۰
plusresetminus
رئیس‌کل دادگستری استان فارس:

14 نفر از فرهیختگان فارس به هیئت منصفه مطبوعات استان اضافه شدند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
القاصی‌مهر گفت: برابر قانون در دادگاهی که در حال حاضر دادگاه کیفری شعبه یک استان فارس است، به جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان با حضور هیئت منصفه رسیدگی می‌شود.
رئیس دادگستری فارس
رئیس دادگستری فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، علی القاصی‌مهر در مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان فارس گفت: برابر قانون در دادگاهی که در حال حاضر دادگاه کیفری شعبه یک استان فارس است، به جرائم سیاسی و مطبوعاتی استان با حضور هیئت منصفه رسیدگی می‌شود.

وی افزود: این شعبه بیشتر برای رسیدگی به جرائم رسانه‌ها و مطبوعات است چنانچه وسیله ارتکاب جرم رسانه باشد که این رسیدگی با در نظر گرفتن شرایطی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: براساس قانون رسانه‌های الکترونیک نیز به این فضا افزوده شده و هیئت منصفه مطبوعات باید به پرونده‌های این رسانه‌ها نیز رسیدگی کند و امروز رسانه‌های بیشتر از گذشته به نظارت بر فعالیت و عملکرد نیاز دارند.

وی  بیان کرد: رسانه‌ها در سلامت روحی و روانی جامعه نقش دارند و باید از تخریب جامعه و افراد جلوگیری شود از این رو رسانه‌ها باید از اعتماد جامعه نسبت به خودشان در مسیر درست استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هیئت منصفه مطبوعات استان فارس از بین فرهیختگان این استان انتخاب شدند گفت: حجت‌الاسلام امین رصاف مسئول نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، فروغی از اساتید دانشگاه شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، فتح‌پور وکیل دادگستری، سید محمود هاشمی رئیس هیئت مدیره اتاق اصناف استان، حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، رحیمی‌راد کارمند دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین طاهری تولیت حرم مطهر حضرت سیّد علاءالدین حسین (ع) و دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز، خشنود رئیس بیمارستان شیراز، تنگاب جهرمی مدیر روابط عمومی دادگستری فارس، سردار مجتبی مینایی‌فرد رئیس کنگره سرداران شهید استان فارس، مجید چیزفهم رئیس انجمن خوشنویسان استان فارس، بهاره شفیعی معاون ارشاد استان و حسین واحدی‌پور مدیرمسئول روزنامه خبرجنوب به عنوان اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان فارس انتخاب شدند.

القاصی‌مهر گفت: در دو سال گذشته تنها سه مورد شکایت از رسانه‌های مکتوب و مجازی استان صورت گرفته که دو مورد قرار منع تعقیب و یک مورد رضایت شاکی را به دنبال داشته است.

 
کد مطلب : ۱۱۷۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما