۰
plusresetminus
حجت الاسلام رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز:

هیچ‌کس نمی‌تواند امام راحل را به نفع خود مصادره کند/ کسانی‌که می‌دانند رد صلاحیت می‌شوند برای نظام اسلامی هزینه‌سازی نکنند/ پشت جنایت‌های منطقه، عربستان و آمریکا هستند

تاریخ انتشارجمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
امام‌ جمعه موقت شیراز گفت: همان‌‌گونه که امام(ره) قابل مصادره‌شدن نبود، امروز نیز برخی با هزاران کیلو چسب هم نمی‌توانند خود را به بیت امام راحل بچسبانند و آن را مصادره کنند.
رضوی اردکانی
رضوی اردکانی
به گزارش "حافظ نیوز" حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری پیش رو و ورود نوه حضرت امام به این انتخابات اظهار داشت: عزتی که بیت امام (ره) دارد بالاترین عزت‌هاست و به تبعیت از آن بزرگوار مردم بیت ایشان را دوست دارند و کسانی که می‌خواهند این بیت را به نفع خود مصادره کنند سخت در اشتباه هستند.
امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به فرازهایی از وصیت‌نامه فرزند راحل حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: آن مرحوم به حاج حسن آقا و برادران توصیه کرده است که همواره سعی کنند در خط رهبری حرکت کرده و از آن منحرف نشوند.
رضوی اردکانی بابیان اینکه مرحوم حاج سید احمد خمینی در وصیت‌نامه خود تأکید کرده است که راه رهبری عزیز انقلاب طی کردن موفقیت برای نظام و اسلام است خاطرنشان کرد: آن مرحوم تصریح کرده است که پس از رحلت حضرت امام (ره) عهد کرده‌ام که کوچک‌ترین قدمی را برخلاف راه و حتی میل رهبری برندارم.
خطیب موقت خطبه‌های نماز جمعه شیراز در ادامه به بیان بخشی از سخنان حاج علی خمینی پرداخت و گفت: ایشان تصریح کرده که اگر احترامی داریم به‌خاطر راه و اندیشه امام است و اگر خدای‌ناکرده از این راه فاصله بگیریم از چشم مردم خواهیم افتاد.
وی همچنین با اشاره به وصیت‌نامه مرحوم حاج سید احمد خمینی فرزند حضرت امام بیان کرد: آن مرحوم تأکید کرده که به‌طور قاطع پشت سر رهبری باشید چراکه اطاعت از خامنه‌ای اطاعت از امام است و اگر کسی منکر این معنا باشد به‌یقین در قطار امام نیست و در خط آمریکاست.
امام‌جمعه موقت شیراز به کسانی که رای‌آوری ندارند و یا نسبت به رد صلاحیت خود آگاهی دارند، توصیه کرد که از ثبت‌نام برای نامزدی در مجلس شورای اسلامی خودداری کنند و بی‌جهت برای نظام و مردم هزینه‌تراشی نکنند و گفت: ورود در این صحنه باید فقط بر اساس احساس تکلیف واقعی باشد و از سر کسب قدرت و سمت و ... نباشد.
رضوی اردکانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به کشتار مردم مسلمان نیجریه اظهار داشت: پشت این نسل‌کشی‌ها مثلث شوم آمریکا، صهیونیسم و عربستان قرار دارد که با پول مسلمانان اقدام به کشتار آنان می‌کنند.
وی بابیان اینکه آمریکا خود هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کند بلکه توسط عربستان و دلارهای نفتی اقدام به کشتار شیعیان می‌کند، تصریح کرد: اینان نه‌تنها برای منطقه بلکه در هرجای دیگری از دنیا برنامه‌ دارند تا به نسل‌کشی شیعیان بپردازند.
خطیب موقت جمعه شیراز با اشاره به بمباران تبلیغاتی شبانه‌روزی رسانه‌ای عرب ست علیه شیعیان گفت: این ماهواره در عربستان برای ریشه‌کن کردن تشیع راه‌اندازی شده است.
رضوی اردکانی سکوت بعضی از مجامع بین‌المللی مانند شورای امنیت در مورد کشتار مردم بحرین، نیجریه و یمن و ... را محکوم کرد ادامه داد: برای اعدام یک قاچاقچی جانی مواد مخدر در ایران، هیاهو راه می‌اندازند اما در مقابل این‌همه جنایت خفه شده‌اند.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با آنچه در توان دارد حامی مظلومان جهان بوده و امروز به‌عنوان محبوب‌ترین قدرت دنیا شناخته شده است.
امام‌جمعه موقت شیراز نسل‌کشی اخیر شیعیان در کشورهایی مانند نیجریه را به‌ تلافی و انتقام از پیام اربعین حسینی دانست و گفت: استکبار از این کار خود آن‌چنان سیلی خواهد خورد که از بن شکسته خواهد شد.
رضوی اردکانی همچنین از صدور دو مدرک مشابه هویت افراد در ثبت‌احوال انتقاد کرد و ادامه داد: چرا بعضی از جاه‌ها هم کارت ملی و هم شناسنامه را مطالبه می‌کنند درصورتی‌که با یک کارت می‌توان هویت و مشخصات تمام افراد را مشخص و ارائه داد و از هزینه‌های تحمیلی به ملت جلوگیری کرد.
وی برپایی آیین شب یلدا را نیز مباح برشمرد و اضافه کرد: این‌گونه آیین‌ها نه حرام است و نه واجب و چنانچه در آن‌ها معصیت نباشد کار نیک محسوب می‌شود چراکه گرد یکدیگر آمدن خانواده‌ها و احترام به بزرگ‌ترها پسندیده و نیکوست.
امام‌جمعه موقت شیراز همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز شیراز هفته وحدت را گرامی داشت و با اشاره به آیاتی از قرآن مجید گفت: خداوند عزت و قدرت را نتیجه وحدت اعلام کرده و ریشه وحدت را تقوا دانسته است.


http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
مرجع : خبرگزاری فارس
کد مطلب : ۱۲۳۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما