‌یاب تشکیل و به ابعاد نهان و آشکار آن رسیدگی و حقوق قربانیان و خانواده‌هایشان استیفا گردد.

و در خر نیز انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه وزیر محترم امور خارجه بصورت فعال در این زمینه عمل نموده و در کنار همه تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی این مهم را از شخص دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی پیگیری کند.

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به رئیس جمهور: با موضع‌گیری صریح و قاطع علیه دولت کودک‌کش و بی‌کفایت سعودی، مرهمی بر قلب‌های داغدار از فجایع رقم خورده توسط آل سعود باشید

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز پیرو وقایع اخیر حج به رئیس جمهور نامه نوشتند که متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

همانطور که میدانید امسال در جریان مراسم حج در عربستان سعودی شاهد فجایع دهشتناکی بودیم که جان هزاران مسلمان را گرفت و در آخرین مورد در مراسم رمی جمرات فاجعه ای دیگر رخ داد که جان حدود 130 نفر از هموطنان عزیزمان را گرفت.

این حوادث بار دیگر به جهانیان نشان داد که رژیم کودک کش و غاصب سعودی کفایت اداره حرمین شرفین را ندارد و باید اداره این حرمین مقدس به دست کمیته ای بین کشورهای اسلامی سپرده شود.

شما رئیس جمهور محترم کشورمان هم اکنون در آستانه سخنرانی در عمومی‌ترین تریبون جهان درمجمع عمومی سازمان ملل متحد هستید و با توجه به بی کفایتی‌های آل سعود در اداره مراسم حج و همچنین کشتار بی رحمانه مردم مظلوم یمن از شما بعنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود تا با موضع‌گیری صریح و قاطع علیه دولت کودک کش و بی کفایت سعودی، مرهمی بر قلب‌های داغدار از فجایع رقم خورده توسط آل سعود باشید و مسئولیت این فجایع را به حکام عربستان سعودی تذکر دهید.

همچنین از شما تقاضا داریم علاوه بر موضع گیری صریح علیه رژیم سعودی در فضای بین المللی به دنبال راهکاری باشید تا اداره این حرمین شریف از دست دولت سفاک و بی کفایت سعودی خارج شود، و همه‌ی کشورهای اسلامی بتوانند در اداره این مراسم که متعلق به همه‌ی مسلمین جهان است نقش داشته باشند.

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز: مطالبه‌ اساسی ما دانشجویان دانشگاه‌های شیراز اخراج سفیر عربستان به عنوان نماینده‌ دولت مقصر در گرفتن جان ده‌ها ایرانی و مسلمان زائر و مجروحیت صدها نفر دیگر تا روشن شدن قضایا و تغییر جدی سیاست‌ها و تمهیدات عربستان در این زمینه است

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با انتشار بیانیه ای نسبت به اتفافاقات اخیر در منا تأسف خود را از این فاجعه اعلام کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

امروز، فشار حادثه‌ی اسف بار و کمرشکن مکه، نه تنها نفس میهمانان خدا که نفس تمام مسلمانان جهان را تنگ کرده است.

ملت‌های مسلمان به خصوص ملت ایران، با اشک در چشم و بغض در گلو تصاویر دهشتناک فاجعه را می‌بینند و از خود می‌پرسند: چه کسانی و چرا با سوء مدیریت و بی تدبیری خود، موجبات حادثه‌ی مکه را پدید آورده‌اند؟

هر غفلتی که موجب حادثه شده باشد، جنایت بوده و مسئولیت جان صدها انسان با اوست. نکند کسانی خود عامل اصلی حادثه باشند و دیگران را گردن بزنند؟ تلخ تر از همه آن که مقصران اصلی بستن مسیرها، تقصیر را به گردن زائران بی گناه و بی راهنما بیندازند.

آیا جز این است که ایشان به اعتماد کمک و راهنمایی ماموران حج عربستان مسیر را شروع کرده‌اند و نه تنها در طول مسیر از کمترین امکانات و کمک و راهنمایی محروم مانده‌اند، حالا بدهکار و مقصر هم شناخته می‌شوند؟

حال شاید عمق کلام رهبر انقلاب بهتر درک شود که در ماجرای حمله‌ی سعودی به یمن فرمودند: چند جوان بی‌تجربه، امور آن کشور را در دست گرفتند و دارند آن جنبه‌ی توحّش را غلبه می‌دهند بر جنبه‌ی متانت و ظاهرسازی؛ این به ضررشان تمام خواهد شد.

باید پرسید آیا چنین اتفاق هولناکی، نتیجه‌ی واضح رسوخ بی تجربگی در همه‌ی امورات آن کشور نیست؟ اگر جان مومنان و میهمانان خدا برای آن دولت اهمیتی ندارد یا توان مدیریت حج را ندارند، بگویند تا ملت‌ها بدانند و تصمیم درست را درباره‌ی این مراسم و سنت‌های مهم اسلامی آن اتخاذ نمایند.

جان ملت‌های مسلمان، اسباب ِ بازی ِ سیاستمردان بی تجربه‌ی دولت عربستان نیست که یک جا با بمب و اسلحه آن را تهدید کنند؛ یک جا با رواج و تطمیع و تغذیه‌ی مادی و معنوی تکفیری‌ها و در جای دیگر با سوء تدبیر و ندانم کاری. جا دارد وزارت محترم امور خارجه نسبت به اعزام حجاج تا مشخص شدن دلایل و عوامل حقیقی این فاجعه‌ی دردناک تجدید نظر کنند. همچنین گرفتن تضمین‌های جدی تر و موثرتر امنیتی برای جان حجاج بیت الله الحرام ضروری به نظر می‌رسد.

اما مطالبه‌ی اساسی ما دانشجویان دانشگاه‌های شیراز اخراج سفیر عربستان به عنوان نماینده‌ی دولت مقصر در گرفتن جان ده‌ها ایرانی ومسلمان زائر و مجروحیت صدها نفر دیگر تا روشن شدن قضایا و تغییر جدی سیاست‌ها و تمهیدات عربستان در این زمینه است.

به خدا قسم که هیچ کلمه ای قادر به بیان تأثر قلبی دانشجویان وجوانان ملت از این حادثه و حوادث قبل نیست. به خانواده‌های داغدار این مهاجران راه خدا چه می‌توان گفت به جز آن که از اعماق قلب‌های مجروحمان برایتان صبر و آرامش آرزو می‌کنیم. تلخی و درد و رنج حاصل از این حادثه را چیزی جز توکل بر خدا و اعتماد به او در هر آنچه پیش می‌آید و جز امید به رحمت و لطف او بر میهمانان قربانی شده‌اش، نمی‌کاهد.

به خانواده‌های عزیز استان فارس که احیاناً در این مصیبت جانکاه عزادارند می گوییم: صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها را از فرزندان دانشجوی خود پذیرا باشید.

خدایا! این روزها امت اسلام صدها ابراهیم را به عشق تو به میهمانی‌ات فرستاد و قربانی شدنشان را به چشم خود دید. خدایا! حجشان را از آن‌ها بپذیر و چنان که خود با کرم بی پایانت وعده دادی در جایگاه امن لطف و رحمت خویش میزبانشان باش. خدایا! هر آن که در فوت غم انگیز ایشان نقش داشته است در دادگاه حق خود جزا ده. آمین یا رب العالمین

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی واحد شیراز: بی لیاقتی آل سعود عامل کشتار زائران است/ تا آل سعود هست چنین اخباری تکرارشدنی است

  بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی شیراز در بیانیه ای نسبت به حوادث اخیر حج واکنش نشان داد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والذین هاجروا فی سبیل الله ثم قتلوا او ماتولیرزقنهم الله رزقا حسنا

بار دیگر شاهد خیانت رژیم ملعون آل سعود شدیم بی لیاقتی واقدامات غیر منطقی مسئولین رژیم آل سعود مسبب جان باختن هزاران زائر بیت الله الحرام ومومنان مهاجر الی الله شد. چگونه بعضی ها میگویند که نمیتوان دولت آل سعود را مقصر دانست درحالی که کمی آنطرف تر همین دولت خبیث باحمله به مسجدالاقصی وکشتار نماز گزاران یمن در عید قربان مهری بر سند جنایات کثیف خود میزند. مادامی که این رژیم جنایتکار روی کار است باید منتظر شنیدن همچنین اخبار تلخی باشیم. این جنایات بزرگ ونابخشودنی نشان میدهد که رژیم ظالم آل سعود صلاحیت اداره خانه خدا راندارد .

امت اسلام به هوش باشند که این خاندان رذل کمر جنگ باخدا را از رو بسته است وباید دست این خاندان فاسد صهیونیستی را از سرزمین وحی کم کنیم. این نکته مهم را هم نباید فراموش کرد که ریشه ی تمام این جنایات شیطان بزرگ آمریکاست چرا که اگر حمایت های دائمی آمریکا ازاین رژیم دیکتاتور نبود ومردم عربستان اجازه داشتند آزادانه نظام مورد علاقه خود را انتخاب کنند هیچگاه احتمال حاکمیت این خاندان فاسد و بی کفایت برمردم حجاز و وقوع چنین جنایاتی نبود.

چه خوش گفت پیر ما حضرت امام خمینی (ره): انشاالله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب باانتقام ازآمریکا وآل سعود برطرف خواهیم ساخت وداغ و حسرت حلاوت این جنایات بزرگ را بردلشان خواهیم گذاشت وبا برپایی جشن پیروزی حق برجنود کفر و نفاق وآزادی کعبه از دست نااهلان ونامحرمان به مسجدالحرام وارد خواهیم شد وبه امید آنروز که:"لقد صدق الله رسوله الریا بالحق لتدخلن المسجد الحرام ان شاالله...."

و وظیفه خود میدانیم این فاجعه بزرگ را به امام زمان ومقام معظم رهبری امام خامنه ای وبه امت اسلامی وعلی الخصوص خانواده های داغدار تسلیت عرض مینمائیم و ازخدای متعال میخواهیم که به حق این خون های به ناحق ریخته شده شر صهیونیستها وآل سعود ورژیم جنایتکار آمریکا که ریشه همه این بدبختی هاست را ازامت اسلامی کم کند و فرج یگانه منجی بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) را نزدیک فرماید.

به امید آن روز......

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: موجی از عزا ملت‌های مسلمان را فرا گرفت/ جهت همکاری در رسیدگی به آسیب‌دیدگان اعلام آمادگی می‌کنیم

بسیج دانشجویی دانشگاه عوم پزشکی شیراز در واکنش به جان باختن تعداد کثیری از مسلمانان در منا با اعلام بیانیه ضمن اعلام انزجار از رژیم آل سعود ، از خداوند بزرگ بخشش و رحمت را برای جان باختگان و صبر را برای بازماندگان درخواست کرد.

در بیانیه بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز آمده است:

بار اول نیست... که حرم امن الهی صحنه ي ریخته شدن خونهايی است که شعار لبیکشان را به زیبایی هرچه تمام سر داده اند. در فاصله کمتر از دو هفته از كشته شدن مشکوک زائران خانه  خدا در مسجد الحرام که منجر به عزا نشستن تعداد زیادی از برادران و خواهران مسلمان ما شد، متاسفانه در روز عید الاضحی ک روز شادی و سرور مسلمانان سراسر جهان بود،حادثه خونین منا که به فوت مظلومانه بیش از 1300حج‌گزار منجر شد موجی از عزا و اندوه را برای مسلمین جهان به وجود آورد.

مطمئنا تمام احاد مردم حق جوي جهان علت اين جنايت دلخراش را دست های آغشته به خون رژیم آل سعود ، این نوکران و دست نشانده های آمریکا مي دانند و همچنين وقوع این فاجعه عظیم و کم سابقه،برای چندمین بار عدم لیاقت و صلاحیت این رژیم منحوس را برا اداره حرمین شریفین آشکار کرد.

این بیانیه با اشاره به حوادث اخیر در یمن و دیگر کشورهای اسلامی افزود : خوش خدمتی رژیم فرومایه آل سعود به غرب تنها به این جنایات ختم نمی شود؛کشتار زنان و کودکان بی دفاع یمن،حمایت از رژیم مظلوم کش صهیونیستی و کمک به گروهک های تکفیری صهیونیستی از دیگر اقدامات شیطانی این نوکران كور و كر شیطان بزرگ است.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در این نامه تصریح کرد : با اعتقاد به اين اصل که حمایت از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظلم از آئیین اسلام ناب و رسالت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) می باشد .

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های عزادرا و طلب مغفرت و رحمت خاصه خداوند برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب دیدگان و مجروحان،در لبیک به امام هوشیار و بیدار زمان، همدل و همزبان با سایر اقشار جامعه ، انزجار قلبی خود را از رفتار وحشیانه ی آل سعود و سکوت تاسف بار و معنادار مجامع بین المللی و اتحادیه عرب اعلام داشته و طلب مغفرت برای قربانیان این حادثه از درگاه الهی خواستاریم.

در پایان این بیانیه با بیان رسالت اصلی پزشکان و تعهد انسانی و اسلامی خود، آمده است: همچنين بر اساس رسالت اصليمان اعلام مي داريم كه در صورت اعلام رضايت از طرف مسوولين ذي ربط عربستان، امادگي هر گونه همكاري بهداشتي و درماني را با مجروحان و اسيب ديدگان از هر مليت و قوميت را داشته و از هيچ كمكي به برادران و خواهران مسلمانمان دريغ نميكنيم.

بسیج دانشجویی دانشگاه های لارستان: واقعه منا موجب رسوایی آل سعود شد

 شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های لارستان در واکنش به حوادث دلخراش اخیر برای حجاج در هنگام انجام مناسک حج بیانیه ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است:

عمق فاجعه آن قدر زیاد است که نمی دانیم از کجا شروع کنیم ، از بی کفایتی و سوء مدیریت عمال سعودی و خاندان به اصطلاح «خادمین ! حرمین شریفین» یا از پارچه های سبز خوشامد و تبریک حج که به پارچه های سیاه تسلیت بدل شد، از آنان که با تمسک به مقام و جایگاهشان در رمی جمرات که فلسفه و اساسش مبارزه با شیطان نفس و تمامی شیاطین است – شرکت می کنند ولی با خودخواهی راه را در راستای راحت یک نفر بر خیل عظیم دیگر حجاج می بندند و آنان را مظلومانه به کام مرگ می فرستند و فراموش کرده اند.

 این بیانیه می افزاید: این ظلم عظیم مصداق بارز خود فروشی و تسلیم روح و ایمان خویش به شیطان است و هزاران چرا و اما و اگر که می دانیم از کدامشان بنویسیم اما نقطه درد آور قضیه آنجاست که سردمداران آل سعود دل سپرده به شیطان خلق و نفس، خودخواهانه، به جای پذیرش اشتباه و پوزش از مصدومان و خانواده ی جان باختگان با بیشرمی و وقاحت فرافکنی می کنند و خود را از تقصیر و حتی خطا مبری می دانند.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: ما دانشجویان بسیجی دانشگاه های لارستان با خشم از جسارت و توهین این بولهبانی که بی خردانه خود را در جایگاه رسول اکرم (ص) تصور می کنند، فریاد بر می آوریم شما با کشتار مردم بی گناه و بی دفاع یمن و به خاک و خون غلتیدن خیل بی شمار حجاج در فاجعه ی اخیر مسجد الحرام، در حرم امن الهی و در جوار خانه خدا به کام مرگ فرستادند اندوهبار و فاجعه آمیز بسیاری دیگر از زائران خانه خدا در واقعه منا بر کوس رسوایی و بی لیاقتی خود کوفتند و نابخردی، بی لیاقتی ، حماقت ، سوء مدیریت و وقاحت خود را و آه مظلومان بی گناه و بیش از همه ی مردم قهرمان ایران دامنتان را بگیرد و از اوج قدرت به خاک ذلت کشاند و دنائتتان را در گوش جهانیان فریاد و به اثبات رساند.

بسیج دانشجویی دانشگاه های جهرم: بی لیاقتی آل سعود در سازمان ملل به گوش جهانیان رسانده شود

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های جهرم که در واکنش به حوادث دلخراش اخیر برای حجاج در هنگام انجام مناسک حج بیانیه ای صادر شده، آمده است: اسلام آمریکایی تعبیری بود که امام خمینی (ره) آن را در تقابل با اسلام ناب محمدی قرار داد. این بیانیه می افزاید: "اسلام تشریفاتی" و"اسلام حامی زورگویان"و"اسلام کمک به اقویا’ ، اسلامی است که آینه دار آن امروز با نوکری ظالمان و مستکبران به خادم اسراییل و آمریکا تبدیل شده است؛ منش و مسیری که با نام اسلام و با مرام آمریکایی سال هاست به ریختن خون مظلومان، سابقه دارد و در اعمال خبیث خود نیز با حمایت و پشت گرمی مستکبران هیچ ابایی ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: 28 سال پیش،آل سعود جنایتی در حج خونین مرتکب شد، که جهان اسلام را عزادار کرد.جنایتی که دستان آلوده و ناپاک، خون حاجیان بیت الله الحرام را ریخت تا نوکری خود را به استکبار جهانی ثابت کند؛ جنایتی که حضرت امام خمینی (ره ) رفع اندوه دلمان را در انتقام گرفتن از آمریکا و آل سعود قرار داد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های جهرم در بخش دیگیر از بیانیه خود آورده است: با حوادث رخ داده در حج امسال و جان باختن تعداد کثیری از"مومنان مهاجر الی الله" و سابقه حج های خونین گذشته،آل سعود بار دیگر بی کفایتی خود را در کلید داری کعبه اثبات کرد.

این بیانیه تصریح کرده است: آل سعود در حالی مقصر در جان باختن حاجیان بیت الله الحرام است که دستانش آلوده به خون زنان و کودکان بی گناه یمن و سوریه و عراق است و این خود سندی بر جنایت این حکومت ظالم است.

در پایان این بیانیه دانشجویان بسیجی ضمن هم دردی با خانواده های جان باختگان این فاجعه مصیبت بار و تسلیت به محضر امام عصر(عج) و مقام معظم رهبری از دستگاه دیپلماسی، به ویژه از رئیس جمهور محترم تقاضا کرده اند که از تریبون سازمان ملل پیام بی لیاقتی آل سعود را به گوش جهانیان برسانند و با پرده برداشتن از چهره پلید این نوکران استکبار در مجامع بین المللی، حادثه مصیبت بار منا را محکوم و با رسوایی این حکومت ظالم، محاکمه مسببین حوادث تلخ حج امسال را خواستار شوند.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز مطرح کرد: ادامه سریال بی کفایتی و اهمال کاری آل سعود

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز درباره فاجعه منا ضمن اعتراض به جنابات آل سعود بیانیه ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: هر ساله با فرا رسیدن موسم مناسک حج، مکه مکرمه و مدینه منوره به کانون توجهات امت بزرگ اسلامی و حتی محافل خبری و رسانه ای جهان تبدیل می شود و میلیون ها مسلمان موحد از سراسر گیتی برای برگزاری بزرگترین گردهمایی آیینی اسلام در این دو شهر مقدس به گرد هم می آیند؛ طبیعتاً این چنین گردهمایی عظیم و مقدسی مستلزم اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه و درخور می باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: متأسفانه زعامت حرمین الشرفین توسط حکومت فاسد و جبار آل سعود هیچگاه نتوانسته حداقل انتظارات جامعه ی اسلامی را از نحوه ی برگزاری مراسم حج ، حاصل نماید و هر از چند گاهی خبرهای ناگواری از حوادث به وقوع پیوسته در مناسک حج ابراهیمی ، خاطر مسلمین جهان را مکدر می سازد.

در بخشی دیگری از بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز آمده است: حوادث ناگوار ماه ذیحجه امسال نشان می دهد که گویی سریال بی کفایتی و اهمال کاری شاهزادگان آل سعود نه تنها پایان نیافته بلکه شاهد فصلی تازه در تاریخ خود می باشد، که از گذشته ی تاریک خود نیز ننگین تر است.

این بیانیه می افزاید: حوادث دردناکی همچون سقوط جرثقیل در حرم شریف، نقص در سیستم قطار حمل و نقل عمومی و به تازگی فاجعه ی اتفاق افتاده در سرزمین منا که حقیقتا شادی عید سعید قربان را در کام جامعه ی اسلامی تلخ کرد، تنها گوشه ای از قصور حکومت سعودی می باشد که منجر به جان باختن هزاران نفر و جراحت خیل عظیمی از حجاج بیت الله الحرام شده است.

در این بیانیه تصریح شده است: وقوع فجایعی از این قبیل حجت را بر زمام داران کشورهای اسلامی تمام کرده است که دیگر نباید در مقابل کوتاهی ها و فروگذاری های عدیده این خاندان فاسد سکوت کرده و از مقابل اینگونه مصیبت های بزرگی به ساده ای بگذرند.

دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی شیراز در پایان بیانیه خود ضمن ابزار همدردی و تسلیت به پیشگاه خانواده های جان باختگان حادثه سرزمین منا و مسئلت علو درجات برای این عزیزان، از سردمداران و دولت های کشور های اسلامی و به ویژه از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران تقاضا داشته اند تا ضمن پیگیری تمامی جوانب این حادثه، تا محاکمه عاملان این فاجعه و اثبات عدم کفایت حکومت عربستان سعودی در این امر، از تلاش متوقف نشود.

در حال تکمیل
کد مطلب : ۱۰۹۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما