۰
plusresetminus
در مراسم استقبال رسمی رؤسای سه قوه از پیکر جانباختگان منا؛

اقدام قابل تأمل روحانی در تقدیر از «ظریف» به‌جای «رهبر معظم انقلاب»/ رد درخواست‌های «سردار دیپلماسی ایران» توسط عربستان در لابلای دیپلماسی مورد ادعای رئیس‌جمهور

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳
رایزنی‌ها با عربستان تا جایی ادامه پیدا کرد که ظریف که به گفته رئیس دولت تدبیر و امید «سردار دیپلماسی ایران» است! مقابل شیخ عرب زانو زد؛ اما عرب‌ها ابتدا منکر حضور برخی از چهره‌های سیاسی ایران در عربستان شدند و بعد هم مدعی شدند که پیکر جانباختگان باید در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده شوند.
مراسم استقبال رسمی روسای سه قوه از پیکر جانباختگان منا در فرودگاه مهر آباد
مراسم استقبال رسمی روسای سه قوه از پیکر جانباختگان منا در فرودگاه مهر آباد
به گزارش "حافظ نیوز"؛ در مراسم استقبال رسمی روسای سه قوه از پیکر جانباختگان منا در فرودگاه مهر آباد، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور در اقدامی قابل تأمل بجای تقدیر و تشکر از موضع‌گیری شفاف، صریح و مقتدارنه رهبر انقلاب که بازتاب بین‌المللی گسترده ای داشت و مقامات عربستان را بر جای خود نشانید اظهار داشت: بازگشت پیکر جانباختگان منا در نتیجه تلاش  ظریف، وزیر امور خارجه بود!

بنابراین گزارش؛ دنبال کردن اخبار رسانه‌ها در هفته گذشته نشان می‌دهد که همزمان با عید قربان و بروز فاجعه انسانی منا که علتی جز سهل انگاری، کوتاهی عامدانه دولت عربستان نداشته است و همه شاهدان عینی نیز این فاجعه را تأییید کرده‌اند ظریف و حسن روحانی با هیئتی بلند پایه جهت حضور در نشست سالیانه سازمان ملل عازم نیویرک شدند.

در این سفر  وزیر امور خارجه چند بار از وزیر خارجه جوان عربستان درخواست دیدار و گفت و گو داشت و حتی زمان یک ربع ساعت هم پیشنهاد شد اما وزارت خارجه عربستان درخواست ظریف را رد کرد. رایزنی‌ها با عربستان تا جایی ادامه پیدا کرد که ظریف که به گفته رئیس دولت تدبیر و امید "سردار دیپلماسی ایران" است! مقابل شیخ عرب زانو زد اما عرب‌ها ابتدا منکر حضور برخی از چهره‌های سیاسی ایران در عربستان شدند و بعد هم مدعی شدند که پیکر جانباختگان باید در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده شوند.

عرب‌ها در لابلای دیپلماسی مورد ادعای رئیس جمهور حتی حاضر به پذیرش هیئتی از مقامات ایرانی به عربستان جهت بررسی و تحقیق حادثه نشدند و از حضور نیروهای ایرانی در بیمارستان‌های این کشور خودداری کردند.

اما در همان ساعاتی که خبر دست دادن اتفاقی وزیر خارحه ایران با شیطان بزرگ در رسانه‌ها می‌پیچید؛ رهبر فرزانه و هوشیار انقلاب با موضع گیری شفاف و مقتدرانه خود با عربستان اتمام حجت کرد.

رهبر انقلاب فرمودند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان‌باختگان به وظایف خود عمل نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتنداری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما این را بدانند در صورت عکس‌العمل، عکس‌العمل ایران اسلامی خشن و سخت خواهد بود.

این موضع گیری شفاف منجر شد تا عربستان و مقامات آل سعود بر جای خود نشسته و همکاری با ایران جهت تحویل اجساد جانباختگان را آغاز کند.

حال حسن روحانی بدون توجه به اینکه آنچه امروز در ایران اتفاق افتاد نتیجه موضع گیری صریح رهبر انقلاب بوده است از ظریف که حتی برای شرکت در مراسم استقبال از دیدارهای خود دست نکشید تقدیر کرد!
منبع: شهدای ایران
کد مطلب : ۱۱۱۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما