۰
plusresetminus

بیش از 7 میلیارد ریال زکات در آباده جمع آوری شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
مدیر کمیته امداد آباده از جمع‌آوری 7 میلیارد و 929 میلیون و 200 هزار ریال زکات از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز، امیر باوندپوری در حاشیه جلسه هم‌اندیشی زکات آباده در این شهرستان از جذب 7 و 929 میلیون و 200 هزار ریال زکات از ابتدای سال جاری تاکنون در آباده خبر داد و اظهار داشت: مبلغ زکات جمع‌آوری‌شده در اولویت نخست برای رفع مشکلات نیازمندان و ایتام و تأمین نیازهای ضروری خانواده‌های مستحق این شهرستان هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد آباده بابیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای مؤدی زکات از دیگر اولویت‌های کمیته امداد در مصرف زکات جمع‌آوری شده است بیان داشت: زکات جمع‌آوری‌شده در روستاها با هماهنگی و مشورت روحانیون، شورای اسلامی، دهیار و هیئت امنا مساجد و عاملان زکات برای اجرای امور عام‌المنفعه در آن روستاها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

باوندپوری خاطرنشان کرد: 7 میلیارد و 900 میلیون ریال زکات جمع‌آوری‌شده در پروژه‌های عمرانی و 29 میلیون و 200 هزار ریال زکات خالص در راستای رفع مشکلات نیازمندان و ایتام هزینه شده است.

امام‌جمعه آباده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان زکات را تطهیر و انفاق مال معرفی کرد و اظهار داشت: زکات یکی از واجبات مالی و عبادی است که در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و در منابع دینی مانند کتاب و سنت در ردیف نماز و جهاد قرارگرفته و یکی از پنج ستون دین اسلام به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی خراسانی پرداخت زکات توسط اغنیا را عامل مؤثر در جبران بسیاری از کمبودهای اقتصادی، فاصله طبقاتی و نیازهای مستمندان جامعه و ایجاد عدالت اجتماعی عنوان کرد.

امام‌جمعه آباده در پایان سخنان خود بر تلاش اعضای ستاد زکات در نهادینه کردن و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تأکید کرد.
کد مطلب : ۱۲۰۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما