۰
plusresetminus
جعفر قادری:

عدم تحویل ساحل مصوب، موجب انتقال سه واحد تولیدی از فارس به عسلویه شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
نماینده شیراز در مجلس گفت: چنانچه ساحل مصوب شده فارس به این استان تحویل داده شده بود امکان قانع کردن گروه تبدیل به انتقال این واحدها از دشت‌های لامرد و مهر به ساحل اختصاصی فارس وجود داشت.
جعفر قادری
جعفر قادری
به گزارش "حافظ نیوز"، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم تحویل ساحل مصوب به استان فارس و مشکلات ناشی از انتقال فرآورده‌های تولیدی و تأمین آب بهانه‌ای شد تا گروه تدبیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان فارس واحدهای تولیدی جداکننده اتان از بوتان و پروپان از بوتان را از این استان به عسلویه منتقل کند.
 
وی ادامه داد: این گروه به این بهانه که تأمین آب مورد نیاز برای زنجیره‌های مرتبط با دو فرآورده بوتان و پروپان و نیز جداکننده این دو فراورده از اتان در کنار پالایشگاه پارسیان و منطقه ویژه اقتصادی صنایع‌ انرژی‌بر لامرد فراهم نیست و در تبدیل و انتقال بوتان و پروپان تولیدی از این مجتمع به فرآورده‌های پایین‌دستی در شهرستان‌های لامرد و یا مهر مشکل تأمین آب و هزینه انتقال دارد، سه واحد تولیدی خود را از فارس به عسلویه منتقل کرد.
 
وی افزود: چنانچه ساحل مصوب شده فارس به این استان تحویل داده شده بود امکان قانع کردن گروه تبدیل به انتقال این واحدها از دشت‌های لامرد و مهر به ساحل اختصاصی فارس وجود داشت.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تأخیر در اجرایی شدن این مصوبه این امکان بزرگ سرمایه‌گذاری را از فارس گرفت و هرچند سرمایه‌گذاری در عسلویه نیز در خاک کشور است اما با حجم بالای آلودگی‌هایی که در عسلویه وجود دارد افزایش سرمایه‌گذاری در این محدوده چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.
 
قادری اضافه کرد: از این‌ها گذشته در شرایطی که بنا است مناطقی مانند جاسک و چابهار با استفاده از ظرفیت‌های گازی عسلویه آباد شوند کمک نگرفتن فارس از ظرفیت‌های عسلویه و حتی کمک دادن به عسلویه چندان پذیرفتنی نیست.
 
وی ادامه داد: این خسارت بزرگ واردشده به فارس نشان داد که مشکل این استان با انتقال آب از دریا به فارس حل نمی‌شود چراکه بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها برای بهره‌گیری از آب فراوان و حمل‌ و نقل ارزان دریایی نیازمند قرار گرفتن در کنار دریا است. 

منبع: خبرگزاری فارس
 
کد مطلب : ۱۱۳۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما