۰
plusresetminus
بررسی کلیات طرح جمعیت و تعالی خانواده در مجلس؛

تلاش برای تأمین بار مالی این طرح/ خرسندی رهبری از پرداختن مجلس به موضوع جمعیت

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
موافقان کلیات طرح جمعیت و تعالی خانواده از تلاش برای تامین بار مالی این طرح و همچنین اهمیت آن سخن گفتند و بر لزوم توجه تمامی دستگاه‌ها به موضوع خانواده شدند.
مجلس
مجلس
به گزارش "حافظ نیوز"، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز دوشنبه پارلمان کلیات طرح جمعیت و تعالی خانواده را بررسی کردند.

احمد آریایی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات این طرح بزرگترین سرمایه کشور را جمعیت ارزیابی کرد و گفت: اگر ما برنامه‌های لازم را برای تربیت صحیح یک جمعیت با کیفیت به کار گیریم آنگاه اثرات مثبت آن‌را در کشور خواهیم دید.

وی به آمار طلاق و ازدواج در کشور اشاره کرد و افزود: باید با اندیشیدن تمهیداتی آمار طلاق را کاهش و آمار ازدواج را افزایش دهیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وضعیت فعلی کشور شاهد پیری در آینده خواهیم بود تصریح کرد: با این وضعیت ما جوابگوی نسل آینده نخواهیم بود.

در ادامه حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات این طرح خواستار رای مثبت نمایندگان شد.

وی رفع مشکلات مربوط به جمعیت همچنین پر کردن خلاهای این بخش را از جمله دستاوردهای این طرح عنوان کرد.

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان دیگر نماینده‌ای بود که در موافقت با کلیات این طرح صحبت کرد و بر لزوم توجه به تشکیل خانواده پایدار سخن گفت.

وی با بیان اینکه خانواده پایدار مستحکم و اصولی بنیان جامعه را تشکیل می‌دهد خواستار توجه بیشتر به مولفه‌های مرتبط با خانواده شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از لزوم توجه به تحکیم بنیان خانواده با آموزش و فرزند پروری، ارائه خدمات مشاوره‌ای، تقویت خدمات بهداشتی و درمانی و سلامت خانواده و همچنین رفتار صحیح سخن گفت.

وی با اشاره به سیاست های اعلامی از جانب مقام معظم رهبری در زمینه خانواده اظهار داشت: زمانی که مقام معظم رهبری در جریان قرار گرفتند که مباحث مرتبط با جمعیت در مجلس مطرح است خرسند شده اند.

سالک همچنین به بار مالی طرح جمعیت اشاره کرد و گفت: جلسات مکرری با آقای نوبخت و دستگاه‌های مرتبط با این بخش داشتیم و بخش زیادی از بار مالی آن تامین شده است.

فارس
کد مطلب : ۱۱۷۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما