۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس:

احیای بافت های فرسوده برای شهر شیراز یک ضرورت است/ هرکس مانع تحقق این امر شود به بیش از یک و نیم میلیون شهروند شیرازی خیانت کرده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
ذوالانوار گفت: مخالفت بی مبنا و بدون دلایل متقن کارشناسی و تخصصی با احیای بافت های فرسوده، خیانت به شهروندان کلانشهرهایی چون شیراز است که هم اکنون با این قبیل معضلات، دست به گریبان هستند.
سید حسین ذوالانوار
سید حسین ذوالانوار
به گزارش "حافظ نیوز" سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بافت قدیمی و فرهنگی و تاریخی شیراز گفت: در بسیاری از مناطق مرکزی شهر شیراز، بافت های فرهنگی و تاریخی بسیاری وجود دارد که قدمت برخی از آنها به بیش از چند قرن گذشته باز می گردد که این امر، نشان دهنده غنای فرهنگی و سابقه درخشان تاریخی در شیراز است.
وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه، بسیاری از بافت های فرسوده و قدیمی در شیراز، از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و با توجه به عمر برخی از این سازه ها که به بیش از یک صد سال نیز می رسد، خطر فروریزی آنها بر اثر زلزله و یا دیگر عوامل بسیار محتمل است.
ذوالانوار در ادامه به خالی از سکنه بودن بسیاری از این مناطق اشاره کرد و افزود: به دلیل فرسودگی بسیار زیاد و عدم رسیدگی مناسب هم اکنون بسیاری ازاین مناطق خالی از سکنه شده و متاسفانه به پاتوق معتادان و یا متکدیان خیابانی و کارتن خوابها تبدیل شده است.
نماینده مردم شیراز در ادامه تصریح کرد: باید هم اکنون با خود فکر کنیم که اگر یک زلزله عظیم، شیراز را بلرزاند چه بر سر شهر ما و مناطق فرسوده که بعضا آنها را بافت فرهنگی و تاریخی نیز می خوانیم خواهد آمد؟
وی در ادامه با اشاره به اینکه احیای بافت های فرسوده تهدید را به فرصت تبدیل می کند گفت: به نظر می رسد برای شهر شیراز، اولویتی مهمتر از احیای بافتهای فرسوده وجود نداشته باشد و باید هر چه سریعتر در این باره، اقدام عملی صورت پذیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در انتها خاطرنشان کرد: از مدتها قبل، بحث احیای بافت های فرسوده و تخصیص اعتبارات ملی برای ساماندهی این مناطق در دستور کار بنده و تنی چند از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بوده که در حال حاضر، به دلیل پاره ای از مشکلات، پیگیری و اجرای این طرح متوقف شده اما آنچه که در این باره باید به آن اشاره کرد، این است که مخالفت بی مبنا و بدون دلایل متقن کارشناسی و تخصصی با احیای بافت های فرسوده، خیانت به شهروندان کلانشهرهایی چون شیراز است که هم اکنون با این قبیل معضلات، دست به گریبان هستند.
کد مطلب : ۱۲۹۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
درود بر سيد عزيز حاج آقا ذوالانوار