۰
plusresetminus

همایش راهکارهای علمی شدن کشاورزی در لامرد برگزار گردید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۰
با همکاری و هماهنگی جهاد کشاورزی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد همایش راهکارهای علمی شدن کشاورزی در لامرد برگزار شد.
به گزارش حافظ نیوز، با محوریت موضوع اقتصاد مقاومتی و بسیج مهندسین کشاورزی و با هماهنگی صورت گرفته میان جهاد کشاورزی این شهرستان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد، امروز همایش یک‌روزه‌ با عنوان «راهکارهای علمی کردن کشاورزی» با حضور کارشناسان کشاورزی، کشاورزان پیشرو و تعاونی‌های تولید محصولات کشاورزی در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی لامرد برگزار شد و بحث و تبادل‌نظر پیرامون اهداف همایش، بحران آب و آبیاری نوین، مضرات باقی‌مانده سموم و مبارزه با IPM، گلخانه‌ها و کشت‌های متراکم و پرسش و پاسخ ازجمله موارد مطرح در این همایش یک‌روزه بود.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد عصر امروز در این همایش اظهار داشت: دوپایه اساسی در کشاورزی، خاک و آب بوده که هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند و امروز آب سطحی در شهرستان لامرد نداریم و تمام آب مصرفی در بخش کشاورزی از آب‌های زیرزمینی است.

عبدالحمید همتی افزود: به خاطر خشک‌سالی‌های متداول در چند سال اخیر امسال با 25 درصد کاهش سطح زیر کشت گندم در این شهرستان روبه‌رو بوده‌ایم که سطح زیر کشت این محصول به 3 هزار و 200 هکتار رسیده و مابقی اراضی برای کشت‌های جایگزین که آب کمتری نیاز دارند مانند کلزا، جو و ... در نظر گرفته شده است.

وی علمی کردن کشاورزی را تنها راه برای کشاورزی پایدار دانست و گفت: با توجه به مسئله خشک‌سالی در منطقه و همچنین کاهش مصرف آب به دنبال توسعه کشت‌های گلخانه‌ای مانند گوجه، خیار، فلفل و... هستیم.
کد مطلب : ۱۱۵۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما