۰
plusresetminus
آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز:

شاخصه اصلی بسیج، مسئولیت‌پذیری و بصیرت است/ مبارزه با نفوذ و رصد نفوذ دشمن وظیفه بسیج است/ ائتلاف جدید روسیه، ایران، سوریه، عراق و حزب‌‌الله لبنان معادلات جنگ‌های نیابتی را به هم ریخت

تاریخ انتشارجمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
نماینده ولی فقیه در فارس گفت:آیا کار فرهنگی در دانشگاه اردوی مختلط و کنسرت است؟ یا تربیت جوان‌ها متعهد و مسئولیت پذیر و مؤمن و علاقه مند به انقلاب و آینده انقلاب؟
ایت الله ایمانی
ایت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: آغاز هفته بسیج و پیش رو داشتن 5 آذر روز صدور فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین را گرامی می‌داریم. 13 آبان سال 1358 لانه جاسوسی آمریکا فتح شد و تو طئه هایی که امریکاییان علیه نظام جمهوری اسلامی و کشور ما ایران طراحی کرده بودند کم و بیش آشکار گردید. اسناد لانه جاسوسی آرام آرام در اختیار جامعه قرار گرفت. امام راحل با آن بصیرت و بینش و آینده نگری خاصی که داشتند به این نتیجه رسیدند که این اسناد این معنا را دارد که امریکا با هر ابزار و وسیله ای که بتواند برای نابود کردن انقلاب اسلامی تلاش می‌کند حتی از لشکر کشی مستقیم هم به کشور امتناعی ندارد اگر بتواند و فضای آن برای او فراهم باشد. این بود که امام بعد از قضیه فتح لانه جاسوسی با فاصله کمتر از یک ماه مسئله بسیج مستضعفین را مطرح کردند.

وی تصریح کرذ: دقیقاً بسیج مستضعفین برای جلوگیری از حمله دشمن و تعرض دشمن چه تعرض خشن و چه تعرض نرم شکل گرفته است.

امام جمعه شیراز گفت: امام با توجه به ابعاد حرکت دشمن در پیامی در 1367.9.2 بسیج را از یک مجموعه نظامی خشک و منحصر به حرکت نظامی خارج نمودند و آن را یک مکتب و مجموعه و منظومه فکری معرفی کردند.

آیت‌الله ایمانی بیان داشت: در آخرین پیام امام بسیج را به عنوان یک مکتب فکری پایدار که دفتر آن را همه مجاهدان عالم امضا کرده‌اند نشان دادند و بعد ویژگی‌های این مکتب فکری را بیان داشتند و فرمودند بسیج شجره طیبه، مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان گم نام، میقات پا برهنگان، معراج اندیشه پاک اسلامی و بالاخره لشکر مخلص خدا. می‌بینید امام بسیج را به عنوان یک مجموعه از تفکرات ارزشمند انسانی الهی معرفی می‌کند. این بسیج در این شرایط چرا به عنوان یک مجموعه فکری ثابت و پایدار باقی مانده و چرا این بسیج را نسخه منحصر بفرد برای نجات همه کشورها اعم از اسلامی و غیر اسلامی توصیه می‌شود؟ با این که بسیج در میان شیعیان و مؤمنین شکل گرفت اما به عنوان یک نسخه برای همه دنیای مستضعفان امام آن را می‌پیچید.

وی در ادامه با بیان اینکه خصوصیت بسیج در دو چیز است، گفت: مسئولیت پذیری در مقابل خود و خانواده و شهر و منطقه و جهان، مسلمان و غیر مسلمان. این ویژگی اول بسیجی است. بسیجی مسئویت پذیر است در مقابل همه انسان‌ها علیرغم تفاوت رنگ‌ها و نژادها و مذهب‌ها و افکار و اندیشه‌ها.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت: بصیرت و روشن بینی دومین خصوصیت بسیجی است؛یعنی کجا، کی، چه کاری و چه اندازه انجام دهد. بسیجی می‌داند چون با روشنایی دین و تقوا و پاکی و مسئولیت پذیری حرکت می‌کند، می‌داند دشمن کیست و دوست کیست؟ این زمان چه اقتصایی دارد و با کدام سلاح باید به مقابله دشمن رفت؟

وی با تاکید بر این موضوع که بصیرت و روشن بینی ویژگی دوم بسیجی است، بیان کرد: شاخصه اصلی این منظومه فکری و این مکتب انسانی الهی مسئولیت پذیری و بصیرت و روشن بینی است. این مجموعه امروز در جامعه ما، چه وظیفه ای را عهده دار است؟

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران بسیج به عنوان یک بدنه فعال ملت چه وظیفه ای دارد؟ خاطرنشان کرد: مقابله با نفوذ دشمن؛ امروز راهی که برای دشمن مانده نفوذ است.

وی اضافه کرذ: استحاله فکری ایجاد کردن و خوب را بد و بد را خوب نشان دادن؛ نفوذ در ارکان جامعه از طریق رسانه، نفوذ در عرصه فرهنگ در عرصه مسائل اقتصادی و سیاسی؛ مبارزه با نفوذ و رصد نفوذ دشمن وظیفه بسیج است.

امام جمعه شیراز بیان داشت: وظیفه دوم بسیج که امروز عهده دار آن است اینکه آسیب‌های اجتماعی که دشمن دارد به عناوین مختلف در کشور ما ایجاد می‌کند و دامن می زند و مرزی هم ندارد از طرف شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی، این‌ها را رصد کند و بداند دشمن از کجا آسیب می زند و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی که امروز در دستور کار دشمن قرار گرفته است.

آیت‌الله ایمانی گفت: تلاش برای اقتصاد مقاومتی در درون جامعه سومین وظبفه بسیج است و  رهبر معظم انقلاب نسخه منحصر بفرد اقتصاد را نه در مذاکرات نه در آزاد شدن ثروت‌های بلوکه شده می‌داند نه در آمدن سرمایه گذاران خارجی و نسخه منحصر بفرد اقتصاد مقاومتی می‌داند یعنی از درون این حرکت بجوشد و بسیج مسئولیتش در این رابطه از همه بیشتر است.

وی گفت: امروز قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا در بسیج مستضعفین استان فارس نفوذ دشمن و آسیب های اجتماعی را رصد میکند و مسئله اقتصاد مقاومتی هم بسیج سازندگی در کل کشور و در استان سرمایه گذاری های ریز و اثربخش را اغاز کرده که امیداورم یاران و دوستان آنان را یاری نمایند و این مهم را به سامان رسانند.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: نکته دیگری که در چند دهه اخیر که بعد از رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گذرد مورد توجه ویژه ایشان بوده مسئله علم و رشد علمی و خلاقیت علمی و تولید علم و تولید فناوری مورد نیاز جامعه است.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیش از دو دهه از عمر مبارکشان که مدیریت و رهبری جامعه را عهده دار شدند دغدغه اصلی معظم له توسعه میدان علم در عرصه‌های مختلف بوده چون علم مهم‌ترین مؤلفه قدرت در جهان بوده و هست و خواهد بود.

وی گفت: اگر اسلام توانست تمدنش تمام دنیا را بگیرد به برکت علم و دانش بود و اگر دنیای غرب توانست سیطره جهنمی خود را در دنیا گسترش دهد بخاطر علم و فناوری است و اگر ما بخواهیم تمدن نوین اسلامی را دنبال کنیم باید به مسئله علم توجه داشته باشیم. دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما باید در این عرصه حرف اول را بزنند.

امام  جمعه شیراز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که اخیراً با دانشگاهیان داشتند نکاتی را خیلی صریح فرمودند. رشد علمی نباید دچار رکود شود اگر دانشجویان و دانشگاهیان و اساتید، فکر و هم و غمشان این باشد که امروز این جریان سیاسی بیاید و دیدگاه خودش را بگوید، دانشگاه مرکز تاخت و تازِ بازی‌های سیاسی می‌شود و دیگر به مسائل علمی نمی‌رسد. باید مسئولین دانشگاه در کشور و و در استان بخصوص مقداری به خود بیایند و یه آینده استان فکر کنند و به فردای این جامعه بیندیشند که آیا راه حل همین است که هر روز بازی سیاسی در دانشگاه را بیفتد و بگو مگو شکل بگیرد و بدون اینکه نتیجه ای به جامعه برسد ما آرامش جامعه و دانشگاه و اساتید و دانشجو را به هم بریزیم! آیا این مسئولیت است؟ رهبر معظم انقلاب کار فرهنگی را معنا کردند. در دانشگاه کار فرهنگی اردوی مختلط و کنسرت است؟

امام جمعه شیراز بیان کرد: سایر مسائلی است که متاسفانه کم و بیش در این استان هم مثل جاهای دیگر یا بیشتر از جاهای دیگر دیده می‌شود؟ یا تربیت جوان‌ها متعهد و مسئولیت پذیر و مؤمن و علاقه مند به انقلاب و آینده انقلاب؟ چقدر رهبر معظم انقلاب بیان داشتند نیروهای مؤمن به انقلاب را از صحنه خارج نکنید نیروهای علاقه مند به انقلاب را در صحنه نگه دارید ما چقدر همراهی کردیم؟

وی بیان کرد: امریکا و اسرائیل نسخه ای که پیچیده بودند برای دنیای اسلام جنگ‌های نیابتی بود که خودشان آرام گوشه ای بنشینند و با پول و نیروی مسلمانان زیرساخت‌های دنیای اسلام را نابود کنند و کشورهای مسلمان را به جان هم بیندازند و در این مسیر در این چند سال خوب عمل کردند. امریکا بعد از لشکرکشی به افغانستان و عراق فهمید اشتباهی بزرگ مرتکب شده و لذا برنامه امریکا این است که در کشورهای مسلمان با پول و سرمایه و جوانان مسلمان به جان هم بیفتند و کشورها را نابود کنند. سوریه را ببینید چه ازش مانده! سوریه را نابود کردند از یمن و عراق چه باقی مانده در افغانستان چه کردند برای پاکستان چه قدمی برداشتند؟ این حرکت امریکا بوده است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: ائتلاف جدید روسیه ایران سوریه عراق حزب الله لبنان، معادلات را به هم ریخت. جنگ‌های نیابتی را به شکل دیگری رقم زد و امروز آن‌ها به این نتیجه رسیدند که دارند قافیه را می‌بازند و در صحنه شکست می‌خورند و بازی را به شکل دیگری شروع کردند. ببینید در 3 روز دو انفجار بزرگ در لبنان و فرانسه بوقوع می‌پیوندد و صدها نفر کشته و مجروح می‌شوند و کشورها را به هم می‌ریزند. این سیاست جدید امریکا است و قطعاً دست اسرائیل و امریکا هم در انفجار لبنان بود و هم در فرانسه و هم در انفجارهای بعدی که رخ خواهد داد.

آیت‌الله ایمانی گفت: داعشی ها امروز شکست خورده‌اند و به هر کاری که بتواند دست می‌زنند و منافع امریکا هم همین اقتضا را دارد طبیعی است که پایان این حرکت‌ها چیست. وقتی فرانسه ببیند دست امریکا و اسرائیل و عربستان در صحنه هست او هم عکس العمل نشان می‌دهد و آیا دنیا با این وضع روی خوشی می‌بیند؟ و آثار دیگری که برای این حرکت است که مجال بازگو کردن آن‌ها نیست. اسلام هراسی هایی که آغاز شده، جنگ و اختلاف و تفرقه در طوایف لبنان که بوجود آمده و ...

وی بیان داشت: خیلی باید هشیار باشیم و بسیج ما باید بیدار باشد.امروز باید شرایط را با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و با حفظ آرامش همه حرکت‌های دشمن را رصد کنیم و ببینیم که نعمت ولایت و رهبری که خدا به ما ارزانی داشته که بدنبالش نعمت امنیت و آرامش در دنیایی که همه جایش جنگ است و آتش؛ ایران اسلامی به عنوان یک نقطه امن شناسایی شده. هشیار باشیم و اجازه نفوذ به دشمن ندهیم که نفوذ دشمن به معنای همه چیز را از دست دادن است.
کد مطلب : ۱۲۰۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما