۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز:

امسال مراسم استکبار ستیزی 13 آبان باید برجسته‌تر از گذشته مطرح شود

تاریخ انتشارجمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۵
امسال 13 آبان به‌عنوان روز ملت‌های مقابل با آمریکا باید برجسته‌تر از گذشته مطرح شود.
آیت الله ایمانی
آیت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز" آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) با اشاره به کشتار ددمنشانه دانش‌آموزان به دست عوامل منفور شاه خائن اظهار داشت: امسال فریادهای استکبارستیزانه مرگ بر آمریکا باید گرم‌تر و مهم‌تر از پیش سر داده شود.
وی افزود: بیش از 60 سال آمریکایی‌ها و 200 سال انگلیسی‌ها با منافع ملی ما مبارزه می‌کنند و از 62 سال پیش طرح کودتای ننگین 28 مرداد را آمریکا در کشورمان پیاده کرد و هنوز نیز پس از مذاکرات، گزینه‌های روی میز خود را عنوان می‌کند چراکه خوی و منش و روش استکباری او همچنان ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به جنایت‌های آمریکا در افغانستان، بحرین، یمن لیبی و ... تصریح کرد: امسال 13 آبان به‌عنوان روز ملت‌های مقابل با آمریکا باید برجسته‌تر از گذشته مطرح شود.
امام‌جمعه شیراز گفت: عزت جامعه هم‌زمان با استقلال و آزادی به وجود می‌آید و قرآن کریم بر حفظ آن‌ که به پرفروغ‌ترین ستارگان آسمان شبیه دانسته سفارش و تأکید کرده و ما را از آویزان شدن به دشمن پرهیز داده است.
ایمانی اضافه کرد: قرآن مجید ما را به عزتمند بودن و معامله نکردن عزت با دشمن توصیه کرده که ما نیز آن را درصحنه عمل از حسین بن علی (ع) و اهل‌بیت مکرم ایشان آموخته‌ایم.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن کریم فرموده که فریب دشمنان را نخورید و خود را به آنان نزدیک و همراه نکنید تصریح کرد: امروز عربستان خود را خادم حرمین می‌داند اما سرسپرده صهیونیسم شده و جام شرابشان را به یکدیگر می‌زنند و به سلامتی هم می‌نوشند.
امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه قرآن مجید در مورد دشمن می‌فرماید آنچه او در دل دارد از آن‌گونه که در سخنانش شنیده می‌شود بیشتر است گفت: این نهایت بیچارگی بعضی از کشورهای اسلامی است که عزت خود را معامله کرده‌اند و فروخته‌اند.
خطیب جمعه شیراز از آمادگی در مقابل دشمن به‌عنوان یکی از راه‌های حفظ عزت یادکرد و ادامه داد: بسیج یک نوع آمادگی انسانی است به این معنا که جوان و نوجوان دشمن‌شناس و با بصیرت باشد.
وی بابیان اینکه امروز بسیج پاک‌ترین تشکیلات جامعه است خاطرنشان کرد: بسیج دانش‌آموزی نوجوانان و دانشجویان جوان برکات بسیاری برای جامعه اسلامی داشته و امروز نیز در سوریه پای تروریست‌ها را می‌شکند.
ایمانی با اشاره به این‌که اگر بسیج نباشد نیروهای کلاسیک نمی‌توانند از پس جنگ‌های متقارن و نامنظم امروز دنیا برآیند، بیان کرد: مبارزه با ظلم و ظالم و استکبار و نظام سلطه ویژگی انقلاب اسلامی است و امام راحل بارها می‌فرمودند که تا مظلوم در جهان وجود دارد از او دفاع می‌کنیم و تا ظالم ظلم می‌کند با او مبارزه خواهیم کرد.
نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: نظام سلطه در دنیا یک حقیقت است و توهم نیست و در رأس آن آمریکا قرار دارد که می‌خواهد جهان آمریکایی بفهمد و آمریکایی عمل کند و اندیشه آمریکایی داشته باشد.
امام‌جمعه شیراز همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز این شهر بابیان اینکه امربه‌معروف و تذکر لسانی دستورالعمل الهی است تصریح کرد: زمانی که چند نفر به یک گناهکار تذکر بدهند، او در درون خود به اندیشه و تجدیدنظر در رفتار می‌پردازد.
وی همچنین پرهیز از سخنان ناشایست را تکلیف اللهی برشمرد و اضافه کرد: تربیت، تلقین و وادار کردن یکی از راه‌های رسیدن به خوبی‌ها و کمال است.
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۱۶۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما